Wanneer is het genoeg?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wanneer is het genoeg?

tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

*Dorothea* schreef: Is hij veel gaan drinken toen je met de previcox stopte?
Ik weet eigenlijk niet precies of dat tegelijk viel met het stoppen van de previcox. Volgens mij deed hij dit ook al van tevoren.
Waarom?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

tt-tjes schreef: Ik weet eigenlijk niet precies of dat tegelijk viel met het stoppen van de previcox. Volgens mij deed hij dit ook al van tevoren.
Waarom?
Omdat Sita veel gaat drinken zodra ik stop met previcox en iemand anders op bp ook deze ervaring had met haar hond.
Kan trouwens best dat de leverwaardes verhoogd zijn door het previcox gebruik.
*Nikki*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Nikki* »

Ik zeg ook gewoon aan de pijnstilling gaan.

Hier ook een LPC hond met tot nu toe goed resultaat.
Ze was 14mnd toen ze geopereerd werd bij DOCA door Dick van Zuilen in Amsterdam. Beide ellebogen waren niet goed maar haar linker was nog niet zo erg dat die geopereerd moest worden.
De revalidatie was een ramp. We hebben toen gezegd we doen het nooit meer, dus ook niet linker elleboog. De tijd zal het zeggen of we echt bij dit besluit blijven.

Toen ze weer alles mocht hebben we haar van af dat moment ook helemaal laten gaan. En met zijn 3en kunnen ze heel ruw spelen buiten. We hebben eigenlijk nooit gedacht dat ze de 4 zou halen en ondertussen is ze 4 jaar en 7mnd.
Ze heeft nooit meer gemankt, ook niet met links. Ze doet alles wat ik vind dat een hond moet doen. Ik heb zoals al gezegd is hier, liever een jonge hond die goed geleefd heeft dan een oude hond die niks mocht.
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

*Nikki* schreef: Ik zeg ook gewoon aan de pijnstilling gaan.

Hier ook een LPC hond met tot nu toe goed resultaat.
Ze was 14mnd toen ze geopereerd werd bij DOCA door Dick van Zuilen in Amsterdam. Beide ellebogen waren niet goed maar haar linker was nog niet zo erg dat die geopereerd moest worden.
De revalidatie was een ramp. We hebben toen gezegd we doen het nooit meer, dus ook niet linker elleboog. De tijd zal het zeggen of we echt bij dit besluit blijven.

Toen ze weer alles mocht hebben we haar van af dat moment ook helemaal laten gaan. En met zijn 3en kunnen ze heel ruw spelen buiten. We hebben eigenlijk nooit gedacht dat ze de 4 zou halen en ondertussen is ze 4 jaar en 7mnd.
Ze heeft nooit meer gemankt, ook niet met links. Ze doet alles wat ik vind dat een hond moet doen. Ik heb zoals al gezegd is hier, liever een jonge hond die goed geleefd heeft dan een oude hond die niks mocht.
Bedankt voor je verhaal. Mag ik wat vragen over dikgedrukte zin? Op basis waarvan mocht zij weer alles?
Aangezien James natuurlijk niet altijd 100% loopt en ik merk dat het erger wordt als we teveel doen, ben ik benieuwd wat dan uitmaakt dat hij weer wat mag. Mijn gevoel zegt nog heel erg beschermen, want ik denk dat hij er nog echt niet klaar voor is. Wie weet met medicijnen  ;)

Heel fijn dat ze nog lekker mee kan doen met de rest! Het klinkt als een droom, ik kan niet wachten  :)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik wil jouw als baasje toch even een pluim geven  ;) Zoveel als je probeert te doen voor je hond .... super hoor ! Je verhaal over de hydro enz . Ik hoop voor jouw en je kanjer echt op wat verbetering , zodat je hond mogelijk ooit weer lekker kan genieten van zijn jonge leven  :-*
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

smulpaap schreef: Ik wil jouw als baasje toch even een pluim geven  ;) Zoveel als je probeert te doen voor je hond .... super hoor ! Je verhaal over de hydro enz . Ik hoop voor jouw en je kanjer echt op wat verbetering , zodat je hond mogelijk ooit weer lekker kan genieten van zijn jonge leven  :-*
Dank je wel, heel lief  :-*

Vandaag zijn eerste acupunctuur. Hij loopt behoorlijk slecht nu, terwijl hij gewoon normale beweging heeft gehad. Dus ik denk dat het komt van de acupunctuur. Wellicht dat het inderdaad een reactie geeft. Misschien wel een goed teken  :). Ze had al aangeven dat het vandaag wat slecht kan zijn.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ben je bij Leida geweest voor de accupunctuur ?
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Onze Asani is geopereerd aan OCD toen hij 15 maanden was.
Hij heeft daarna eigenlijk altijd pijn gehouden ,dus wij zijn toen hij 2 jaar was begonnen met pijnstillers.
Eerst previcox daarna trocoxil omdat dat goedkoper was.
Asani word in mei 5 jaar dus heeft al ongeveer 3 jaar pijnstilling.
Hij heeft een veel beter leven met pijnstillers en kan best veel doen,hoewel wij wel veel rekening houden met zijn slechte knieën.
Dus geen 2 dagen achter elkaar naar het strand .
Het is vreselijk je jonge hond zo te zien probeer het eens een tijdje om te kijken hoe het gaat.

Groetjes Rian
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Monique77 schreef: Ben je bij Leida geweest voor de accupunctuur ?
Nee bij Brenda Ooms.
*Nikki*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Nikki* »

toscak schreef: Bedankt voor je verhaal. Mag ik wat vragen over dikgedrukte zin? Op basis waarvan mocht zij weer alles?
Aangezien James natuurlijk niet altijd 100% loopt en ik merk dat het erger wordt als we teveel doen, ben ik benieuwd wat dan uitmaakt dat hij weer wat mag. Mijn gevoel zegt nog heel erg beschermen, want ik denk dat hij er nog echt niet klaar voor is. Wie weet met medicijnen  ;)

Heel fijn dat ze nog lekker mee kan doen met de rest! Het klinkt als een droom, ik kan niet wachten  :)
Nadat de orthopeed haar genezing had goedgekeurd. Dit duurde wel allemaal wat langer dan de "standaard" genezing procedure en tijd omdat haar bot erg langzaam aan elkaar groeide. Ze heeft LPC en Incongruentie. Maar zij heeft zoals jouw James na de operatie nooit meer gemankt.
Hopelijk is dit het antwoord op je vraag anders hoor ik het wel.

Plaats reactie