Hotspot blijft

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hotspot blijft

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Dat deed Kátur dus ook bij Den Hoek, slapen op de tafel, terwijl hij op dat moment panisch bang was voor tafels vanwege een eerdere hele pijnlijke behandeling.
[aagjemodus] Ik ben trouwens heel benieuwd wat voor voer en wat er dan allemaal niet goed aan was [/aagjemodus]
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Best veel.
Kip, zalm, lam (vooral). Enzovoort.
Ook de beloningsbrokjes van Acana (pasifica en grasslands) ook niet, evenals rodi exclusive worst zalm en duck.
Blablabla.

Van wat ik bij mij had (veel) mag hij alleen: HB: zalm, geit, rund, konijn. En Alaska Konijn.
Dus dat gaan we nu voor 7 weken enkel voeren.

Wonderbaarlijk ook bij jouw Katur.
Wat hebben ze bij hem bij den hoek gedaan?
Ze hebben mijn hond niet echt verder onderzocht, op zijn plekkie enzo, dus dat hebben we nog niet kunnen testen.
Laatst gewijzigd door Janie2 op vr 23 dec 2011, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

OK, voer jij kvv en geen barf dan? Want misschien is zelf samenstellen dan het handigste omdat je dan iig precies weet wat je voert.

Ik was er met Kátur vanwege langdurige kreupelheid waar niemand echt een vinger achter kreeg. Zij ook niet echt trouwens, maar hij vond de behandeling geweldig, onder een zijden dekentje met allemaal kristalletjes een half uurtje liggen snurken terwijl er een of ander apparaat draaide, en aan alle kanten bekeken worden met de Lecher-antenne vond hij ook geen straf. Het werkte allemaal heel ontspannend op hem.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Hotspot is genezen.
Soms komen er ineens wat zwarte verleuringen, op zijn buik en of liezen, die na eeen week zijn verdwenen.
Ballen zijn zwart, maar ik heb begrepen dat littekemweefsel bij honden zwart is. Zijn ballen waren natuurlijk zo erg geschaafd dat littekenweefsel niet gek is.

Wel heeft hij nu voor de 3e keer oorontsteking, en nu wel aan 2 oren tegelijk waarvan 1 zelfs middenoorontsteking.
:-\
Hoppa antibiotica. :-X
Moest wel voor die middenoorontst.
Bahbah.

Hij heeft nu twee maanden enkel geit,konijn,zalm en rund gegeten.
Nu hebben ze bij den hoek weer andere smaken goed getest, dus ik snap het ff niet meer. Kan dat zo veranderen?

Er moet toch iets zijn waardoor mijn jonge hond zo kwakkeld?

Laatst gewijzigd door Janie2 op ma 20 feb 2012, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Thirza
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thirza »

Ik hoop dat ze er snel achter komen waar die verminderde weerstand vandaan komt.

Over het voer heb ik geen expert mening. Ik weet ook niet hoe ze testen. Wat ik wel weet is hoe ik zelf met mijn voedselallergieën reageer. Soms kan ik dingen verdragen, waar ik wel allergisch voor ben. Ik krijg dan geen allergische reactie. Dan kan ik diezelfde dingen weer niet verdragen, maar misschien iets anders ik waar normaal gesproken wel op reageer verdraag ik dan wel. En dan zijn er de (helaas lange) periodes dat ik het allemaal niet verdraag. Misschien is het iets in die aard. Ik hoop dat een expert je antwoord kan geven.

Ik weet niet of je hond al vaker oorontstekingen heeft gehad. Wil je als nadat de middenoorontsteking over is de oren "onderhouden" om een (erge) oorontsteking te voorkomen, zou je Prodier Oor kunnen gebruiken. Als onderhoud kun je dat 1 of 2 keer per week geven in de lage dosering. Ik bouw dat dan langzaam af tot de eerste tekenen van een beginnende oorontsteking. Omdat ik een Labrador heb die met haar hangoren gevoelig is voor oorontstekingen controleer ik de oren wel minimaal om de andere dag. Prodier Oor kun je ook geven bij een gewone, niet te zware oorontsteking, maar bij een middenoorontsteking blijft je met AB zitten. Uiteraard zou ik dit wel overleggen met de dierenarts, regulier of alternatief.

Plaats reactie