Wie heeft er ervaring met Alaska?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wie heeft er ervaring met Alaska?

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Gisteravond en vanmorgen hebben ze de konijn gehad en ook die viel goed in de smaak en prima poep :biggrin2:
Vond het vlees wel heeeeeel erg knalrood maar zag er verder mooi uit en rook fris.
Maxine Rehl
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Maxine Rehl »

[quote="fransbulletje"]
Gisteravond en vanmorgen hebben ze de konijn gehad en ook die viel goed in de smaak en prima poep :biggrin2:
Vond het vlees wel heeeeeel erg knalrood maar zag er verder mooi uit en rook fris.
[/quote]

Dat rode komt inderdaad door de rode biet. Die maakt altijd alles knalrood haha!
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

ik heb vorig jaar met de vakantie 2 dozen met allerlei verschillende soorten mee genomen. Ze deden het er goed op. De fazant luste ze echter niet, maar als ik dit mengde met een andere smaak aten ze het wel. Voordeel is dat ze 800 gram per dag eten, je hebt dus geen restjes, ze passen precies in de koelbox, dus ik kan meer worsten mee nemen dan van bv carnibest. De rest van het jaar stel ik zelf samen. Een paar weken geleden is er een kies bij Nelson getrokken, nadat deze afgebroken was en heeft hij BARF gehad, vond hij ook lekker.
fransbulletje

Het bullentrio vond de Alaska zoooooooooo lekker, vlees ziet er ook prachtig uit. Vanmorgen dus maar wat rollen opgehaald voor wat meer variatie :)
De basis is de Carnibest biologisch afgewisseld met de Alaska fazant, konijn, eend en lam.
Dennis Vrooland
1-ster
1-ster

Bericht door Dennis Vrooland »

HOi,

Ik vind het vooral heel fijn gemalen. Bijna een soort van pate. Onze teckel at het wel met smaak, maar vond vooral de Konijn variant erg lekker. De andere smaken gebruik ik niet meer, konijn nog wel. Ik vind het onhandig die rollen. Maar laat ze meestal eerst wat ontdooien, snijd ze dan en stop ze terug in de vriezer. Oh ja, het ruikt ook veel meer dan de darf eco. Het is ook veel natter.

gr Dennis
fransbulletje

[quote="Dennis Vrooland"]
HOi,

Ik vind het vooral heel fijn gemalen. Bijna een soort van pate. Onze teckel at het wel met smaak, maar vond vooral de Konijn variant erg lekker. De andere smaken gebruik ik niet meer, konijn nog wel. Ik vind het onhandig die rollen. Maar laat ze meestal eerst wat ontdooien, snijd ze dan en stop ze terug in de vriezer. Oh ja, het ruikt ook veel meer dan de darf eco. Het is ook veel natter.

gr Dennis
[/quote]

Hier gaat er een rol per dag door dus dat is geen probleem. Het is inderdaad wat fijner maar vind het er mooi fris uitzien en ruiken. Darf heb ik hier meerdere malen verschillende soorten geprobeerd maar helaas de bullen kunnen er niet van poepen  :-\
jomar
1-ster
1-ster

Bericht door jomar »

Sjakie krijgt het bij ons sinds een maand of 2. Ze kregen altijd Carnibest. Voordeel hiervan vind ik dat het biologisch is en 3,50 per rol als je er min 100 bestel. Ik bestel het samen met mijn zus. Sjakie heeft erlichia en mogelijk hierdoor een lage weerstand en heeft werkelijk altijd wat. Om de paar maanden een paar weken diarree en nu begint zijn buik en borst kaal te worden. De DA raadde aan een ander merk te nemen, zonder koolhydraten.
De DA dacht dat de 2% rijst in CV mogelijk hiermee te maken kan hebben  (eerst al van alles uitgesloten. Sjakie staat onder controle bij dierenkliniek op de Uithof). Onze DA is een aanhanger van carnivoer. Op de site van voerwijzer zag ik dat Alaska minder koolhydraten bevat en, in tegenstelling tot carnivoer, wel groente. De carnivoer vond Sjakie minder lekker. Dus zijn we vrij snel overgegaan op alaska.

Ik vind de zalmversies van zowel carnivoer als alaska erg papperig. In de zalmversie van alaska, hebben we al regelmatig stukjes pastic gevonden. In de fazantversie van alaska hebben in bijna elke rol kogeltjes gevonden.  Sjakie eet alle versies wel gewoon, maar probeert wel steeds bij de bak van Guus te komen die nog aan de CB is.

Kwa ontlasting of haargroei is er helaas niets veranderd. Als dit zo blijft gaat hij weer terug naar de CB biologisch.
edithje84
1-ster
1-ster

Bericht door edithje84 »

Ik geef mijn bulletje ook Alaska. Ik ben er ook erg tevreden over! Ik geef het iedere dag en alle smaken zijn goedgekeurd!

Plaats reactie