Titeren regio Emmen 30 maart, er kunnen nog deelnemers bij!!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Titeren regio Emmen januari/februari, wie doet er mee??

Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Paula1976 schreef: De kosten zitten volgens mij rond de 30 euro per hond, plus de evt. enting als dat nodig is. Maar pas als ik weet met hoeveel honden we zijn kan ik Tannetje vragen naar de exacte prijs. Ik denk dat met een leeftijd van 9 maanden titeren niet zinvol is. Heeft Nodin alle pupentingen gehad?

Met jouw Senna erbij zitten we op 5!!
Ik neem aan dat ie ze allemaal gehad heeft. Het is nogal een geval waarvan wij niks weten, zeg maar :P Bij de fokker heeft ie alle entingen gehad (daar mag ik wel vanuit gaan iig!), daarna is ie ong. 6 maand bij de vorige eigenaar geweest en wat er daar gebeurd/gedaan is weet ik niet. Door omstandigheden is Nodin daar weggegaan en nu is ie dus bij ons. Maar ik wacht nog op zijn stamboompapieren en dus ook het paspoort. Zal er morgen nog eens achteraan gaan. Maar is het niet erg dat er "plots" een extra hond bij komt? Ik zou Senna en Nodin dan graag tegelijk titteren, anders moet ik over 3 maanden weer...:P Zodra ik de papieren/paspoort heb zal ik het eea even controleren. Ik zal vriendlief ook even vragen of die meewil, Senna heeft nogal een traumatische ervaring met spuiten opgelopen (de vorige keer prikte onze dierenarts de rabiësenting zelfs in haar eigen vinger...... :-\) en hoe Nodin is bij DA weet ik al helemaal niet.... :|
Laatst gewijzigd door Marielle1988 op ma 27 feb 2012, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Re: Titeren regio Emmen maart, minimum aantal deelnemers bereikt! Kan nog meer bij!

Bericht door Paula1976 »

Kaela schreef: Oh, ja das zeker handig! Nou heb ik een hele fijne dierenarts die graag mee kijkt en denkt, maar zo is nog makkelijker. Moet ik alleen eerdaags meneer eens bij de da op de weegschaal zetten, want ik heb zo het idee dat hij wel ietsje pietsje zwaarder is geworden de laatste tijd ;)
Voor het titeren is het gewicht niet belangrijk hoor!
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Marielle1988 schreef: Ik neem aan dat ie ze allemaal gehad heeft. Het is nogal een geval waarvan wij niks weten, zeg maar :P Bij de fokker heeft ie alle entingen gehad (daar mag ik wel vanuit gaan iig!), daarna is ie ong. 6 maand bij de vorige eigenaar geweest en wat er daar gebeurd/gedaan is weet ik niet. Door omstandigheden is Nodin daar weggegaan en nu is ie dus bij ons. Maar ik wacht nog op zijn stamboompapieren en dus ook het paspoort. Zal er morgen nog eens achteraan gaan. Maar is het niet erg dat er "plots" een extra hond bij komt? Ik zou Senna en Nodin dan graag tegelijk titteren, anders moet ik over 3 maanden weer...:P Zodra ik de papieren/paspoort heb zal ik het eea even controleren. Ik zal vriendlief ook even vragen of die meewil, Senna heeft nogal een traumatische ervaring met spuiten opgelopen (de vorige keer prikte onze dierenarts de rabiësenting zelfs in haar eigen vinger...... :-\) en hoe Nodin is bij DA weet ik al helemaal niet.... :|
Op het laatst nog een extra hond is geen probleem, het scheelt dat we het bij mij thuis doen, onder de carport (niet binnen, dan krijg ik mot met mun man!), dus dat de geur e.d. van een dierenartsenpraktijk in elk geval ontbreekt. Die link zullen ze dan niet leggen, dus dat scheelt weer stress. Direct vanaf ons huis is er een perfecte wandelgelegenheid, dus ff een ommetje maken terwijl andere honden geprikt worden, is ook geen probleem.

En Tannetje is maar 1 druppel bloed nodig, dus het bloedprikken op zich is ook niet zo veel gedoe als bij echt bloedprikken!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Titeren regio Emmen maart, minimum aantal deelnemers bereikt! Kan nog meer bij!

Bericht door Kaela »

Paula1976 schreef: Voor het titeren is het gewicht niet belangrijk hoor!
Dat weet ik, maar ik wil natuurlijk wel een beetje in de gaten houden wat ie weegt. Het is bij Oscar best moeilijk op het oog hem in de gaten te houden. Soms denken we dat ie zwaarder is geworden, is er een kilo af. Soms maken we ons zorgen dat hij te mager wordt, is hij weer zwaarder geworden. En soms klopt de weegschaal met wat we denken, dus snappen we er niets meer van ;D
Willy C
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Willy C »

Hallo Paula
Ben nog redelijk nieuw op dit forum.Heb me nog niet echt verdiept in het titteren.
Mijn twee oudste honden hebben een paar maanden geleden een enting gehad,had om een kleine cocktail gevraagd,maar zag toen ik thuis was dat ze een volledige cocktail hadden gekregen.Heb nu dus begrepen dat ik die pas over 3 jaar moet laten titteren.
Mijn jongste hond is nu 13 maanden en zou volgende maand een enting moeten hebben.
Moet ik hem die enting geven of kan ik hem ook eerst laten titteren?
Hoor van sommige dat ze de enting met een jaar nog wel moeten hebben en dat je daarna kan gaan titteren.
Afhankelijk van het antwoord wil ik dan meedoen met deze sessie voor de jongste hond.Weet je al op wat voor dag dat wordt?
Wij gaan binnenkort nl nog een midweek weg.

Willy
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Willy C schreef: Hallo Paula
Ben nog redelijk nieuw op dit forum.Heb me nog niet echt verdiept in het titteren.
Mijn twee oudste honden hebben een paar maanden geleden een enting gehad,had om een kleine cocktail gevraagd,maar zag toen ik thuis was dat ze een volledige cocktail hadden gekregen.Heb nu dus begrepen dat ik die pas over 3 jaar moet laten titteren.
Mijn jongste hond is nu 13 maanden en zou volgende maand een enting moeten hebben.
Moet ik hem die enting geven of kan ik hem ook eerst laten titteren?
Hoor van sommige dat ze de enting met een jaar nog wel moeten hebben en dat je daarna kan gaan titteren.
Afhankelijk van het antwoord wil ik dan meedoen met deze sessie voor de jongste hond.Weet je al op wat voor dag dat wordt?
Wij gaan binnenkort nl nog een midweek weg.

Willy
Hallo Willy,

Met je oudste honden zou je inderdaad 3 jaar kunnen wachten en dan titeren. De jongste hond zou ik nu wel laten titeren om te weten hoe het met zijn bescherming staat. En dan evt. ter plekke, na overleg met Tannetje (Hitam op Barfplaats), enten.

Vorig jaar januari is mijn hond van toen 15 maanden getiterd en hij bleek voldoende bescherming te hebben en hoefde dus pas na 3 jaar weer getiterd te worden. Maar Tannetje verwacht eigenlijk dat ook dan zijn bescherming nog prima is en dan zou hij weer 3 jaar kunnen wachten. Dus misschien hoeft hij zelfs helemaal nooit meer gevaccineerd te worden!!

Onze jongste hond is nu 15 maanden en wordt dus ook eerst getiterd.

Als data had Tannetje aangegeven 21, 22 of 23 maart op een ochtend. Maar nu kan er op elke dag wel iemand niet!! Dus dat wordt nog een lastige!! Ik zal naar iedereen nog even weer een mail sturen!

Groetjes Paula
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Marielle1988 schreef: Ik neem aan dat ie ze allemaal gehad heeft. Het is nogal een geval waarvan wij niks weten, zeg maar :P Bij de fokker heeft ie alle entingen gehad (daar mag ik wel vanuit gaan iig!), daarna is ie ong. 6 maand bij de vorige eigenaar geweest en wat er daar gebeurd/gedaan is weet ik niet. Door omstandigheden is Nodin daar weggegaan en nu is ie dus bij ons. Maar ik wacht nog op zijn stamboompapieren en dus ook het paspoort. Zal er morgen nog eens achteraan gaan. Maar is het niet erg dat er "plots" een extra hond bij komt? Ik zou Senna en Nodin dan graag tegelijk titteren, anders moet ik over 3 maanden weer...:P Zodra ik de papieren/paspoort heb zal ik het eea even controleren. Ik zal vriendlief ook even vragen of die meewil, Senna heeft nogal een traumatische ervaring met spuiten opgelopen (de vorige keer prikte onze dierenarts de rabiësenting zelfs in haar eigen vinger...... :-\) en hoe Nodin is bij DA weet ik al helemaal niet.... :|
hier ook een slechte ervaring bij de da. gevolg hier is dat de groenendaeler in paniek raakt en de da wil grijpen. die kan alleen nog gemuilkorfd heen :-\ ik zit hier ook heel erg te twijfelen.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

petralita schreef: hier ook een slechte ervaring bij de da. gevolg hier is dat de groenendaeler in paniek raakt en de da wil grijpen. die kan alleen nog gemuilkorfd heen :-\ ik zit hier ook heel erg te twijfelen.
Tannetje is wel wat gewend. :biggrin2:
Willy C
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Willy C »

Dat is verdorie precies de midweek dat wij weg zijn.We zitten van 19-23 Maart op Tessel.
Zal dan dus op een andere sessie moeten wachten.Balen!!!!! had Gino gelijk tegen Weil willen laten enten.

Groetjes,Willy
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

petralita schreef: hier ook een slechte ervaring bij de da. gevolg hier is dat de groenendaeler in paniek raakt en de da wil grijpen. die kan alleen nog gemuilkorfd heen :-\ ik zit hier ook heel erg te twijfelen.
Genoeg snackjes meenemen! We nemen rustig de tijd, dus het moet wel lukken.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

een goede ervaring zou (vind ik) super zijn.
zal proberen mijn ouders over te halen  ::) (this hun hond namelijk)
Laatst gewijzigd door petralita op za 10 mar 2012, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Ik zou de jongste ook wel willen laten titeren, ze is nu 26 maanden en heeft alleen de pup entingen gehad.
Maar.................. ze is nu loops, en dan eventueel DHP of wat dan ook laten zetten zie ik niet zo zitten, en de ochtenden vormt ook een probleem voor mij ivm werkzaamheden.

Ga er eens over nadenken, anders misschien een retourtje Otterlo!!!!! ::)

Plaats reactie