Verpakken om in te vriezen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verpakken om in te vriezen

<Karen>
1-ster
1-ster

Bericht door <Karen> »

Ik vind het echt veel makkelijker stapelen én terugvinden. Porties orgaanvlees, pens en spiervlees gaan allemaal in (hun eigen) melkpak. Ideaal.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Maar vind je het niet onhandig als je onderaan moet zijn? Dan moet je toch alles uitladen en terug inladen?
En hoe weet je dan wat er precies in zit (welke diersoort)?  Schrijf je dat er op? En hou je dan alle pakken van een bepaalde diersoort bij elkaar of meng je ze juist door elkaar?

Ben wel geïnteresseerd, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen.
<Karen>
1-ster
1-ster

Bericht door <Karen> »

Ik schrijf inderdaad op het pak wat er in zit. Pens is pens, orgaan is orgaanmix, en spiervlees geef ik aan met het diersoort.
Ik heb kleine honden, en niet zo'n grote vriezer, dus ik heb geen enorme voorraden. Met alles uitladen valt het dus ook wel mee. Ik heb 1 grote la waarin in 3 pakken op elkaar kan stapelen en dan 4 van die stapels naast elkaar. Dan zorg ik dat ik zowel pens als orgaan als spiervlees bovenop heb liggen. Als ik de la opentrek zie ik meteen wat wat is.

Misschien is het helemaal niet handig met grote honden en veel voorraad hoor  :)
pearlsofpassion
Moderator

Nou ja, als ik voor mezelf spreek, ik heb maar 3 katten!  :D  ;D
Maar ik koop wel liever iets groter in dan om de paar weken te moeten gaan rijden. En ik gebruik een vrieskist. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat nu zou werken.
Met een lade kan ik volgen. Dan hoef je nooit dieper dan 3 te 'graven'.  Maar in een kist zijn me zakjes in van die grote supermarktzakken zeker zo handig. Of zoals Nadia het doet (in de links die geplaatst zijn).
Butch
4-sterren
4-sterren

Bericht door Butch »

Ik heb twee vriezers, een kist voor al het vleesbot en een kast met lades voor de rest. Ik heb hierin aparte lades voor orgaan, pens, vlees, groentebakjes en zalmkoppen. Alle diersoorten gooi ik door elkaar zodat het menu automatisch gevarieerd is als ik telkens het bovenste pak.  Ik koop per drie maanden alles in de juiste verhoudingen in, dus uiteindelijk klopt het precies.

Verder pak ik alles in in van die handige druk- en sluitzakjes dus geen gedoe met sluitertjes en zo. En ik schrijf nergens wat op omdat ik alleen het bovenste zakje uit de juiste la hoef te pakken.
Als je alleen een kist hebt waar alles in zit zou je ook bijvoorbeeld doosjes van wijnflessen in de vriezer kunnen zetten en dan orgaan, pens, bot en vlees in hun eigen doos doen.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Ik vind het een geweldige tip die melkpakken!!! Hier gaat er voor de hele dierenbende 5kg aan vlees per dag uit. Dus ik heb idd veel voorraad. Maar toch lijkt het me in die pakken 10x voordeliger inpakken of herinpakken.

Wij gaan in elk geval melk pakken sparen. Was gister ook weer ruimte aan het maken in mijn vriezer voor de levering van vandaag....en je verliest een hoop ruimte als je her inpakt. Met pakken zal dit ruimte verlies minder zijn! Dus mijn grote dank voor dit topic!!
<Karen>
1-ster
1-ster

Bericht door <Karen> »

pearlsofpassion schreef: Nou ja, als ik voor mezelf spreek, ik heb maar 3 katten!  :D  ;D
O haha, dat had ik kunnen zien in je onderschrift  :biggrin2: Het was al laat...

Ik kan me voorstellen dat het met een kist anders is. Dan lijkt me de 'Nadia methode' wel zo handig.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

pearlsofpassion schreef: Nou ja, als ik voor mezelf spreek, ik heb maar 3 katten!  :D  ;D
Maar ik koop wel liever iets groter in dan om de paar weken te moeten gaan rijden. En ik gebruik een vrieskist. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat nu zou werken.
Met een lade kan ik volgen. Dan hoef je nooit dieper dan 3 te 'graven'.  Maar in een kist zijn me zakjes in van die grote supermarktzakken zeker zo handig. Of zoals Nadia het doet (in de links die geplaatst zijn).
Hier ook een kist voor 4 katten (koop ook liever wat groter in voor t gemak), ik gooi t spiervlees in porties in grote zak, botwerk ligt ook in een grote zak (al dan niet in porties, organendingen in een bak of zak (net hoeveel ik heb) en kleine porties prooidieren i/h hangmandje
Alle zakken hebben wel hin vaste plek in de vriezer zodat ik weet waar ik moet grijpen. Grote doos met kuikens staat op zn lange kant in de vriezer met zijkant eraf gescheurt zodat ik daar uit kan graaien zonder erin te hangen.
pearlsofpassion
Moderator

Limpy schreef: Hier ook een kist voor 4 katten (koop ook liever wat groter in voor t gemak), ik gooi t spiervlees in porties in grote zak, botwerk ligt ook in een grote zak (al dan niet in porties, organendingen in een bak of zak (net hoeveel ik heb) en kleine porties prooidieren i/h hangmandje
Alle zakken hebben wel hin vaste plek in de vriezer zodat ik weet waar ik moet grijpen. Grote doos met kuikens staat op zn lange kant in de vriezer met zijkant eraf gescheurt zodat ik daar uit kan graaien zonder erin te hangen.
Ja, dat vind ik precies ook het logiste.  Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk. ;)
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

voor spiervlees gebruik ik pakken, en ook voor pens.
Ik plak een sticker erop met de vleessoort  die in het pak zit.
De pakken staan in een kleine vrieskast, heel overzichtelijk met de sticker naar voren gericht.
Niks moelijk  aan, alleen overzichtelijk.
Plat leggen en dan stapelen  gaat niet goed, de pakken worden wat bol nadat ze ingevroren zijn.

Ik gebruik deze methode al  heel lang, bevalt nog steeds prima.  :)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik doe 500 gram vlees in een boterham zakje en die gaan allemaal in een grote diepvrieszak , de action heeft mooie grote diepvrieszakjes.

Om de diepvries zak gaat een clipje van de ikea. ;)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik heb een vrieskist en een vriezer met lades, de laatste is eigenlijk voor ons, hihi.
Ik vind het een nadeel als je zakjes in een tas doet, ik soms die zakjes er moeilijk uit kan krijgen.

Wat je ook kan doen met een vrieskist is dozen gebruiken, dat doe ik en tassen. Je kan dan de melkpakken in een doos doen. Bijvoorbeeld liggend en dan doos op doos stapelen. Mocht je dat iets nodig hebben van de doos eronder hoef je alleen maar 1 doos op te tillen ipv allemaal pakken. Of je doet in 1 doos, 1 pak vlees 1 pak pens en 1 pak orgaan. Dan kun je doos voor doos opmaken.
Zo wil ik het gaan doen.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Alles gaat per soort in zakjes en die zakjes gaan in een plastic tas in de vriezer. Op de lades zitten stickers, bijvoorbeeld aan de rechterkant een sticker waarop staat paardenvlees en links een sticker geitenvlees. Heb toevallig net 35 zakjes met paardenvlees staan vullen, kunnen we er weer even tegen!

Plaats reactie