Graag jullie advies
Moderator: eelke
Re: Graag jullie advies
Wij gaven de laatste voeding altijd tegen het slapen voor de nacht aan, nu doen we dat eigenlijk nog steeds. Eten geven, half uurtje rust, kort uitlaat momentje, en dan naar bed.
Nu geef je de laatste twee momenten redelijk snel achter elkaar, waardoor het best kan zijn dat de darmen in de nacht alles verwerkt hebben, en ze dan wel moet.
Wij gaven dan om 7.00 / 12.00 / 18.00 en dan afhankelijk van hoe laat we gingen slapen.
Nu geef je de laatste twee momenten redelijk snel achter elkaar, waardoor het best kan zijn dat de darmen in de nacht alles verwerkt hebben, en ze dan wel moet.
Wij gaven dan om 7.00 / 12.00 / 18.00 en dan afhankelijk van hoe laat we gingen slapen.
Dat is natuurlijk ook t proberen waard.. Al zal mevrouw het mij niet in dank afnemen 
Welke voeding viel eraf toen je naar 3x ging?
Welke voeding viel eraf toen je naar 3x ging?
Die van 18.00.
Die van 07.00 en van 12.00 zijn dan al weer uitgepoept zeg maar voor het slapen gaan. De darmen hebben dan rust tot het eten savonds laat. Dat eten kan dan snachts weer verteerd worden, en eer je pup dan weer moet poepen, is het al weer ochtend. (hoewel Gijs standaard gelijk na de maaltijd poept sochtends, dus vandaar dat ze dan savonds laat ook nog de mogelijkheid na het eten krijgen om hun behoefte te doen)
Die van 07.00 en van 12.00 zijn dan al weer uitgepoept zeg maar voor het slapen gaan. De darmen hebben dan rust tot het eten savonds laat. Dat eten kan dan snachts weer verteerd worden, en eer je pup dan weer moet poepen, is het al weer ochtend. (hoewel Gijs standaard gelijk na de maaltijd poept sochtends, dus vandaar dat ze dan savonds laat ook nog de mogelijkheid na het eten krijgen om hun behoefte te doen)
- pearlsofpassion
- Moderator
Verteert een hond zo snel? ???
Bij mensen duurt het gemiddeld 24 uur voor een maaltijd erdoorheen is. Volgens de boeken toch.
Ikzelf merk wel eens dat het avondmaal er de volgende ochtend al door komt, maar ook niet altijd.
Nu weet ik wel dat een hond iets sneller zal verteren dan een mens, maar dan dacht ik dat daar toch minstens 12 uur over zou gaan. Of is dat bij een pup anders dan? ???
Bij mensen duurt het gemiddeld 24 uur voor een maaltijd erdoorheen is. Volgens de boeken toch.
Ikzelf merk wel eens dat het avondmaal er de volgende ochtend al door komt, maar ook niet altijd.
Nu weet ik wel dat een hond iets sneller zal verteren dan een mens, maar dan dacht ik dat daar toch minstens 12 uur over zou gaan. Of is dat bij een pup anders dan? ???
Volgens mij is het ook niet hetzelfde eten wat er dan als poep uit komt, maar kun je er bij een pup wel van zeggen dat hij na 8 uur moet poepen. Bij de pup van mijn moeder had het goed geholpen, die sliep niet door snachts, totdat ze het eetschema aanpaste op een tip van onze pup les juf.
Wij zelf deden het al zo.
Wij zelf deden het al zo.
Ik heb gister de meer verspreide tijden aangenomen. Ging prima!
Even wennen aan de wakker/speel en slaaptijden.
Vannacht niet gepoept in de bench. 1x gepiept, ze moest plassen. Jammer genoeg was ik te laat.
Vannacht dus maar weer de wekker zetten!
Even wennen aan de wakker/speel en slaaptijden.
Vannacht niet gepoept in de bench. 1x gepiept, ze moest plassen. Jammer genoeg was ik te laat.
Vannacht dus maar weer de wekker zetten!
TJa, tis een hoop gezorg he, voor zo een klein puppeke
We waren gezegend moet Joep, die ons noiot wakker heeft gemaakt snachts...Gijs daarin tegen heeft ons tot hij 7 maanden was wakker gemaakt, en afgelopen nacht zelf ook nog, hij moest poepen
We waren gezegend moet Joep, die ons noiot wakker heeft gemaakt snachts...Gijs daarin tegen heeft ons tot hij 7 maanden was wakker gemaakt, en afgelopen nacht zelf ook nog, hij moest poepen
Boots doet het goed mbt snachts poepen!
Plassen nog wel (geduld :-))
Ze heeft nu wel beduidend meer ontlasting! Hoe weet ik dat ik haar niet teveel voer?
Plassen nog wel (geduld :-))
Ze heeft nu wel beduidend meer ontlasting! Hoe weet ik dat ik haar niet teveel voer?
Als ze echt dik wordt, voer je te veel. Maar een pup is heel wisselend erin. Ze kan bv woensdag ineens te dik zijn, en een week later weer mooi op gewicht, want ze groeit natuurlijk, en heeft dus steeds meer nodig per dag.
inmiddels geef ik Boots nu 2 dagen 3x per dag een voeding.. Ze eet het met smaak!! Daarna heerlijk uitbuiken.
Zij krijgt nu 75gram per kg dat ze weegt. Ik vind haar beduidend minder schraal, maar haar flanken zijn nog steeds wat ingevallen.
Die 7,5% vind ik wel vrij veel.. Ik voer nu tinlo en shaweca.
Zij krijgt nu 75gram per kg dat ze weegt. Ik vind haar beduidend minder schraal, maar haar flanken zijn nog steeds wat ingevallen.
Die 7,5% vind ik wel vrij veel.. Ik voer nu tinlo en shaweca.
- pearlsofpassion
- Moderator
7,5 % lijkt me niet speciaal veel voor een pup, zeker niet als ze wat in te halen heeft.
Ik geloof dat 7 gemiddeld is, maar dat het mag varieren tussen 5 en 10% bij kleine pups.
Ik geloof dat 7 gemiddeld is, maar dat het mag varieren tussen 5 en 10% bij kleine pups.
Tinlo staat er wel een beetje om bekend dat je er wat meer van mag voeren dan van andere kvv's. 7,5% is helemaal niet gek hoor.
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik vind 7,5 % ook helemaal niet gek.
Mijn Mechel pupje ( morgen 12 weken ) krijgt ook nog 7% ( barf ).
Mijn Mechel pupje ( morgen 12 weken ) krijgt ook nog 7% ( barf ).
Ze lijkt weer wat schraler te worden, dus we gaan weer ophogen. Ik begin het te leren
.
Ik wil Boots graag iets geven waar ze lekker op kan knagen en wat goed is voor haar tanden en wat makkelijk verkrijgbaar is.
De kvv gaat echt hap slik weg. Dus ik moet daar wel iets mee denk ik.
Er is vorige week een stukje tand afgebroken, dus ben wel wat angstig met knaagmateriaal.
In het barfen ben ik totaal niet thuis (nog niet?) dus wie kan mij helpen?
Ik wil Boots graag iets geven waar ze lekker op kan knagen en wat goed is voor haar tanden en wat makkelijk verkrijgbaar is.
De kvv gaat echt hap slik weg. Dus ik moet daar wel iets mee denk ik.
Er is vorige week een stukje tand afgebroken, dus ben wel wat angstig met knaagmateriaal.
In het barfen ben ik totaal niet thuis (nog niet?) dus wie kan mij helpen?
- pearlsofpassion
- Moderator
Kippennekjes zijn mooi om mee te beginnen.
Of een lap pens...
Je kan ook repen vlees of stukjes orgaan drogen en daarop laten kauwen.
De runderlippen van Nadia vb zijn zeer geschikt. Misschien is er iemand in je buurt die wel wat voor je wil drogen als je zelf geen droger hebt?
Als je (op termijn) echt over wil op barfen, kan je best op het gemak beginnen inlezen. Dan wordt het vanzelf duidelijk. Als je vleesbotten wil gaan geven, is het zowiezo wel aan te raden om even de veiligheidsvoorschriften door te nemen.
Of een lap pens...
Je kan ook repen vlees of stukjes orgaan drogen en daarop laten kauwen.
De runderlippen van Nadia vb zijn zeer geschikt. Misschien is er iemand in je buurt die wel wat voor je wil drogen als je zelf geen droger hebt?
Als je (op termijn) echt over wil op barfen, kan je best op het gemak beginnen inlezen. Dan wordt het vanzelf duidelijk. Als je vleesbotten wil gaan geven, is het zowiezo wel aan te raden om even de veiligheidsvoorschriften door te nemen.