Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, vraag over onderzoeken

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Of allebei, dat komt ook voor. Dus voedselallergie in combinatie met atopie.
En vaak worden die nog verergerd door een bijkomende gistinfectie. Ik heb in dit verhaal niet gelezen dat dat is uitgesloten.
Ja, dat kan natuurlijk ook, dan ben je wel een soort van dubbel het haasje :-X
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: Ja, dat kan natuurlijk ook, dan ben je wel een soort van dubbel het haasje :-X
30% is een combinatie, best veel dus. Dieren die ergens allergisch voor zijn, zijn extra gevoelig om er nog een allergie bij te krijgen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: 30% is een combinatie, best veel dus. Dieren die ergens allergisch voor zijn, zijn extra gevoelig om er nog een allergie bij te krijgen.
Dus met andere woorden? Raad je zo'n combinatie allergie test aan?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: Dus met andere woorden? Raad je zo'n combinatie allergie test aan?
Ik dacht dat een allergietest op voedselallergie niet betrouwbaar is.  :-\ Ik doe hem in ieder geval nooit.
Als je wel verbetering ziet op een eliminatiedieet, maar de problemen niet helemaal over zijn dan speelt er dus meer mee dan alleen voedsel. Dan zou ik een allergietest doen op atopie.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

*Dorothea* schreef: Ik dacht dat een allergietest op voedselallergie niet betrouwbaar is.  :-\ Ik doe hem in ieder geval nooit.
De speeksel test voor voedselallergie van Dr.Dodds is anders wel betrouwbaar hoor,
maar die kan je niet Nederland te doen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

202Spots schreef: De speeksel test voor voedselallergie van Dr.Dodds is anders wel betrouwbaar hoor,
maar die kan je niet Nederland te doen.
vraag ik me dan af, hoe weet je nou zeker dat zo'n test betrouwbaar is? en wat noem je dan betrouwbaar? in de praktijk, bedoel ik.

de allergie test voor mensen die het VU hanteert wordt bijvoorbeeld ook als heel betrouwbaar aangeprezen door gezaghebbende mensen op dat terrein. maar ik ken meerdere mensen die die test hebben ondergaan maar toch zelf nog een aantal allergieën hebben 'ontdekt' bij zichzelf. stoffen waar wèl op getest werd, en ook stoffen waar niet op getest werd. je kan immers niet overal op testen.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

nienk schreef: vraag ik me dan af, hoe weet je nou zeker dat zo'n test betrouwbaar is? en wat noem je dan betrouwbaar? in de praktijk, bedoel ik.
Wanneer jij er van overtuigd ben dat het NIET betrouwbaar is...dan gewoon NIET laten doen toch?  ???
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

202Spots schreef: Wanneer jij er van overtuigd ben dat het NIET betrouwbaar is...dan gewoon NIET laten doen toch?  ???
natuurlijk, dat lijkt me logisch. maar ik vraag me af waar, in zijn algemeenheid en bij mensen persoonlijk, de betrouwbaarheid van dat soort testen op gebaseerd wordt. uit welke bron heb jij je informatie?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Er is waarschijnlijk (nog geen) geen scientific onderzoek resultaat aanwezig omdat het 'n vrij nieuwe test is.
Maar wanneer Dr.Dodds de test heeft ontworpen en er zelf achter staat, is dat voor mij reden genoeg omdat ik haar voor 200% vertrouw.
En ook de test resultaat die 'n vriendin heeft gekregen nadat ze bij haar hond de test heeft laten doen en daarmee uit vond waar de hond allemaal allergies voor was. ;)
Maar wanneer je geen vertrouwen in de arts hebt, en je bent bij voorbaat al overtuigd dat de test niet betrouwbaar is...dan geen probleem maken en gewoon niet de test doen.
Dan doorgaan met de elimentatie diet waneer je daar meer vertouwen in hebt. Makkelijk toch?

Misschien kan je hier ook wat vinden..
http://nutriscan.org/index.php?option=c ... mid=4 
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 20 feb 2012, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

*Dorothea* schreef: lees deze link maar even:
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... DERMATITIS
Bedankt, gelezen... na een afkrabsel, en een biopt, en een bloedonderzoek, denk ik dat dit er wel uit zou moeten zijn gekomen als ik het zo lees. Ik ga dit natuurlijk wel navragen zodra ik weer bel, maar zoals ik lees kun je er weinig aan doen, moet je eigenlijk de oorzaak aanpakken. Of erg schadelijke medicatie geven.
202Spots schreef: Wanneer jij er van overtuigd ben dat het NIET betrouwbaar is...dan gewoon NIET laten doen toch?  ???
Niet mee eens, ik kan wel eens ergens super van overtuigd zijn, en toch ongelijk hebben...

Ik ga sowieso starten met een eliminatie dieet van konijn. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij gewoon jeuk blijft houden, en ik konijn kan afschrijven in eventuele toekomstige eliminatie dieeten. Dan verzinnen we wel weer wat anders.
Dus morgen toch maar die zielige nijnenoren in de droger stoppen als avond snackje...

Verder heb ik een tip gekregen van een holistisch dierenarts die hier in bergen komt as zaterdag, ik ga die link eens goed doorlezen.

Verder heb ik besloten dat ik een dergelijke test niet ga doen bij de dierenarts waar ik nu zit. Het is veel geld, en ik weet dat het de eerste keer is dat hij zo een test gaat doen, als ik het doe, wil ik iemand met ervaring. Die weet hoe hij dingen moet aflezen. Dus een dermatoloog.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Niet mee eens, ik kan wel eens ergens super van overtuigd zijn, en toch ongelijk hebben...
Ja dat kan jou of iedereen gebeuren...maar ik heb 't hier over de advies van mijn DA of van mijn HD..
En ik kan van mezelf wel denken dat ik 't allemaal weet, maar als puntje bij paaltje komt dan heb ik meer vertrouwen in de mening van 'n proffesional die er veeeel meer vanaf weet dan
dat ik als leek denk te weten.. ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja op die fiets...tja, mijn vertrouwen in artsen is euh, niet heel groot....persoonlijke ervaringen :)

Ben wel erg blij met al jullie reactie's...ik schiet steeds half in de stress als ik weer een keuze moet maken of een stap moet ondernemen... ik denk dat ik ook maar eens een spaarrekening ga openen voor de honden...
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Goed hoor..ik heb verders geen advies meer voor je.
Ik hoop dat je 'n oplossing vind. success er mee.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

202Spots schreef: Goed hoor..ik heb verders geen advies meer voor je.
Ik hoop dat je 'n oplossing vind. success er mee.
Heb ik iets verkeerds gezegd? Je 'klinkt' erg kortaf?

Plaats reactie