herkent iemand dit? wonden op neus (foto's)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: herkent iemand dit? wonden op neus (foto's)

Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Ik heb een hond gehad waar dat idd het geval was. Die had een vlooien-allergie en vrat een gat in haar vel als ze gebeten was. Daar gingen dan stafylokokken in wonen die vervolgens het vel verder opvraten. Dat stonk echt ongelofelijk goor en de gaten werden steeds groter  gelukkig werden toen de anti-vlooiendruppels voor in de nek uitgevonden en kon ze van de prednison af.
Bbrrrr, wat zielig!
Ja, die druppels vind ik ook een uitvinding. Ook zonder allergische hond ;)

@ Lida, het zit ook ff niet mee met je hondjes ;(
Sterkte morgen!
Marianne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marianne »

Heb iets vergelijkbaars gehad, 1x zei mijn andere hond hap, tandje in de neus, volgende ochtend dikke neus, eind van de dag een wond die erger werd. En met een hele stevige AB kuur voor een maand lang is het uiteindelijk weer over gegaan. Het haar is weer terug gegroeid, maar je kan het nog steeds zien. Sterkte met je hond. Gr. Marianne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Bij Wodka zit het nu niet alleen op haar neus maar ook onder haar oog, in (aan de rand van) de oren en een plek op haar staart. Ze heeft prednoral  en cerafal gekregen. Volgens de DA moet het binnen 3 dagen  (bijna) over zijn. Als dit niet helpt ziet het er somber uit. Maar vooralsnog gaan we er vanuit dat het helpt. De DA verwacht ook dat het een allergische reactie is, maar aangezien we geen flauw idee hebben waarvoor ze allergisch zou kunnen zijn is het lastig.
Hoe is het nu met jouw hond karenM? Ziet het er weer beter uit en heb je de uitslag al? Lida
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

Dit lijkt een beetje op de autoimmumziekte die mijn vorige hond had
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

ach jeetje, Lida...
Boedha had de eerste paar dagen ook plekken rond zijn ogen, en 1tje echt bijna op het onderste ooglid. Godzijdank is dat niet zo'n enorme ontsteking geworden, maar ik vond die doodeng...
Boedha heeft de eerste dag een prednison injectie gekregen, en krijgt nu al ruim twee weken antibitica, Clavubactin. Ik weet niet of de werking daarvan ongeveer gelijk is aan wat Wodka krijgt?
Eind vorige week ben ik begonnen om op de wonden Dutimon poeder te doen. Vroeger heette dat Dermatol poeder en was HET wondermiddel als wij weer eens met geschaafde knieen thuis kwamen. Is gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat o.i.d. Bij Boedha heeft het de plekken mooi ingedroogd en nu zitten er mooie korsten op. Het geheel ziet er heel rustig uit nu, en er zijn al een paar plekjes waar de korst vanaf is gegaan en waar een mooi gaaf huidje onder vandaan is gekomen.
Wat betreft de kweken, daar zijn we wijzer en niet wijzer van geworden. Uit de bacterie kweek is niets gekomen, op de kweek van de schimmels zitten we nog te wachten, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar ook niet zoveel van.
Alle dierenartsen uit de praktijk zijn er wel van overtuigd dat het nasale pyodermie is (geweest). We zullen er wel nooit achter komen wat daar de oorzaak van geweest is...
Bij Boedha was er de eerste dagen van de antibiotica geen verbetering, eerder verslechtering... Hij zit nu in zijn derde week antibiotica, a.s. maandag hebben we weer een controle afspraak en gaan dan bekijken of het nog langer nodig is.
Ik zal morgen bij daglicht nog even foto's maken en plaatsen.

Ik wil jou heel veel sterkte met Wodka wensen! Zeker als hij al niet helemaal lekker in zijn vel en gestel zit, is dit wel een heel grote aanslag. Boedha is jong, sterk, en tot nu toe super gezond geweest, maar het heeft hem toch ook o.a. een paar kilo gekost. Hij toonde niet ziek, geen koorts, normale eetlust, en levendig als altijd. Maar de ontstekingen zijn bij hem ook niet in de koude kleren gaan zitten.
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

@ Marianne Dit lijkt er wel op, maar toch ook weer niet. Bij Boedha zijn het echt net steenpuisten geweest, heel diepe ontstekingen waar letterlijk de kraters in vielen... Ook met wat fistelvorming naar andere bultjes toe die niet open gegaan zijn.
Hoe zit jouw hond er nu uit? Is die onderste foto zoals zijn velletje uiteindelijk geworden is? Dat is ook sneu zeg, ik hoop dat het bij Boedha nog wel ietsje behaard gaat worden. Littekens zal hij zeker wel houden, maar het gaat uiteindelijk om de binnenkant en niet zozeer om de verpakking denk ik dan maar  ;)
Marianne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marianne »

Hoi Karen,
Neo heeft geen puisten gehad inderdaad. De neus van Neo is weer gewoon zwart en er is weer haar op gekomen, maar als je goed kijkt kan je het altijd nog zien dat het een wond is geweest. Heeft overigens wel een tijdje geduurd.
Hopelijk is Boedha snel weer de oude.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik geloof dat de medicijnen aanslaan. Het is in ieder geval niet erger geworden, terwijl het er gisteren ieder uur erger werd. Je merkt wel dat ze zich niet prettig voelt. Ze is onzeker (onzekerder dan anders), en voelt zich zielig. Maar haar eetlust is gelukkig nog steeds goed. Nu maar afwachten. Ze heeft voor 5 dagen medicijnen, dan moet het over zijn. Dat zou ik een wonder vinden, maar misschien bestaan er toch nog wonderen.
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

fijn dat het iig stil lijkt te staan... duimpjes draaien!!!
en wat is "over" in dit geval? Geen ontstekingen meer? Of alles dicht?
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

Lida. S schreef: Ik geloof dat de medicijnen aanslaan. Het is in ieder geval niet erger geworden, terwijl het er gisteren ieder uur erger werd. Je merkt wel dat ze zich niet prettig voelt. Ze is onzeker (onzekerder dan anders), en voelt zich zielig. Maar haar eetlust is gelukkig nog steeds goed. Nu maar afwachten. Ze heeft voor 5 dagen medicijnen, dan moet het over zijn. Dat zou ik een wonder vinden, maar misschien bestaan er toch nog wonderen.
Goed te lezen dat het beter gaat.
Voor Judy had ik ook AB voor (ik dacht) 5 dagen, dan is het niet weg maar was wel duidelijk aan het genezen en verder kon ze het zelf maar je kunt het nog steeds zien hoor, beetje kalig op haar snuit.....
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Het geeft niets als er littekens of andere zichtbare tekenen van overblijven. Als het maar over gaat. Ze is toch al moeders mooiste niet. Ze heeft een vacht van uitgeplozen touw, kijkt een beetje scheel, maar wat maakt dat uit. Voorlopig lijkt het de goede kant op te gaan. Het ziet er wat minder heftig en minder bloederig uit. Het is nog niet allemaal dicht, maar er is volgens mij ook niets meer bijgekomen
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

om even te laten zien hoe goed de neus van Boedha er nu uitziet :)
afgelopen zondag (dus 2 weken nadat de ellende begon)
Afbeelding

en vanavond

Afbeelding

het ziet er mooi rustig uit, putjes beginnen goed dicht te groeien, ik ben blij :)
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

Lida, hoe is het met Wodka nu?
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Boedha ziet er een stuk beter uit. Krijgt hij nu nog medicijnen of moet hij het nu op eigen kracht doen?
Met Wodka gaat het ook al een stuk beter. De wonden zijn "droog" . Ik zie tenminste geen bloed meer. Haar oren zien er ook veel rustiger uit. Haar neus zit alleen onder de klei (het is hier een enorme baggerzooi met al die regen op de klei grond) en ik wil het niet schoonmaken.  Maar het is nog wel één grote (maar wel kleiner geworden) plek. Ze lijkt er totaal geen last van te hebben, dus waarom zou ik het dan gaan schoonmaken met het risico dat het gaat irriteren.Maar de wond op haar staart is droog en ook boven haar oog ziet het er veel beter uit. Jammer dat ik geen foto;s kan plaatsen.
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

fijn zeg! Bizar hè, dat ze er helemaal geen last van lijken te hebben, ik vind dat toch zo wonderlijk...
Boedha heeft nog voor 3 dagen antibiotica, maandag moet ik weer terug naar de dierenarts om het te laten zien en dan beslissen we of hij nog langer nodig heeft. Zoals het er nu uit ziet denk ik, nee, lijkt van niet. Maar ik ben nu ook wel een beetje van het zekere voor het onzekere, dan nog maar een weekje langer, als ik daarmee kan voorkomen dat het weer de kop op steekt...

Plaats reactie