Voer is ook veranderd. De Sensitive Control van RC wilde hij niet meer hebben. Nu de hypo allergenic proberen van RC.
Hij is nu nog maar 42,3 kilo
Moderator: Lizzy

verstandig, overigens krijgt die van mij ook hypo allergenePatricia schreef: Toch besloten om er een endoscopie tegenaan te gooien..Dinsdagmiddag mag hij naar het dierenziekenhuis in Groningen.
Voer is ook veranderd. De Sensitive Control van RC wilde hij niet meer hebben. Nu de hypo allergenic proberen van RC.
Hij is nu nog maar 42,3 kilo![]()

Ach gossie....hoe ist gegaam vanacht? dat janken komt natuurlijk omdat ze in dr buik bezig geweest zijn, is nu allemaal super gevoelig hoor. Maar goed dat je de endoscopie heb laten doen. Heb je filmpje zelf ook gezien? Ik schrok zelf toen ik zag hoe t bij Diezel eruit zag....even op uitslag Biopten wachten ..ook spannend. Herstel zal een lange periode duren, met vallen en opstaan om zo te zeggen. Kvv heeft bij Diezel een hele goede bijdrage geleverd zoals ik al schreef. Kleine porties en géén andere tussendoortjes hoe verleidelijk dit ook is om te geven. De weerstand moet helemaal opgebouwd worden, dat geldt ook voor de maagwandslijm. Maar dit komt goed met jou verzorging hoor.elianne schreef: Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.....Ik zou tóch een endoscopie laten uitvoeren van maag/darmwand, als daar op te zien is dat de maagwand erg geirriteerd is en weinig maagwansslijm aanwezig is dan is dat de oorzaak van misselijkheid en braken ( ook water) Dit herstel duurt lang. Ik las dat je hond al Zitac en Ulcogant krijgt, dit is voor de maagwandslijm aan te maken. Ik zelf ben toen door gegaan met KVV maar in hele kleine porties verdeeld over de dag, gaat dit goed dan heel langzaam terug naar iets grotere porties, Maar nogmaals....ik zou om alles uit te sluiten een endoscopie laten doen.
Dat janken kan komen door de narcose. Ik weet niet, hebben ze methadon gebruikt misschien?Patricia schreef: We hadden om 14.00 een afspraak en we waren pas om 19.00 thuis (klein half uurtje rijden). We moesten eerst een half uur wachten tot we uiteindelijk aan de beurt waren, en de parkeermeter tikte al lekker door. Eerst heeft de dr. > http://www.dierenartsjonker.nl/ alles gelezen en aangehoord. Om dit goed te onderzoeken vroeg hij toestemming om ook een echo te doen. Bij de echo, die we met ons drietjes deden zonder narcose, zag hij al dat de maag en darmen vol zaten met iets. Waarschijnlijk eten, terwijl hij al vanaf gisteren nuchter was ??? Verder zag hij niets bijzonders geloof ik met de echo.
Toran klaar voor onderzoek
Toran met een kale buik voor de echo
Daarna de endoscopie.
Klaar voor narcose
Wij konden wachten..en wachten..
Eindelijk kwam hij terug. Toran heeft ontstekingen aan zijn slokdarm, maag en dunne darm. Zo erg had hij het nog nooit gezien en hij snapte niet dat hij nog enig eten binnenhield. Hij heeft de maag ook gespoeld (net zoals bij een maagkanteling) om goed te kunnen kijken en alles er uit te halen wat er nog in zat. Er zat nog 1 klein plasje water (in de maag denk ik) daarna waar hij niet goed kon kijken. Alles was rood en flink ge-irriteerd. Hij had dit 1x eerder mee gemaakt met een BD en die hebben ze weten te redden, wat dus helemaal goed kwam, maar dat kost wel tijd. Uiteraard heeft hij biopten genomen. 8 Stuks, hij had nooit eerder zoveel genomen. De uitslag komt donderdag of vrijdag.
Ik vroeg of hij terminaal was, maar daar zei hij nee op ALS er niets geks uit de biopten komt. Ook vroeg ik of het IBD was, maar daar kon hij ook niets over zeggen. Je noemt een maag/darmprobleem pas IBD als al het andere uitgesloten is, zei hij. Uiteindelijk weer een tas vol met medicijnen mee gekregen waar we het mee moeten proberen, en het speciale voer blijven geven. En 810,00 afgerekend
Nu afwachten op de uitslag van de biopten en verder moeten we maar afwachten wat er verder gebeurd
Meer kunnen we niet doen.
Hij zit nu aldoor wat te janken (uitwerking narcose of pijn?)