eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje
Moderator: Lizzy
-
Miranda 1
- 5-sterren

Re: eliminatiedieet bij jeuk, willen jullie meedenken? pag 16
Nav de tip van nova het ik alleen de gietenspiervlees gegeven. Verder is er niks veranderd. Hij heeft alleen vorige week dinsdag een snee
Brood gejat.
Brood gejat.
verstandig. tjah... ik zou toch nog even iets langer door gaan en afwachten of het misschien nog een reactie is op het brood... maarja, jij kan zelf het beste in schatten hoe of wat.
Het is ook zooo moeilijk om te voorkomen dat ze ook maar het minste van wat anders binnen krijgen.
Overal ligt wel iets waarvan berners denken dat het om te snacken is.
je zou ze bijna een gesloten muilkorf om moeten doen

Overal ligt wel iets waarvan berners denken dat het om te snacken is.
je zou ze bijna een gesloten muilkorf om moeten doen
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ja, vandaag hebben ze paardenpoep gegeten. Geen idee of hij daar ook nog een reactie van krijgt. Ik ga in ieder geval nog even door met het geitenvlees. Sinds het koude weer springt hij ook weer op het aanrecht. Toen ging hij echt opzoek naar eten en doet het nu nog steeds.
Even off topic, wat een geweldige foto Nova.
Even off topic, wat een geweldige foto Nova.
Is mijn meisje Bindi , als we samen erop uit gaan met de zughundengruppe in Duisburg.mirjansen schreef:
Even off topic, wat een geweldige foto Nova.![]()
zooo leuk om te doen
Hier mag het helaas niet
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ja lijkt me ook leuk. Wij hebben het er ook wel eens over. Maar ik heb idd gehoord dat dat niet mag. Weet jij waarom eigenlijk niet? Ze zijn oa hiervoor gefokt.
Met dank aan de dierenbescherming
mogen berners hier niet meer gebruikt worden voor een van de oorspronkelijke kwaliteiten, een kar trekken.
Een hond mag niet meer als lastdier gebruikt worden dat is de rede .
Zelfs niet meer voor een show, cultureel doel of what else..
Een hond mag niet meer als lastdier gebruikt worden dat is de rede .
Zelfs niet meer voor een show, cultureel doel of what else..
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ja bijzonder.
Enne ik zal het zelf maar zeggen. On topic, hihi.
Enne ik zal het zelf maar zeggen. On topic, hihi.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Het lijkt weer wat beter te gaan met de jeuk. Ik geef hem nog steeds geitenvlees, want ik vind de jeuk niet erg genoeg om te stoppen.
Hij heeft ook 2 keer paardenpoep gegeten. Iemand enig idee wat daar in kan zitten? Kunnen er granen in zitten? Ik heb namelijk geen idee wat er in het voer van een paard zit.
Hij heeft ook 2 keer paardenpoep gegeten. Iemand enig idee wat daar in kan zitten? Kunnen er granen in zitten? Ik heb namelijk geen idee wat er in het voer van een paard zit.
Daar zullen naar alle waarschijnlijkheid granen in zitten, ja...mirjansen schreef: Kunnen er granen in zitten? Ik heb namelijk geen idee wat er in het voer van een paard zit.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Oh, dan is de kans wel aanwezig dat je jeuk daar van komt. Ik heb namelijk het idee dat hij niet tegen graan kan, maar 100% zeker weet ik het niet.
Maar goed dat ik dan door ben gegaan met het geven van geitenvlees.
Maar goed dat ik dan door ben gegaan met het geven van geitenvlees.
tjah zo blijft het zoeken, uitproberen, beetje risico nemen en voorzichtig zijn allemaal tegelijkertijd.
houd er ook rekening mee dat het zou kunnen (allergieën komen zelden alleen) dat je hond wellicht ook reageert op het veranderen van de seizoenen, cq. het bloeien van bepaalde planten/bomen etc. Reus krijgt bijvoorbeeld enorm jeukende pootjes van door (bloeiende) narcissen lopen. (ok, ik weet dat dat niet mag, rauzen in bloemperken, deze stonden in grote getalen op het clandestiene losloop veldje.)
houd er ook rekening mee dat het zou kunnen (allergieën komen zelden alleen) dat je hond wellicht ook reageert op het veranderen van de seizoenen, cq. het bloeien van bepaalde planten/bomen etc. Reus krijgt bijvoorbeeld enorm jeukende pootjes van door (bloeiende) narcissen lopen. (ok, ik weet dat dat niet mag, rauzen in bloemperken, deze stonden in grote getalen op het clandestiene losloop veldje.)
-
Miranda 1
- 5-sterren

Dat zou ook nog kunnen want ik heb hem nooit laten testen. Maar de jeuk is nog wel te doen. Hij trekt in ieder geval niet de haren uit zijn lijf.
In paardenpoep kan idd graan zitten, maar ook zooi van de ontworming etc.
Hoelang heb je hem nu alleen het konijn gegeven? En het hert?
Hoelang heb je hem nu alleen het konijn gegeven? En het hert?
-
Miranda 1
- 5-sterren

Hij krijgt sinds september 2011 konijn. Daarna heb ik kalkoen geprobeerd en dat lukte niet. Daarna hert. Dus gok dat hij vanaf december ofzo hert krijgt. Daar kan het echt niet van komen, want op die 2 doet hij het heel erg goed.