Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re: Poll: honden en het eten van hondenpoep

mijntje59
1-ster
1-ster

Bericht door mijntje59 »

Een hond met een sterk afweersysteem zal van hondenpoep niet snel ziek worden maar van paardenpoep wel. Die worden nl. volgespoten met allerhande medicijnen en kuren, vooral wormenkuren.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

mijntje59 schreef: Een hond met een sterk afweersysteem zal van hondenpoep niet snel ziek worden maar van paardenpoep wel. Die worden nl. volgespoten met allerhande medicijnen en kuren, vooral wormenkuren.
mwah niet iedere paardendrol staat stijf van ontwormingsmiddelen, die beesten worden niet iedere dag ontwormd.  ;)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ook maar even gestemd, 3 honden, alle 3 eten ze geen hondenpoep.
Kattenpoep daarentegen...  :-\
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

Een van de tien eet mensen en hondenpoep, kruising galgo uit Spanje en bovenmatig gefixeerd op alles wat eetbaar is ;)
Limbabnees
3-sterren
3-sterren

Bericht door Limbabnees »

Ik heb nee gestemd.
Alhoewel ik het nu nog te vroeg vind om daar over te oordelen.
Zolang zijn ze nog niet bij me.
Tot nu toe hebben de Husky & Kangal geen hondenpoep gegeten(wel paardenpoep).
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn kruising herder at geen hondenpoep, mijn duitse herder(brokkenhond) ook niet, de kruising teckel van mijn broer(barf) en mijn blafgi euh corgi ook niet.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Met betrekking tot het eten ven poep kwam ik onlangs deze interessante info tegen.
bron: wikipedia, het vetgemaakte is van mij

"Vitamine B12 wordt uitsluitend geproduceerd door micro-organismen. Dieren en planten kunnen geen B12 aanmaken. Dieren dekken hun behoefte door deze micro-organismen bij zich te dragen, zoals de meeste herkauwers; door andere dieren te eten; of door producten te eten waarin zich veel micro-organismen bevinden, zoals (hun eigen) uitwerpselen. Ook in de menselijke darm komen micro-organismen voor die in symbiose met de mens B12 produceren. Deze micro-organismen bevinden zich echter in een deel van darmen waar de B12 niet meer kan worden opgenomen. Daarom zijn mensen afhankelijk van een externe bron van B12: dierlijke producten of voor veganisten: B12-supplementen."

Of dit nu de oorzaak is van het eten van poep door honden weet ik uiteraard niet.

Vitamine B12 komt in de natuur voor in microben (oppervlaktewater, humuslaag) en in uitwerpselen. Het kan gewonnen worden uit dierlijke producten zoals melk, melkproducten, vlees en vleeswaren, vis en eieren. Het wordt toegevoegd aan (een ingrediënt van) Marmite en veel andere vegetarische en veganistische producten.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

mijntje59 schreef: Een hond met een sterk afweersysteem zal van hondenpoep niet snel ziek worden maar van paardenpoep wel. Die worden nl. volgespoten met allerhande medicijnen en kuren, vooral wormenkuren.
Onze paarden dus echt niet, de laatste wormenkuur was nl 1,5 jaar geleden en ze hebben ook al 7 jaar geen vaccinaties gehad  8)
Thirza
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thirza »

Thirza, labrador Retriever, heeft nooit interesse gehad in hondenpoep, niet als brokken hond en niet als BARF- of als KVV-hond. Paardenpoep daarentegen is niet te versmaden. Tja, je kunt niet alles hebben.  ;)
Rakkertje, een kruising fox terriër, at graag vogelpoep. Als hij pas gewassen was vond hij ook altijd een plekje in de tuin, dat wij niet gezien hadden, om zich uitgebreid in dat kleine beetje vogelpoep te rollen, totdat hij vond dat hij weer goed rook. ;D.
Ik kan me niet herinneren dat hij hondenpoep at. Misschien dat Lil of Oso-Bayou hier meer over weten. Hij was per slot van rekening "ons" hondje.

Hier zijn ondanks een labrador geen hondenpoepeters.
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

Heb er 5 en geen van allen eten ze hondenpoep, al vind Judy de drollen wel interessant (even ruiken van wie die is....)
Katten poep en mest (koe, schaap, paard e.d heerlijk.....)
Heb wel een Beagle gehad die wel altijd poep at, zij was een fokteef voor proefdieren en waarschijnlijk doordat ze altijd de poep van de pups at is ze daarin door geschoten.
+ stress alles was eng maar al poep etend vond ze buiten geweldig leuk, ik heb haar ook lekker laten gaan kon ze nog een paar jaar genieten van haar leventje (ze aten toen nog allemaal brok trouwens)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb net aangekruisd dat mijn honden nooit hondenppoep eten. Ik heb nu 2 bordercollie's en een kruising wiphet. Mijn vroegere honden, een schotse collie, 2 boxers, een rottweiler, een kruising chi-zhu x pinschertje en een poedeltje hebben ook nooit hondenpoep gegeten. Ik heb altijd brokjes gevoerd (wist niet beter) maar voer nu sinds ruim een half jaar vers. Eerst een korte tijd KVV, toen even barf met af en toe nog KVV, en sinds een paar maanden alleen nog maar barf.
Tot nu toe eten ze hier nog steeds geen hondenpoep (gelukkig!).
Wel aten ze hier regelmatig de kattenbakken leeg  :yucky:
Maar sinds de katten ook vers eten niet meer  :) Maar dat schijnt dus te liggen aan de geur en smaakstoffen in kattenbrokjes.
Ik verwacht dat honden-barf-drolletjes ook niet worden gegeten, maar alleen brokkendrollen.
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Ruby eet geen hondenpoep. En helaas net als vele anderen bij haar heeft kattenpoep ook een grote aantrekkingskracht.  >:(
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Ik heb gestemd op Nee, mijn hond(en) eten nooit hondenpoep.

Zowel Jamey (pyreneese herder) als Senna en Rossi (husky's) niet, ook nooit gedaan. Max (duitse herder x) at ook nooit hondenpoep.

Ik heb een uitlaatservice en tot nu toe 2 honden die daar poep eten: 1 beagle (eet alleen brokkendrollen, die van mijn honden vindt ie niet lekker) en 1 labrador (ze doet het sinds ze dieetvoer van de dierenarts krijgt.
Oh ja, en een kooiker maar die doet het alleen in de winter  ???
BarfBull
3-sterren
3-sterren

Bericht door BarfBull »

Onze bulterriër heeft nog nooit hondenpoep gegeten. Sterker nog, ze loopt met een grote boog om anderhonds poep heen  :biggrin2:

(overigens ken ik twee bulterriërs die drollen van andere honden niet te versmaden vinden, en eentje die z'n eigen poep opeet).
Lil

Bericht door Lil »

nog nooit heeft een van onze honden hondenpoep gegeten. Wel van andere dieren is lekker.

Plaats reactie