Continu op pijnstillers, wie heeft ervaring?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Continu op pijnstillers, wie heeft ervaring?

*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

tt-tjes schreef: Hoe gaat het met je ventje?
Thanks for asking 

Het gaat goed, sinds woensdag heeft hij niet meer overgegeven (of het moet op de dagopvang gebeurd zijn, maar de eigenaar heeft er niets over gezegd, en hem kennende zou hij dat wel doen als Beau opeens regelmatig overgeeft). De nieuwe aanpak lijkt dus te werken! Bedankt voor de tip  :-*
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

Ook bedankt voor de tip,
Ik geef ook Novacam en had er nooit aan gedacht om dat in 2x te geven, daar ben ik nu ook mee begonnen.
Eens kijken of mijn oude mannetje dan minder last heeft in de avond
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Hopelijk blijft het nu beter gaan met Beau en wordt hij er niet meer misselijk van. :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Het lijkt wel of Beau een metamorfose heeft ondergaan, gisteren liep hij als een jonge god Benthe uit te dagen!  :o
co
1-ster
1-ster

Bericht door co »

wat fijn om deze tips te lezen want spike krijgt ook 1 keer per dag novacam ,hij weegt 39 kg en dat verlaag ik onder de 30kg, ik ben 2 weken geleden naar de dierfisio geweest en moet dinsdag weer terug komen .
zijn reflexen zijn nog goed ,hij heeft spondylose. ik probeer op deze manier de pijnstilling zo laag mogelijk te houden omdat ik zag dat hij zo nu en dan misselijk was en hij toch lang op de pijnstiller zal blijven .
ik ga dit ook zeer zeker uit proberen vooral omdat we sávonds weer het bos in kunnen nu het langer licht is.
co
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

*Natasja* schreef: Het lijkt wel of Beau een metamorfose heeft ondergaan, gisteren liep hij als een jonge god Benthe uit te dagen!  :o
Heerlijk hè, als ze in 1 x weer zin krijgen om te spelen. Fjurdy rende vanmorgen weer achter vliegende eenden aan. Dat heeft hij ook al heel lang niet meer gedaan.
Fijn dat het zo goed gaat.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Beau heeft van de week toch weer een paar keer overgegeven. Ik ga morgen even bellen met de DA om te overleggen, ik denk dat we toch die andere pijnstiller eens gaan proberen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

*Natasja* schreef: Beau heeft van de week toch weer een paar keer overgegeven. Ik ga morgen even bellen met de DA om te overleggen, ik denk dat we toch die andere pijnstiller eens gaan proberen.
Balen zeg, juist omdat ie er verder zo goed op reageert.  :-\
Had je previcox nou ook al geprobeerd?
Stel dat hij gaat braken op de trocoxyl, dan zit het wel meteen voor een maand in het bloed.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Balen zeg, juist omdat ie er verder zo goed op reageert.  :-\
Had je previcox nou ook al geprobeerd?
Stel dat hij gaat braken op de trocoxyl, dan zit het wel meteen voor een maand in het bloed.
Previcox wordt hij ook misselijk van  :-\

Bedoel je dat hij dan ook een maand lang misselijk blijft van de Troxocyl?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

*Natasja* schreef: Previcox wordt hij ook misselijk van  :-\

Bedoel je dat hij dan ook een maand lang misselijk blijft van de Troxocyl?
als ie het heeft ingenomen dan zit het voor een maand in z'n bloed, en dat vind ik zo listig aan dit soort middelen.  :-\
Bij braken adviseert de fabrikant om enkele dagen antibraakmiddelen te spuiten.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Deze week weer overleg gehad met de DA, en mijn zorgen geuit over de Troxocyl, dat als hij daar op reageert, hij een maand lang misselijk zal zijn. Dat vond ze inderdaad geen goed idee, dus zijn we (na 3 dagen pijnstillervrij geweest te zijn, waarin hij niet overgaf) overgestapt op Rimadyl. Hij krijgt dit sinds donderdag, en heeft gisteravond flink overgegeven (en vannacht in zijn mand gepoept). Ik ga morgen even de Ranitidine halen, kijken of dat helpt. We moeten hem toch aan de pijnstillers kunnen krijgen, zonder dat hij er misselijk van wordt?

Van een ander forum kreeg ik nog de tip om gember te geven, dat helpt ook tegen misselijkheid. Iemand daar ervaring en/of een mening over?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gember kan een positieve uitwerking hebben op de maag. Het is zeker de moeite waard om te proberen! Vitotaal heeft gember capsules. De meeste honden houden niet erg van de smaak van gember dus dat zou een oplossing kunnen zijn, zo'n capsule.

He getver.... Ja, het kan gewoon echt problematisch zijn hoor, pijnstillers. Tramadol had je al geprobeerd he?
casandra
2-sterren
2-sterren

Bericht door casandra »

Mijn vorige boefje Shelly had al vrij jong(8 jaar) artrose in haar knie en heup(door eerder letsel). Ook zij kon erg moeilijk overeind komen en werd erg zwak. Zij had ook snel last van haar maag. Metacam werkte niet bij haar en ze moest er ook van overgeven.
Ze is toch 13,5 jaar geworden met cortaphen en hoefde maar 1 tabletje per dag.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Zo zie je maar dat elke hond een andere reactie heeft. Fjurdy werd van cortaphen heel misselijk.

@natasja, heb je al eens geprobeert om hem groenlipmossel er bij te geven om zijn maag te beschermen?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Gember kan een positieve uitwerking hebben op de maag. Het is zeker de moeite waard om te proberen! Vitotaal heeft gember capsules. De meeste honden houden niet erg van de smaak van gember dus dat zou een oplossing kunnen zijn, zo'n capsule.

He getver.... Ja, het kan gewoon echt problematisch zijn hoor, pijnstillers. Tramadol had je al geprobeerd he?
Nee, Tramadol hebben we (nu) nog niet geprobeerd, die heeft hij wel drie jaar geleden gehad toen hij zo slecht was, volgens mij werd hij daar niet misselijk van. Maar toen werd hij volgens mij ook niet misselijk van de Rymadil, terwijl hij daar nu nog heftiger op reageert dan op de Metacam (grotere hoeveelheden overgeven dan op Metacam). Ik heb het idee dat hij sinds zijn maagkanteling en bijbehorende operatie nóg gevoeliger is geworden op zijn maag.

Maar Tramadol is toch best pittig qua bijwerkingen, of niet? Ik meen me te herinneren dat ze erg daar onrustig van kunnen worden?

Plaats reactie