drogen droger mijn eerste snackies op foto

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: drogen droger mijn eerste snackies op foto

madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Kan zijn dat je er dan teveel op hebt gelegt (kan de luchtdoorstroming niet meer zo goed erdoor heen) of wellicht de schalen vaker omdraaien?
Wel erg jammer zeg! :(
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

ik heb een excalibur, daar gaat de lucht in horizontale richting, en van teveel inleg kan geen sprake zijn ;)

Ik denk dat ze  wat langer hadden moeten drogen om ze buiten de koeling te bewaren.
Het ging niet om grote gelate, maar het blijft jammer. Ons ben zunig  :biggrin2:
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ai dat is balen Miet!

Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Stockli. heb gelijk maar 2 extra roosters besteld, hihi.
Ik heb tot nu toe antiloop, konijnenlever, lamsnieren, hazentong en kipfilet gedroogd. De kip duurde het langst, ongeveer 15 uur. De levertjes een uur of 10-12 en antiloop was al met 10uur goed droog maar heb ze voor de zekerheid wat langer laten liggen.

Gisteren een fruit-gummy gemaakt van banaan/appel/aardbei/peer. Nu ik 2 extra roosters heb probeer ik die voor eigen gebruik te houden en de andere 3 voor de honden.
madeleine schreef: Kan zijn dat je er dan teveel op hebt gelegt (kan de luchtdoorstroming niet meer zo goed erdoor heen) of wellicht de schalen vaker omdraaien?
Wel erg jammer zeg! :(
Miet heeft een excalibur, die blaast horizontaal en als ik me niet vergis wisselt Miet de roosters ook, maar dan horizontaal draaien en niet van boven naar beneden ;)
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Aaaahaa dat wist ik niet hihi..

Even een heerlijk offtopic vraagje;
Ben je binnenkort (ergens lente) een antiloop bestelling van plan? Ik denk dat Dazzle dat wel erg graag zou willen hihi..
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

**Jolanda** schreef:

Miet heeft een excalibur, die blaast horizontaal en als ik me niet vergis wisselt Miet de roosters ook, maar dan horizontaal draaien en niet van boven naar beneden ;)
ik draai  idd een kwart slag en wissel ook de bovenste en onderste roosters met de middelste  ;)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

madeleine schreef: Aaaahaa dat wist ik niet hihi..

Even een heerlijk offtopic vraagje;
Ben je binnenkort (ergens lente) een antiloop bestelling van plan? Ik denk dat Dazzle dat wel erg graag zou willen hihi..
Antiloop was een eenmalige aanbieding. Misschien dat ik het in de toekomst wel weer kan krijgen alleen niet tegen een hele mooie prijs :(
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Aaaahh okee.. Dan wacht ik gewoon heeeeel geduldig af  ;)
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Sinds een paar weken ben ik ook aan het drogen geslagen en ik moet zeggen het is inderdaad hartstikke leuk om te doen.
Ik ben begonnen met het drogen van dunne plakjes rund- en kalkoenvlees, toen heb ik een lading eendenlever en bolletjes kvv geprobeerd en gisteren heb ik kippennekjes gedroogd. Tot nu toe is alles erg goed gelukt en de hondjes vinden het heerlijk zelfs Shiva die niks moet hebben van (niet gedroogde) lever en kipnekjes. De nekjes heb ik na een uur of 5 even goed uitgeknepen in keukenpapier en toen weer terug in de droger gedaan, de platgedrukte kvv bolletjes heb ik halverwege omgedraaid en afgedept met keukenpapier.

Ik heb 2 bomanns gekocht maar jammer genoeg is 1 er al mee opgehouden na hem 2 keer gebruikt te hebben  :(
De droger stond in een goed geventileerde ruimte, lag niet te vol en ik had niet meer dan 5 schalen gebruikt (ik las in het boekje dat dat niet mag) dus daar kan het niet aan liggen.

Als ik weer ga drogen zal ik foto's en ook eens een berekeningetje maken
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

had ergens een berekening gelezen dat als de bomann 12 uur draait het aan energie 60 cent kost ;)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Lucie110 schreef: Sinds een paar weken ben ik ook aan het drogen geslagen en ik moet zeggen het is inderdaad hartstikke leuk om te doen.
Ik ben begonnen met het drogen van dunne plakjes rund- en kalkoenvlees, toen heb ik een lading eendenlever en bolletjes kvv geprobeerd en gisteren heb ik kippennekjes gedroogd. Tot nu toe is alles erg goed gelukt en de hondjes vinden het heerlijk zelfs Shiva die niks moet hebben van (niet gedroogde) lever en kipnekjes. De nekjes heb ik na een uur of 5 even goed uitgeknepen in keukenpapier en toen weer terug in de droger gedaan, de platgedrukte kvv bolletjes heb ik halverwege omgedraaid en afgedept met keukenpapier.

Ik heb 2 bomanns gekocht maar jammer genoeg is 1 er al mee opgehouden na hem 2 keer gebruikt te hebben  :(
De droger stond in een goed geventileerde ruimte, lag niet te vol en ik had niet meer dan 5 schalen gebruikt (ik las in het boekje dat dat niet mag) dus daar kan het niet aan liggen.

Als ik weer ga drogen zal ik foto's en ook eens een berekeningetje maken
Als ik jou was zou ik toch even bellen/mailen met de leverancier waar je de bomann gekocht hebt en dan hopen dat ze een goede service hebben. Op electrische app heb je namelijk 2 jaar garantie ;)
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Lucie110 schreef: .

Heb je  de kapotte nog?

dan gewoon terugsturen hoor  ;),  er zal vast niet gevraagd worden naar het aantal schalen  wat je gebruikte.
Zelfs een bohmann moet echt langer meegaan dan 2  droogbeurten
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Heb je al geprobeerd om hem later nog eens aan te zetten.
de mijne deed na 2 of 3x ook erg raar. Vreemd geluid en stopte steeds.
Had gemailt en kon hem terug sturen. Maar ik dacht zet hem nog eens aan. En geen problemen meer mee gehad.
En dat motortje merk niet of jij 5 of bv 10 roosters heb staan hoor.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ik gebruik hier ook vaak 10 lagen zonder problemen ....
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Hij is binnen.....!!!!

Vanmiddag is mijn bohman droger binnengekomen, gister gelijk nog kippenvoetjes besteld maar helaas, de kippenboer was ze vergeten mee te nemen  >:(

Dus vanavond tijdens het boodschappen doen maar xtra kipfilet meegenomen. Morgen dat netjes in dunne plakken snijden en dan hopsake..... drogen met die hap  :D
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

ik heb een tijdje trug hart maag gedroogt van konijn  ,van de levering van orinake
nu vond ik dit niet goed gelukt , die bleef zacht
:(
en vettig leek het
kan dat?
hoe doen jullie deze drogen ? maken jullie deze schoon ? er zit erg veel bloed aan... en hoelang droogt dit ???

Plaats reactie