Maagkanteling en milt verwijderd updat pag.4

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Maagkanteling en milt verwijderd

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="Lizzy"]
Mjah, lastig niet, je moet op iemand vertrouwen.... :-\. Jammer dat we geen DA's actief hebben hier, op het moment...
[/quote]

Het is wel goed voor je eigen lijn, want ik vind t gewoon zielig als ik wel snaai  :)

Maar goed blijft lastig om te bedenken wat ik nou moet doen. Normaal weet ik wel hoe ik t doen wil maar hier heb ik dus totaal geen ervaring mee en weer ook niet wat nou t verstandigst is.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Jeeetje, wat een schrik!  :(  Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel heel veel sterkte wensen met het herstel van Mazoe.  :bigarmhug:
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Poeh, das heftig. Heel veel beterschap voor de patient. Je hebt al veel geluk dat ze het overleefd heeft. Ik heb 3 DH dood na een maagkanteling, waarvan 2 geopereerd.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="*Lia*"]
Poeh, das heftig. Heel veel beterschap voor de patient. Je hebt al veel geluk dat ze het overleefd heeft. Ik heb 3 DH dood na een maagkanteling, waarvan 2 geopereerd.
[/quote]

Poeh heftig zeg. Ik durf pas over n week echt te juichen, ook al doet ze t heel goed op t moment. Ze heeft n dag na de operatie al 2x haar "zus" uit d'r mand gemept  ;D
smoooth collie
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door smoooth collie »

Hoi, mijn jongste korthaar collie Fenya heeft in november ook een zware operatie aan haar maag en slokdarm gehad. Er was een stuk bot vast blijven zitten in de overgang tussen slokdarm en maag. Waarschijnlijk had ze een stuk bot van een van de ridgebacks gepikt, daar is ze o zo snel in. Het stuk bot zat muurvast en is met veel moeite via de maag verwijderd, ze moest na de operatie 24 uur in de kliniek blijven en de DA kon niks zeggen over eventuele beschadiging aan de slokdarm. De eerste week mocht ze alleen maar vloeibaar voedsel van de dierenarts, de eerste dagen om de 2 uur een eetlepel. Hoewel ik ook geen voorstander ben van brokken en DA voer heb ik het haar toch maar gegeven de eerste week, want een week niet eten was voor mij geen optie. Na 4 dagen ging het zo goed dat ik toen weer ben begonnen met hele kleine beetjes KVV sterk verdund met water. Verder heb ik haar toen ook probiotica, rauwe eieren en kwark gegeven. Inmiddels is ze gelukkig weer helemaal de oude en krijgt ze ook weer botdingen te eten en dat gaat tot nu toe goed.
Veel beterschap met je meisje
Groetjes Debby
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik zou zelf even een dierenarts opbellen die verstand heeft van rauw voeren en daar even mee overleggen.
Bv de praktijk van Erwin- Any Animal in Heiloo, of Tannetje - De Oase in Otterlo
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ik heb net ff gebeld naar Any Animal en ik wordt terug gebeld.
Ze waren er ff niet dus ze gaan Erwin mailen.

Maar iig beginnen met spiervlees en hele kleine beetjes
Guus
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Guus »

hoi hoe gaat het met haar nu?
komt ze de nachten een beetje door zo zonder/weinig eten?
wel schrikken hoor!! heel veel beterschap voor haar en jullie veel sterkte
groetjes van Guus
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Hey gaat goed met Mazoe.
Ze is alert en mag sinds vandaag weer eten.
Ik heb gister contact gehad met any animal en die hebben me heel goed geholpen.
Ik heb kipfilet gekookt en ze mag 100 gram heel klein gesneden verdeeld over de dag. Zo'n 6x.
Ze heeft smuld. Ik heb haar met de hand gevoerd zodat ze niet gaat schrokken.
De hoeveelheid gaan we langzaam opbouwen en dan ook weer voorzichtig terug naar rauw.
Over n week of twee pas iets van bot toevoegen. Ik denk dat ik maar kippenekjes plet dan of zorg voor gemaken bot.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Heftig, weet ik helaas uit ervaring... Bij Beau is het nu bijna een jaar geleden, en ik kreeg juist het dringende advies dat hij de dag na de kanteling en zware operatie weer móest gaan eten, ik heb de eerste hapjes naar binnen moeten werken bij hem.

Over voeding kan ik je geen tips geven, Beau heeft naderhand geen (rauw of gekookt) vlees meer kunnen verdragen en staat dus nog steeds op Royal Canin Intestinal brokjes, waar hij het gewoon goed op doet. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd  ;)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="*Natasja*"]
Heftig, weet ik helaas uit ervaring... Bij Beau is het nu bijna een jaar geleden, en ik kreeg juist het dringende advies dat hij de dag na de kanteling en zware operatie weer móest gaan eten, ik heb de eerste hapjes naar binnen moeten werken bij hem.

Over voeding kan ik je geen tips geven, Beau heeft naderhand geen (rauw of gekookt) vlees meer kunnen verdragen en staat dus nog steeds op Royal Canin Intestinal brokjes, waar hij het gewoon goed op doet. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd  ;)
[/quote]

Ik blijf t ook nog steeds vreemd vinden dat t zolang moest duren voordat ze mocht eten. Maar goed er werd gisteren ook gezegd dat ze daar in de kliniek hebben gezien hoe t er van binnen uitzag en dat ik dat advies dus aan moest houden.

Jeetje wat n ellende dat ie dat niet meer kan verdragen. Ik hoop niet dat Mazoe dat ook krijgt anders hebben we n probleem.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="*Natasja*"]

[/quote]

Jeetje zeg wat jammer dat hij geen vlees meer verdraagt, blijkbaar heeft z'n maag zo'n oplaaiwer gehad dat hij onvoldoende maagzuur produceert. Nou ja dan maar brokken hoor, het belangrijkste is dat hij er nog is.  :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="*Dorothea*"]
Jeetje zeg wat jammer dat hij geen vlees meer verdraagt, blijkbaar heeft z'n maag zo'n oplaaiwer gehad dat hij onvoldoende maagzuur produceert. Nou ja dan maar brokken hoor, het belangrijkste is dat hij er nog is.  :-*
[/quote]

Ja, ik vind het ook erg jammer. Maar wat we ook probeerden (rauw, gekookt, licht verteerbaar vlees...): iedere keer moest hij 's nachts naar buiten om gras te eten en daarna over te geven, een teken dat hij niet lekker was. Nou hadden we natuurlijk door kunnen zetten om te kijken of hij door die fase heen zou gaan, maar dat vond ik zielig voor hem, hij voelde zich duidelijk zo beroerd. Dan maar aan de brokjes, hij is er zelf nog steeds iedere dag hartstikke blij mee. Hij krijgt nog wel een paar keer per week een rauw eitje er doorheen, oftewel "klutsbrokjes"  :biggrin2:

@SandRRa: ik hoop inderdaad dat het bij Mazoe beter gaat. Het scheelt denk ik wel dat Beau sowieso al een gevoelige maag had, ook voor zijn maagkanteling. Toen had hij met diverse diersoorten al problemen.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="SandRRa"]
Ik blijf t ook nog steeds vreemd vinden dat t zolang moest duren voordat ze mocht eten. Maar goed er werd gisteren ook gezegd dat ze daar in de kliniek hebben gezien hoe t er van binnen uitzag en dat ik dat advies dus aan moest houden.
[/quote]

Misschien heeft het te maken met het feit dat de milt verwijderd is?
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="*Natasja*"]
Misschien heeft het te maken met het feit dat de milt verwijderd is?
[/quote]

Ja zou best kunnen.

Mazoe kon tot nu toe alles goed verdragen voor de maagkanteling. Dus goede hoop dat dit goed gaat komen.

Plaats reactie