Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, update met foto's
Wauw, wat super fijn om te lezen, dit! 
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?
Ik ga stilletjes aan eens verder denken aan een andere diersoort, want we zijn bijna 4 weken onderweg, waarvan een week of 3 jeukloos.
Zelf dat ik te denken aan lama, maar, daar heb ik maar 5 kg van liggen, en ik weet niet wanneer ik dat daarna weer krijg.
Verder kan ik makkelijk komen aan;
Kalkoen (karkas, nekken, dijbenen, spier)
Geit (nek)
Paard (spier en hart)
Antilope (spier)
Duif (karkas en hele)
Fazant (karkas en nekken)
Patrijs (karkas)
Gans (karkas)
Kwartel (heel)
Hert (nek, ribben, tong, spier)
Haas (karkas, orgaan en spier)
Haas lijkt me ideaal kwa verkrijgbaarheid, omdat ik dat compleet kan voeren (en dus 2 weken lang alleen maar haas kan geven, dan moet het snel duidelijk worden of hij er tegen kan toch?) maar voegt haas iets nuttigs toe omdat ik al konijn voer?
Haas is wel altijd wild, zoals ik begrepen heb.
Anders zou ik denken aan hert, maar ik weet niet of hij daar het bot goed van weg krijgt? Is dat niet erg hard?
Gevogelte durf ik nog niet, aangezien hij ook niet goed reageerde op eend. Dan zou ik graag fazant gaan proberen.
Wat vinden jullie?
Zelf dat ik te denken aan lama, maar, daar heb ik maar 5 kg van liggen, en ik weet niet wanneer ik dat daarna weer krijg.
Geit (nek)
Paard (spier en hart)
Antilope (spier)
Duif (karkas en hele)
Patrijs (karkas)
Gans (karkas)
Kwartel (heel)
Haas lijkt me ideaal kwa verkrijgbaarheid, omdat ik dat compleet kan voeren (en dus 2 weken lang alleen maar haas kan geven, dan moet het snel duidelijk worden of hij er tegen kan toch?) maar voegt haas iets nuttigs toe omdat ik al konijn voer?
Anders zou ik denken aan hert, maar ik weet niet of hij daar het bot goed van weg krijgt? Is dat niet erg hard?
Gevogelte durf ik nog niet, aangezien hij ook niet goed reageerde op eend. Dan zou ik graag fazant gaan proberen.
Wat vinden jullie?
-
Lil
Ik hoor dat meerdere honden slecht op alle soorten gevogelte reageren. Zou fazant dus veel later gaan invoeren.
het is de eerste diersoort nu toch? goed dat je vooruit denkt natuurlijk, maar wel eerst de 6 weken (minstens) vol maken hè!
persoonlijk zou ik voor de 2e diersoort ook iets pakken wat hij nog nooit eerder gegeten heeft. gewoon voor de zekerheid. de kans dat hij er dan op reageert is dan het kleinst.
ik zou denk ik gaan voor hert. is het hert wild? dat zou mooi zijn.
je hoeft niet per sé 2 weken alleen maar je nieuwe diersoort te voeren. als hij er echt op reageert merk je het ook wel als je iedere dag alleen maar het spiervlees ervan voert. of om de dag ofzo.
ik heb op het moment hertenribben voor Reus en hij krijgt die goed weg, nou moet ik ook wel zeggen dat een behoorlijk stevige kauwer is. Haas heeft ie meer moeite mee, laat hij vaak stukjes van liggen of spuugt er later van.
persoonlijk zou ik voor de 2e diersoort ook iets pakken wat hij nog nooit eerder gegeten heeft. gewoon voor de zekerheid. de kans dat hij er dan op reageert is dan het kleinst.
ik zou denk ik gaan voor hert. is het hert wild? dat zou mooi zijn.
je hoeft niet per sé 2 weken alleen maar je nieuwe diersoort te voeren. als hij er echt op reageert merk je het ook wel als je iedere dag alleen maar het spiervlees ervan voert. of om de dag ofzo.
ik heb op het moment hertenribben voor Reus en hij krijgt die goed weg, nou moet ik ook wel zeggen dat een behoorlijk stevige kauwer is. Haas heeft ie meer moeite mee, laat hij vaak stukjes van liggen of spuugt er later van.
Ja haas is wel hard natuurlijk.
Hert is niet wild denk ik, maar ik weet het niet zeker.
Alle dierensoorten die in het lijstje staan heeft ie nog nooit gehad. Dat is dan weer het voordeel van 1,5 jaar lang alleen smuldier voeren.
Ik zal dat wat ribben mee bestellen, anders krijgt Gijs ze wel weg denk ik, die is wat fanatieker.
Zeker maak ik de eerste 6 weken vol! Maar we zitten nu bijna op 4 weken, dus nog twee weken te gaan (waarvan we een paar dagen op vakantie zijn) dus ik wil graag op tijd bestellen, ook omdat ik een weekje konijn bot te kort kom tot de volgende levering van Orinake, en dus wel een bestelling moet plaatsen. Kan ik gelijk de tweede diersoort mee bestellen.
Ik denk dat ik ook gelijk paard mee bestel dan. Gijs eet dat ook, dus dat is wel makkelijk. Dan wordt dat de derde diersoort.
Hert is niet wild denk ik, maar ik weet het niet zeker.
Alle dierensoorten die in het lijstje staan heeft ie nog nooit gehad. Dat is dan weer het voordeel van 1,5 jaar lang alleen smuldier voeren.
Ik zal dat wat ribben mee bestellen, anders krijgt Gijs ze wel weg denk ik, die is wat fanatieker.
Zeker maak ik de eerste 6 weken vol! Maar we zitten nu bijna op 4 weken, dus nog twee weken te gaan (waarvan we een paar dagen op vakantie zijn) dus ik wil graag op tijd bestellen, ook omdat ik een weekje konijn bot te kort kom tot de volgende levering van Orinake, en dus wel een bestelling moet plaatsen. Kan ik gelijk de tweede diersoort mee bestellen.
Ik denk dat ik ook gelijk paard mee bestel dan. Gijs eet dat ook, dus dat is wel makkelijk. Dan wordt dat de derde diersoort.
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

mocht je lama willen hebben.....ik heb nog een pak van 5 kilo liggen en ik ga donderdagmiddag een kastje ophalen in bergen op zoom......eelke schreef: Ik ga stilletjes aan eens verder denken aan een andere diersoort, want we zijn bijna 4 weken onderweg, waarvan een week of 3 jeukloos.
Geit (nek)
Paard (spier en hart)
Antilope (spier)
Duif (karkas en hele)
Patrijs (karkas)
Gans (karkas)
Kwartel (heel)
Wat vinden jullie?
Ik heb niet veel verstand van elimineren en ik denk met menu's toch erg vanuit kat.eelke schreef: Zelf dat ik te denken aan lama, maar, daar heb ik maar 5 kg van liggen, en ik weet niet wanneer ik dat daarna weer krijg.
Geit (nek)
Paard (spier en hart)
Antilope (spier)
Duif (karkas en hele)
Patrijs (karkas)
Gans (karkas)
Kwartel (heel)
Wat vinden jullie?
Van kalkoen is er ook orgaan te vinden. Lupa heeft iig kalkoenhart (Ot en Sien krijgen dat wel eens) en mss ook wel andere kalkoenorganen. Met een beetje geluk kan je zo het dier toch compleet voeren. Op de voorpagina bij de portioneer-handleiding staat ook een stukje over kalkoenpoot uitbenen. Kalkoenkarkas lijkt mij veel te hard, maar kalkoennekken kunnen wellicht wel voor grote hond. kalkoen is wel gevogelte.
Lama is volgens mij alleen spiervlees van te vinden en dan moet dan ook viavia. Ik zou dat niet ideaal vinden.
Hert is niet per definitie wild. Ot en Sien lusten geen wild, maar hertenvlees gaat er meestal goed in.
Haas is een andere diersoort dan konijn. Je kan het vergelijken met honden die wel allergisch zijn voor kip, maar niet voor eend (is beiden vogel). Volgens mij is haas veel minder hard dan kalkoen. Haas is wel altijd wild, want deze worden niet in gevangenschap gehouden.
Kwartels zijn heel handig, maar ook nogal prijzig. Ik vind ze voor de katten al duur, laat staan elimineren met een grote hond. Je kan kale panklare kwartels nemen, maar er zijn er ook met veertjes en alles eraan. Het nadeel van de bevederde is dat er soms aan de binnenkant nog graantjes en voer zitten. Dit is er natuurlijk wel af te spoelen, maar geeft extra werk voor jou. Ik kan je tzt wel een snelcursus kwartel ontleden en pluimen/villen geven. Kwartel is ook gevogelte.
Schaap/lam durf je niet aan of heeft hij al eerder gegeten? Daar is namelijk wel makkelijk aan te komen, niet te duur en ook compleet te voeren. Lamsribben/staartjes/nekken/af en toe een kop, allerlei organen waaronder pens en spiervlees.
Oh, wat lief van je!flodder en dwarrel schreef: mocht je lama willen hebben.....ik heb nog een pak van 5 kilo liggen en ik ga donderdagmiddag een kastje ophalen in bergen op zoom......
Maar ik ga denk ik toch maar eerst wat diersoorten toevoegen waar ik makkelijk aan kan komen, zodat ik daarin een basis heb. En dan een voor een ook diersoorten die ik niet zo vaak zal voeren.
Lam heeft ie al gehad inderdaad. Ik heb van alles aan lam liggen voor Gijs, maar dat ga ik nu nog niet toevoegen. Ik wil dat later wel gaan doen, om te kijken of hij er wel of niet tegen kan. Maar dan zullen we al heel wat maanden verder zijn.koekje schreef: Ik heb niet veel verstand van elimineren en ik denk met menu's toch erg vanuit kat.
Van kalkoen is er ook orgaan te vinden. Lupa heeft iig kalkoenhart (Ot en Sien krijgen dat wel eens) en mss ook wel andere kalkoenorganen. Met een beetje geluk kan je zo het dier toch compleet voeren. Op de voorpagina bij de portioneer-handleiding staat ook een stukje over kalkoenpoot uitbenen. Kalkoenkarkas lijkt mij veel te hard, maar kalkoennekken kunnen wellicht wel voor grote hond. kalkoen is wel gevogelte.
Lama is volgens mij alleen spiervlees van te vinden en dan moet dan ook viavia. Ik zou dat niet ideaal vinden.
Hert is niet per definitie wild. Ot en Sien lusten geen wild, maar hertenvlees gaat er meestal goed in.
Haas is een andere diersoort dan konijn. Je kan het vergelijken met honden die wel allergisch zijn voor kip, maar niet voor eend (is beiden vogel). Volgens mij is haas veel minder hard dan kalkoen. Haas is wel altijd wild, want deze worden niet in gevangenschap gehouden.
Kwartels zijn heel handig, maar ook nogal prijzig. Ik vind ze voor de katten al duur, laat staan elimineren met een grote hond. Je kan kale panklare kwartels nemen, maar er zijn er ook met veertjes en alles eraan. Het nadeel van de bevederde is dat er soms aan de binnenkant nog graantjes en voer zitten. Dit is er natuurlijk wel af te spoelen, maar geeft extra werk voor jou. Ik kan je tzt wel een snelcursus kwartel ontleden en pluimen/villen geven. Kwartel is ook gevogelte.
Schaap/lam durf je niet aan of heeft hij al eerder gegeten? Daar is namelijk wel makkelijk aan te komen, niet te duur en ook compleet te voeren. Lamsribben/staartjes/nekken/af en toe een kop, allerlei organen waaronder pens en spiervlees.
Ik ga eerst eens kijken voor hert, en dan spiervlees en ribben, en dan bestel ik ook wat haas mee om te kijken of Gijs dat wel lust, want die is natuurlijk reserve eters voor als het bij het Joep niet gaat, of als die het niet lust.
Of, bedenk ik me nu, is haas straks nog wel te krijgen, ivm jachtseizoen enzo?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

ik hoorde net op de autoradio dat een paar kalkoenbedrijven verdacht werden van vogelgriep en er straks misschien wel moeilijk aan kalkoen te komen is......
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

mocht je ic wensen hebben dan kan ik die natuurlijk ook meenemen 
Ja brrr...die vogelgriep...flodder en dwarrel schreef: ik hoorde net op de autoradio dat een paar kalkoenbedrijven verdacht werden van vogelgriep en er straks misschien wel moeilijk aan kalkoen te komen is......
Maar het zal nog wel even duren eer we aan het gevogelte gaan, dan wil ik eerst haas, hert, paard en een vissoort geprobeerd hebben. Zijn we al wel weer een maand of 3 verder denk ik.
Ik zal de man van het bedrijfje eens mailen over de haas.
Oh, nog een aanbod! Wat lief van je zeg. Nee, ik heb 1,5 week terug een bestelling binnen gehad van SW, dus dat soort spul heb ik allemaal wel binnen. IC heeft niet echt andere dingen dan SW toch?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

volgens mij hebben ze dezelfde spullen; ze zitten beiden bij mij in de buurt en daar ik van de week jouw kant op ga was het mooi te combineren als je nog wensen zou hebbeneelke schreef: Ja brrr...die vogelgriep...
Maar het zal nog wel even duren eer we aan het gevogelte gaan, dan wil ik eerst haas, hert, paard en een vissoort geprobeerd hebben. Zijn we al wel weer een maand of 3 verder denk ik.
Ik zal de man van het bedrijfje eens mailen over de haas.
Oh, nog een aanbod! Wat lief van je zeg. Nee, ik heb 1,5 week terug een bestelling binnen gehad van SW, dus dat soort spul heb ik allemaal wel binnen. IC heeft niet echt andere dingen dan SW toch?
Nee, kannechtniet
alles zit helemaal vol hier
ik praat wel lekker over allerlei dingen bestellen, maar hoe ik dat moet gaan doen???
Hert en haas zijn allebei wild.
Dus vd week nog even wat konijn bij bestellen want het bot is 1 april op, en dat is net te vroeg om een andere diersoort toe te voegen, en de 6e komt het van orinake pas weer.
Dan heb ik weer genoeg konijn voorlopig.
Ik ga dan hert toevoegen als spiervlees en de ribben eens proberen.
Daarna haas proberen. Kwam er net achter dat ik meedoe met de bestelling van Sarah, en dus eind maart iets van 15 kg haaskarkas krijg
dus dat heb ik dan al. Haas is het hele jaar door te leveren zei hij.
Dan kan ik al weer redelijk 'compleet' voeren, omdat ik dan 3 botsoorten zou hebben, orgaan van 2 dieren, en spiervlees ook van 3.
Ik denk dat ik dan wel vis zou willen toevoegen, haring ofzo.
Dus vd week nog even wat konijn bij bestellen want het bot is 1 april op, en dat is net te vroeg om een andere diersoort toe te voegen, en de 6e komt het van orinake pas weer.
Dan heb ik weer genoeg konijn voorlopig.
Ik ga dan hert toevoegen als spiervlees en de ribben eens proberen.
Daarna haas proberen. Kwam er net achter dat ik meedoe met de bestelling van Sarah, en dus eind maart iets van 15 kg haaskarkas krijg
Dan kan ik al weer redelijk 'compleet' voeren, omdat ik dan 3 botsoorten zou hebben, orgaan van 2 dieren, en spiervlees ook van 3.
Ik denk dat ik dan wel vis zou willen toevoegen, haring ofzo.