Hunters Home Vers vlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hunters Home Vers vlees

Glad Dog
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Glad Dog »

Laatst bij iemand geweest die dat geeft aan zijn doggen en herder.
En die zagen er uit om door een ringetje te halen, goede gezondheid en conditie.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Angelique"]
Ik ken het product niet uit eigen ervaring. Van mij mag de rijst eruit, maar als je hond geen problemen heeft met granen is een beetje rijst ook geen drama. De premix. Ik sta daar toch anders in dan de voorgaande schrijvers. Wanneer ik een BARFhap klaarmaak die slechts uit 1 diersoort bestaat, ook al is het van ieder onderdeel een stukje, dan wordt mijn barfhap massaal afgekeurd door de ballotagecommissie. Mijn inziens is een KVV die uit 1 diersoort bestaat dan ook nooit zo compleet dat een hond het daarmee jaren kan doen. Dus ik vind zo'n premix dan helemaal geen drama, integendeel zelfs. Door de premix kun je een compleetheid garanderen en daar heeft je klant recht op als hij denkt een compleet vers voer te kopen. Ik heb liever een kvv die opgeleukt is met een premix dan een kvv waar noppes nada over bekend is qua analyse en waarvan men alleen maar roept...volgens de barfpercentages gemaakt, dus compleet.
De kvv-series die bestaan uit meerdere varianten, waarbij het de bedoeling is om tot een compleetheid te komen door zoveel mogelijk soorten af te wisselen, daar zou ik de voorkeur aan geven als ik zou moeten kiezen. Echter, niet iedereen die kvv uit het serietje voert, voert ook daadwerkelijk alle soorten. Dit om uiteenlopende redenen. Maar goed beschouwd kom je dan weer uit op een behoorlijke karige variatie wat in barfhappenland direct afgekeurd zou worden, en terecht, want daar weten we dat het voeren van 1 of 2 diersoorten niet afdoende is en dat er dan wat bij moet op het menu te completeren.
Wel zou ik willen weten hoe de premix eruit ziet. Als er kunstmatige calcium inzit, dan werd het voor mij acuut afgekeurd.
[/quote]

Ik denk dat je nu wat te makkelijk denkt over de kvv'voerders op dit forum. Als ik zo rond lees in de kvv-hoek dan zie ik dat de heel veel leden ook zo'n 6 a 7 verschillende diersoorten geven, vet visje erbij eitje etc. Okay het is niet zelf samengesteld en 100% zeker weten wat voor vlees er in verwerkt is dat lukt ook niet, maar dat wil niet zeggen dat we de honden eenzijdig of te arm voeren als je het hebt over voldoende afwisseling in diersoorten.

Ik vben het met je eens dat er veel verschil in kwaliteit is. Niet alleen voegt een merk als bijv. smuldier een premix toe om het compleet te maken, maar het bevat ook nog eens geen natuurlijke caliumbron, carnibest voegt ook een premix toe maar bevat wel een natuurlijke calciumbron en dan heb je nog de complete mixen zonder premix, met natuurlijke calciumbron en de merken waarbij je minimaal 5 diersoorten moet afwisselen om het compleet te maken.

Zelf voer ik 4 of 5 verschillende merken kvv allemaal zonder premix en met natuurlijke calciumbron. In totaal kom ik op z'n 9 verschillende diersoorten daarnaast nog 1x per week vette vis, groentenprutje en eitjes.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="M@rina"]
Ik denk dat je nu wat te makkelijk denkt over de kvv'voerders op dit forum. Als ik zo rond lees in de kvv-hoek dan zie ik dat de heel veel leden ook zo'n 6 a 7 verschillende diersoorten geven, vet visje erbij eitje etc. Okay het is niet zelf samengesteld en 100% zeker weten wat voor vlees er in verwerkt is dat lukt ook niet, maar dat wil niet zeggen dat we de honden eenzijdig of te arm voeren als je het hebt over voldoende afwisseling in diersoorten.

Ik vben het met je eens dat er veel verschil in kwaliteit is. Niet alleen voegt een merk als bijv. smuldier een premix toe om het compleet te maken, maar het bevat ook nog eens geen natuurlijke caliumbron, carnibest voegt ook een premix toe maar bevat wel een natuurlijke calciumbron en dan heb je nog de complete mixen zonder premix, met natuurlijke calciumbron en de merken waarbij je minimaal 5 diersoorten moet afwisselen om het compleet te maken.

Zelf voer ik 4 of 5 verschillende merken kvv allemaal zonder premix en met natuurlijke calciumbron. In totaal kom ik op z'n 9 verschillende diersoorten daarnaast nog 1x per week vette vis, groentenprutje en eitjes.
[/quote]

Er zijn ook hier zat mensen die maar 1 hooguit 2 soorten voeren. Daarbij komen dan nog zaken als....hond lust b.v. geen paard of vis en dan is men snel geneigd om die maar gewoon niet te geven. Buiten het forum zijn er echter nog meer mensen die genoegen nemen met 1 soort en voor die mensen is een opgeleukt kvv mijn inziens beter dan een kvv van 1 diersoort waarbij je de fabrikant verder maar op de blauwe oogjes moet geloven.

Dus vandaar dat ik een kvv met een premix niet direct vlak boven de enkels wil afschieten, hoewel mijn eigen voorkeur uit zou gaan naar jouw menuutje.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="nienk"]
heeft iemand enig idee wat dat kan betekenen? wat zijn mogelijke oorzaken voor het niet goedkeuren van een rund voor menselijk consumptie? mij lijkt het dat iets niet goedgekeurd wordt als het eventueel schadelijk is voor de mens om het op te eten. is de pens van zo'n dier wel ok om aan de hond te voeren?
[/quote]

Ik weet niet meer wanneer of in welk topic, maar was er niet ooit iemand op bp die uitlegde dat vlees voor menselijke consumptie twee of drie kwaliteitscontroles ondergaat voordat het verkocht wordt, terwijl niet voor menselijke consumptie bestemde producten (het slachtafval zeg maar) slechts één keer gecontroleerd worden? Iets in die geest althans? Staat me iets van bij. Misschien dat dat is wat er wordt bedoeld?
Erwin
1-ster
1-ster

Bericht door Erwin »

Hallo,

Sorry voor de late reactie, heb helaas ff mijn pc moeten missen.
Ik ben bij Hunter geweest en er wordt totaal niets van granen, rijst, of wat dan ook toegevoegd. Dat dit nog op de site staat klopt helemaal en is sterk verouderd. Heb hem hier al op aangesproken
Op deze manier zijn ze ooit begonnen maar ook Hunter heeft inmiddels ervaren dat dit niet in een vers vlees voeding hoort.

Ik heb nu alle versies in huis en ik zie in elke complete versie genoeg bot en weinig vet. Let wel ik ben beginner maar na alle vergelijkingen vind ik dit echt het best eruit zien. Na mijn bezoek was ik er zeker van. Mijn pup doet het geweldig en zijn ontlasting is top.

Lotgering heb ik ook in huis gehad maar dat komt er echt niet meer in, al krijg ik geld toe geef ik dit mijn hond nooit meer. 1 bonk vet, niet fris ruikend en de ingredienten totaal onherkenbaar.

Maar aangezien ik graag wil weten wat een barf expert ervan vind ga ik deze week een rol geven aan mijn buurvrouw(ook lid hier). Zij heeft een bull en stafford.
Zijn vond het op eerste gezicht er goed uitzien maar ben benieuwd wat ze er ontdooid van vind.

ik hoef gelukkig niet te besparen op het voer en wil alleen het beste maar als duurder niet nodig is geef ik dit geld liever uit aan andere zaken voor hem.

gr Erwin
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Goed om te weten!

toen ik nog lotgering voerde was die nog wel goed en fris. Maar later hoorde ik via pupmensen ook de verhalen van vet, stinken ed. Hunters home is ook een tijd geleden dat ik die gehad heb. De oude vorm dan waarschijnlijk. Jammer dat hij zijn website niet up to dat heeft dan. Zonde.
Erwin
1-ster
1-ster

Bericht door Erwin »

Hoi,

Helemaal mee eens, krijg vrijdag alles weer nieuw binnen en zal hem dan gelijk nog eens een tip geven.
Het zou zonde zijn als mensen zijn voer niet willen proberen vanwege de oude bereidingswijze.

gr Erwin
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Geen expert maar wel de buurvrouw hier  :biggrin2:

Heel eerlijk; 't ziet er echt goed uit!
Vrij grof gemalen. Herkenbare stukjes vlees, orgaan en bot. Pens zit er wel in, maar niet overdreven. 't ruikt goed (proeven heb ik aan Deejay overgelaten  :biggrin2: )
Rijst zit er niet in, maar Erwin zei al dat dit idd veranderd is t.o.v. voorheen(info op de site is dus nog niet aangepast)

Deejay ziet er top uit; mooi glimmende vacht. Samenstelling van het vlees is natuurlijk altijd lastig(blijft gemalen, dus van wat er hoeveel inzit; je ne sais pas ) maar 't boefje viel er op aan (na toestemming) als een wolfje. Ook de lamversie eet ie graag, terwijl lam/rijst van carnibest niet met plezier wordt gegeten. En ontlasting is ook goed; stevig.

Mij lijkt het prima spul
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

[quote="Inge en Bono"]
Geen expert maar wel de buurvrouw hier  :biggrin2:

Heel eerlijk; 't ziet er echt goed uit!
Vrij grof gemalen. Herkenbare stukjes vlees, orgaan en bot. Pens zit er wel in, maar niet overdreven. 't ruikt goed (proeven heb ik aan Deejay overgelaten  :biggrin2: )
Rijst zit er niet in, maar Erwin zei al dat dit idd veranderd is t.o.v. voorheen(info op de site is dus nog niet aangepast)

Deejay ziet er top uit; mooi glimmende vacht. Samenstelling van het vlees is natuurlijk altijd lastig(blijft gemalen, dus van wat er hoeveel inzit; je ne sais pas ) maar 't boefje viel er op aan (na toestemming) als een wolfje. Ook de lamversie eet ie graag, terwijl lam/rijst van carnibest niet met plezier wordt gegeten. En ontlasting is ook goed; stevig.

Mij lijkt het prima spul
[/quote]

Inge, weet jij toevallig ook waar je buurvrouw dat vandaan haalt in Den Haag? Of besteld ze online? Klinkt nl. goed, maar ik wil wel graag ook een prijs indicatie.
Erwin
1-ster
1-ster

Bericht door Erwin »

Hoi,

Hier de buurman, sorry ben geen vrouw hahah
Inmiddels ben ik zo enthousiast en vele met mij in Den Haag dat ik het rechtstreeks bestel. Ik doe dit voor meerdere zodat er geen bezorgkosten bij komen
Een prijsindicatie kan ik je dan ook gerust geven. De complete rundversie kost €2,50 per kg
De overige smaken varieren van €3 tot €3,50 voor de complete lams versie.
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de kip, zalm, pens variant
Mocht je ook interesse hebben, ik heb wel wat op voorraad

gr Erwin
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik heb net mn vriezers weer vol zitten, maar zodra ik plek heb pb ik je. Ik heb hier zeker interesse voor, scheelt nogal een hoop met naturis en tinlo zeg. :o Inge's huis weet ik ondertussen te vinden, dus dat komt wel goed. Zo ver zitten jullie hier niet vandaan.
Erwin
1-ster
1-ster

Bericht door Erwin »

Hoi,

Geen probleem ik hoor het vanzelf. Indien je het wilt gaan gebruiken komt het vanzelf goed.
Overigens Inge en ik wonen denk ik 100 mtr uitelkaar

soms is de wereld klein

gr Erwin
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Als het ook een geld kwestie is zou je Tammenga eens kunnen proberen. Het is niet duur en naar mijn idee prima kvv. Ik geef mijn kleintjes en m'n ouwetje ca 25% Tammenga (voor de rest barf) Het ziet er goed uit, ze vinden het lekker en naar mijn idee is de samenstelling ook prima

Plaats reactie