Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Bericht door Hitam »

Ja, morgen zeker weer meten. Wat bedoel je met "foutje"?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Ik had een bericht wat voor de bar bedoeld was hier neergeplemd dus foutje  :biggrin2:
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Uurtje geleden gemeten en weer hoger 9,3  ::)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ze blijft wel erg schommelen.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hitam schreef: Ze blijft wel erg schommelen.
Bizar gewoon  :-\
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

tieneke schreef: Ik had een bericht wat voor de bar bedoeld was hier neergeplemd dus foutje  :biggrin2:
Oh das nie zo erg dan! ;)
Maar 't zou wel fijn zijn wanneer de waardes 'n beetje in dezelfde goeie nummers zouden blijven, wel 'n rollercoaster zo... :-\
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Vandaag 4,3 dus morgen weer meten....vandaag heeft ze weer lekker door de sneeuw gebanjerd en zich kostelijk geamuseerd met de vele wildsporen  :P
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Gelukkig blijft Tara gewoon genieten.

Hoop toch dat je haar stabiel krijgt, je moet er af en toe wel moedeloos van worden zoals ze op en neer schommelt.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:D dat is wel een mooie score toch? Wat is eigenlijk een normale score?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

De Geijsjes schreef: :D dat is wel een mooie score toch? Wat is eigenlijk een normale score?
De normale waarden voor de bloedsuikerspiegel liggen tussen 3,4 en 5,7 mmol/dL voor katten en 3,9 en 5,5 voor honden. Let wel, dit zijn waarden voor dieren zónder diabetes. De nierdrempel, de bss-waarde waarboven de nieren suiker beginnen door te laten naar de urine, is voor katten ongeveer 14 mmol/L en voor honden 10 mmol/L.

Dus dit is wel te laag voor de begrippen  ;)
Het blijft moeizaam allemaal en ik ben heel erg voorzichtig met haar en lig er vaak wakker van, mijn vader had ook diabetes en heeft waarschijnlijk door te lage bloedsuiker zijn hartstilstand gehad in combinatie met een hypo, hij wilde niet zelf bloedprikken etc dus dit ging op aandringen van mijn moeder allemaal spaarzaam en mondjesmaat en op de dag van zijn hartstilstand was hij al niet lekker en nam nog maar een suikertje zonder te testen tot het een paar uur verder te laat was :'( verleden week vertelde ze dit voor het eerst...het was zo'n traumatische ervaring voor haar toen hij in elkaar zakte en 2 dagen later overleed dat ze dit nu pas vertelde.
Onze vorige Lenberger Kobus had ook diabetes en hij had dus een hypo met een waarde die niet meer te meten was....het was een vreselijke aanval die ik nog steeds voor me zie  :'( Dus ik meet nu zelf en bij twijfel kan ik dit op ieder tijdstip doen.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

och wat een zorgen zo steeds he... :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="danielle1980"]
och wat een zorgen zo steeds he... :-*
[/quote]
Ja heel de dag loop ik haar met argusogen in de gaten te houden...word er zelf vaak moe van hoe gecontroleerd ik ben ....  :-X Het enige goede is dat ze vreselijk is opgeknapt en iedere dag lekker geniet op haar manier en dit gelukkig ook uitstraald.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="tieneke"]
Ja heel de dag loop ik haar met argusogen in de gaten te houden...word er zelf vaak moe van hoe gecontroleerd ik ben ....  :-X Het enige goede is dat ze vreselijk is opgeknapt en iedere dag lekker geniet op haar manier en dit gelukkig ook uitstraald.
[/quote]

en daar gaat t toch om
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Hoe gaat het nu met haar?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

De Geijsjes schreef: Hoe gaat het nu met haar?
Nog steeds goed maar nog steeds met schommelingen, eergisteren weer 3,2 net als een paar dagen eerder....gisteren ineens 9,3..... vandaag heb ik geen bloed geprikt, meestal prik ik nu om de dag.
Ze loopt nog lekker mee en gisteren en vandaag iets langer gewandeld omdat ze dit zelf aangeeft.
Ze rent stukken en is nog steeds vrolijk....  :)

Plaats reactie