Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik duim weer verder,..... :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

(En blijf meelezen)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

keetje schreef: Ik duim weer verder,..... :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

(En blijf meelezen)
Top!

De rode plekken trekken al weg. Hopelijk zet dit zo door, en kunnen we maandag met hert beginnen :)
Ik denk dat het de katten brokjes geweest zijn...in ieder geval niet de konijn, daar kan hij zeker weten wel tegen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Het hertenvlees ligt te ontdooien, en straks mag hij het lekker opeten. Ben benieuwd wat ie er van gaat vinden, na 8 weken alleen maar konijn...ik denk dat hij er nog vreemd van zal opkijken.

Geven jullie je honden trouwens nog probiotica bij? Ik doe dat nog steeds, omdat ik het idee heb dat het echt wel goed doet voor Joep.
Lil

Bericht door Lil »

Ik geef geen probiotica bij. Misschien is het een goed idee om dat wel te doen. Ik moet toch binnenkort naar de da en zal dat even overleggen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik geef niet standaard probiotica, maar wel vaak. soms een paar weken iedere dag, dan weer een paar keer per week, of een tijdje niet. weet eigenlijk niet waarom ik dat zo doe, maar Reus heeft in ieder geval die af en toe paar weken wel nodig om mooi te poepen.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

En was Joep blij met het hertenvlees?  :D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hij sjokte weer richting zijn bak (sinds de konijnenkoppen is hij niet meer zo gelukkig met zijn eten) en had toen zoiets van 'heeee!' Keek mij nog ff aan of het klopte, en ging toen eerst het konijn opeten, en toen het vlees. Ik denk dat hij met de smaak wel blij was, met de omvang niet zo, want het zijn lappen, en daar moet hij moeite voor doen, en daar is hij niet zo van.  ;D

Wat probiotica betreft, ik heb het in huis gehaald toen hij diarree had, toen waren we net begonnen met konijn volgens mij. Tegelijk gingen zijn plekken weg, toen durfde ik het niet meer weg te halen. Omdat het ook wat voor de weerstand doet. Wat dat betreft is er nogal wat aan zijn lijf gebeurd en hersteld hij langzaam. Het ene wondje van het biopt is zelfs nog zichtbaar, dat was ook gelijk de plek die rood werd vorige week. Ik vind het wel fijn om hem die probiotica bij te geven. Ik deed het om de 2 a 3 dagen, nu weer even wat meer sinds de plekjes vorige week.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kweet het niet, ik vind zijn huid wat onrustig  :( niet echt rood, niet echt korstjes, niet echt stinken. Maar ook niet optimaal... niet zoals het was voor onze vakantie.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oei, das jammer  :-\ Denk je dat het aan het hert ligt?

En wat is er gebeurd met Joep en de konijnenkoppen, dat hij sindsdien niet meer zo enthousiast naar zijn bak gaat?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Konijnenkoppen moet je wel 5 minuten op knauwen, da's eigenlijk te veel moeite voor Joep.  ::) Als ik ze helemaal aan gort mep, eet hij ze wel.

Geen idee of het aan de hert ligt... lastig is het hoor. Maar we zetten nog even door.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ah zo ja! Ja lastig he.. Vooral omdat het ook met andere dingen te maken kan hebben. Hoe lang ben je nu met hert bezig en hoe lang gaat het al minder?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hij krijgt nu 8 dagen hert, en sinds eind vorige week is het rommelig.

Maar ja, dat was het natuurlijk er voor ook wel, door onze vakantie... ik probeer nog ff door, desnoods straks weer een tijdje op konijn voor ik aan haas begin, om te kijken of het dan beter wordt.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ja inderdaad, of straks even stoppen met hert, dan even alleen konijn en dan hert weer toevoegen? Als de klachten dan weer verergeren, is de kans groot dat het door het hert komt?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Ja inderdaad, of straks even stoppen met hert, dan even alleen konijn en dan hert weer toevoegen? Als de klachten dan weer verergeren, is de kans groot dat het door het hert komt?
Nee, dan toch liever eerst haas. Anders krijgt hij wel erg lang eenzijdig te eten vind ik.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Jammer dat het misschien toch niet goe op hert gaat,.....

Ik blijf meelezen,... :)

Plaats reactie