Oproep inenten Hope

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Oproep inenten Hope

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Dorothea* schreef: Dat, en daarnaast wordt het ook van hond op hond overgedragen. Veel mensen vaccineren niet omdat hun hond nooit zwemt, maar als je een reu hebt die overal plasjes op staat te lebberen dan kan hij het ook oplopen.
Vroegah werd het ook de "lantaarnpalenziekte" genoemd. (bron: JdBL)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Paula1976 schreef: Succes met je overwegingen! Goed dat je erover nadenkt en niet meer klakkeloos je hond vol laat stoppen met zooi wat hij niet nodig is en alleen maar onnodig zijn lichaam en dus organen belast!
Dat is het eigenlijk ook een beetje. Ik heb er nooit over nagedacht, omdat de enige die last scheen te hebben van al die entingen mijn portemonnee was. Nu gaat het zó ontzettend goed met Hope, ik wil hem niet onnodig belasten. Niet dat ik een andere hond wél onnodig zou belasten, maar na de hele afgelopen periode van ellende, elimineren en het langzaam zien veranderen van onze hond, wil ik gewoon niet meer terug naar hoe hij was.
Ik denk voortaan echt wel 5x na voor ik iets in of op mijn hond gooi.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Als ik het allemaal goed begrijp, heeft titeren nu eigenlijk niet zoveel zin, omdat hij al 7 jaar lang ieder jaar de grote coctail krijgt.

Als ik Hope nu zou laten vaccineren voor Weil (jaarlijks) dan zou ik pas over 2 jaar naar Otterlo hoeven om te titeren, of begrijp ik het dan niet goed?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Klopt. Hij zou minimaal 3 jaar beschermd moeten zijn. En als hij na 7x jaarlijks vaccineren nu nog niet immuun is dan wordt hij het ook niet meer  ;)
Jaarlijkse vaccinaties zijn kennelhoest en Weil, daarvan is de werking beperkt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope gaat nooit naar kennels en/of pensions, en heeft, ondanks de enting 2x flink kennelhoest gehad.
Is enten voor kennelhoest verstandig of (juist) niet?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik laat hier nooit meer vaccineren tegen kennelhoest, en sindsdien ook niet meer gehad. Vroegah ging dat er standaard jaarlijks in en hadden ze regelmatig de kuch te pakken. Nu de eigenaar van de hondenschool waar ik train en lesgeef ook aardig om is wb vaccineren is er dus geen probleem meer.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Angelique schreef: Vroegah werd het ook de "lantaarnpalenziekte" genoemd. (bron: JdBL)
;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Hope schreef: Hope gaat nooit naar kennels en/of pensions, en heeft, ondanks de enting 2x flink kennelhoest gehad.
Is enten voor kennelhoest verstandig of (juist) niet?
Dan zou ik die kennelhoest lekker laten zitten. Je kunt het altijd proberen! ;)

Moyra krijgt 1x per drie jaar DHP, zonder PI en kennelhoest. Wel elk jaar de Weil (in het voorjaar), ik ben er voor mezelf nog niet over uit of ik daar ook mee stop of niet. Ze sjouwt altijd door plassen heen en likt overal en nergens aan. :-X
Vind het een lastige. :-\ Ze heeft er geen last van, dat scheelt; zou ze er overduidelijk last van hebben dan zou ik die vaccinatie ook laten zitten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik heb ook altijd gedacht dat Hope er geen last van had, maar het blijft een feit dat het nu een stuk beter met hem gaat dan een jaar geleden.
Hoewel ik denk ik niet voldoende moed heb om de Weil over te slaan. Hope loopt natuurlijk ook veel op stal en ook daar zitten (helaas) regelmatig ratten in het buitengebied.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Wat heb je uiteindelijk besloten met de entingen voor Hope? Ik zit nu in dezelfde situatie: elimineren en april vorig jaar zijn laatste enting gehad én graag in het water spelen... Lastig!

Plaats reactie