Barf versus brokken
Moderator: Lizzy
Re: Barf versus brokken
Jeetje....ik ben daarover nu heel duidelijk geworden. Als je niet direct een antwoord weet verdiep je er dan in.
Vers heeft heel veel voordelen tov brokken.
Zoal dit,
Ik wil wel wat van mijn tijd geven om dit uit te leggen,
Dit is zoal de reden dat ik direct gestopt ben met brokken geven,
*** link verwijderd door beheerder aangezien deze virus lijkt te bevatten ***
Stel de brok zou bestaan uit 99% vlees dan nog zou ik het niet geven omdat
Bij de fabricage de goede stoffen eruit zijn gekookt. En de brok is steriel.
Positieve en negatieve punten van versvoer,
Positief,
- je weet wat je je hond geeft
- de nuttige darmbacteriën komen weer terug dat heeft het gevolg
- veel betere weerstand tegen ziekten
- stinkt niet meer uit z`n bek
- geen huidproblemen meer
- veel minder tot geen kans op allergieën.
- Ph waarde van het maagzuur veranderd. Daarom mag pas na een maand rauwe botten gegeven worden als de hond overgegaan is op vers voer.
- de hond geniet nu van het eten en verheugd zich op een maaltijd
- de hond is beter voldaan
- alle goede stoffen en bacteriën zijn behouden gebleven
- De kans op kanker is veel minder groot. (tegenwoordig sterft 40% van de honden aan kanker in Nederland)
- De vacht wordt voller en kale plekken verdwijnen. Er kan zelfs een glans op komen.
- De hond stinkt veel minder
- Veel minder ontlasting
- Dierenartskosten zijn lager of totaal niet.
- Grotere kans dat de hond gezond ouder wordt
- De hond wordt energieker maar ook rustiger.
- De hond wordt vitaler
Negatief
- het is duurder maar voor hoeveel euro eten wij per dag?
- als je op vakantie gaat moet je een oplossing zoeken. En die is er.
- Genoeg vriesruimte hebben.
- Je moet tegen rauw vlees kunnen om het bv in bakjes te doen enz.
Ik zal best een aantal punten vergeten zijn.
Men moet met mij de discussie aangaan want dan verliezen ze.
Mijn schoonmoeder schrok van mijn antwoord toen ze vertelde als ze even niets voor de hond had hem brood te geven. Ik antwoordde, de hond heeft er niets aan. Een hond is geen graaneter, ze poepen het gewoon weer uit.
Zoal dit,
*** link verwijderd door beheerder aangezien deze virus lijkt te bevatten ***
Positief,
- Ph waarde van het maagzuur veranderd. Daarom mag pas na een maand rauwe botten gegeven worden als de hond overgegaan is op vers voer.
- De kans op kanker is veel minder groot. (tegenwoordig sterft 40% van de honden aan kanker in Nederland)
- De vacht wordt voller en kale plekken verdwijnen. Er kan zelfs een glans op komen.
- Veel minder ontlasting
- De hond wordt vitaler
Negatief
Mijn schoonmoeder schrok van mijn antwoord toen ze vertelde als ze even niets voor de hond had hem brood te geven. Ik antwoordde, de hond heeft er niets aan. Een hond is geen graaneter, ze poepen het gewoon weer uit.
Laatst gewijzigd door de redder op do 10 mei 2012, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
klopt niet
klopt niet
de redder schreef:
Positief,
- je weet wat je je hond geeft (De meeste mensen hebben geen idee wat ze werkelijk binnen krijgen. Dat geldt ook voor onze honden.)
- geen huidproblemen meer (Klopt ook niet. Ik lees heel veel verhalen op dit forum van mensen die eliminatiedieeten volgen)
- de hond geniet nu van het eten en verheugd zich op een maaltijd (Alsof honden niet van brokken genieten) -
de hond is beter voldaan (Is een aanname, maar nergens op gebaseerd. Dit is stelling die je nooit hard kan maken voor alle honden.)-
De kans op kanker is veel minder groot. (tegenwoordig sterft 40% van de honden aan kanker in Nederland) (Zou kunnen, maar heb je daar onderzoeksrapporten van beschikbaar, want dat zou pas echt een goede reden zijn om te gaan Barfen. En met hoeveel zakt dat percentage dan bij Barfende honden)- -
Dierenartskosten zijn lager of totaal niet. (Barfende honden worden niet ziek?)-
Grotere kans dat de hond gezond ouder wordt (Wederom een uitstekend argument, mits onderbouwd met onderzoeksrapport.)
- geen huidproblemen meer (Klopt ook niet. Ik lees heel veel verhalen op dit forum van mensen die eliminatiedieeten volgen)
klopt, mijn herder heeft jaren op brokken gestaan, hierbij constante jeuk en oorontstekingen, staat nu op vlees, nog steeds constante jeuk en oorontstekingen
klopt, mijn herder heeft jaren op brokken gestaan, hierbij constante jeuk en oorontstekingen, staat nu op vlees, nog steeds constante jeuk en oorontstekingen
Een hoop van dat lijstje klopt hier totaal niet, het enige wat echt klopt is dat de ontlasting minder word.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat onze honden, zowel die van meer dan 20 jaar geleden als meer recente honden, nooit volledig op brok gestaan en dat kan nog wel eens verschil maken denk ik.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat onze honden, zowel die van meer dan 20 jaar geleden als meer recente honden, nooit volledig op brok gestaan en dat kan nog wel eens verschil maken denk ik.
Toen ik op die link drukte had ik ineens een virus op mijn computer: Smart Fortress 2012. Niet op klikken dus!
Kees.
Kees.
De link in deze tekst bedoel ik dus.de redder schreef: Jeetje....ik ben daarover nu heel duidelijk geworden. Als je niet direct een antwoord weet verdiep je er dan in.
Zoal dit,
*** Link verwijderd door beheerder aangezien deze een virus lijkt te bevatten ***
Positief,
- Veel minder ontlasting
- De hond wordt vitaler
Negatief
Kees.
Laatst gewijzigd door Kees op do 10 mei 2012, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik krijg nooit negatieve reacties. Sommige willen wel weten waarom? Mensen weten dat ik zo voer en dat wordt gerespecteerd. Bandit is in zijn 7 jaren nog nooit bij een da geweest. Behalve voor een touw dat hij ingeslikt had. Dat zegt al genoeg. Ik heb mijn buurvrouw ook zover gekregen. Barfen vind ze niks maar geeft KVV. Nou ook goed. Mijn ouders geven hun hond ook KVV. Dus die krijgt het ook van pup af aan en ook een gezonde hond. Hoewel die nog wel veel tussendoortjes krijgt me granen. Maar goed, dat is mijn verantwoordelijkheid niet.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik had onlangs bezoek (ale, eigenlijk had mijn vriend een vergadering bij ons thuis) en een persoon vroeg bij het weggaan hoe oud onze Luis was, want hij was zo zacht.
Dus vertelde ik dat dat kwam omdat hij geen brokken kreeg, maar vers vlees. Hij vroeg dan of we gewoon biefstuk en gehakt op een bordje legden en zo gaven? Dus ik: ja, maar niet alleen, ook bot en orgaan. Als het ware een prooidier nabouwen. Anders krijgen ze tekorten.
Hij: aja... Hij leek geïnteresseerd, maar misschien dacht hij ook wel: freak!
Maar iedereen was aan het vertrekken dus we konden niet verder praten en hij is er niet weer over begonnen toen ik hem de volgende keer terugzag. Nu weet ik ook wel dat ze een kat hebben, maar niet zo erg naar omkijken, dus ja...
Maar ik vond het wel leuk dat men opmerkt dat mijn katten zo zacht zijn. En zich daar vragen bij stellen. Elke keer men daar even bij stilstaat, is een stap vooruit.
Dus vertelde ik dat dat kwam omdat hij geen brokken kreeg, maar vers vlees. Hij vroeg dan of we gewoon biefstuk en gehakt op een bordje legden en zo gaven? Dus ik: ja, maar niet alleen, ook bot en orgaan. Als het ware een prooidier nabouwen. Anders krijgen ze tekorten.
Hij: aja... Hij leek geïnteresseerd, maar misschien dacht hij ook wel: freak!
Maar iedereen was aan het vertrekken dus we konden niet verder praten en hij is er niet weer over begonnen toen ik hem de volgende keer terugzag. Nu weet ik ook wel dat ze een kat hebben, maar niet zo erg naar omkijken, dus ja...
Maar ik vond het wel leuk dat men opmerkt dat mijn katten zo zacht zijn. En zich daar vragen bij stellen. Elke keer men daar even bij stilstaat, is een stap vooruit.
Voor mijn hond zie ik geen enkel nadeel van barfen.
Het is iets duurder maar zeker niet te duur.
De hond van mijn buren kan echter geen bot verteren en heeft snel last van diaree of betonpoep. Brokken worden heel goed verteerd en't geeft mooie drollen...maar hij krijgt vrij snel tandsteen (ondanks dentalsticks en bullepezen) van droogvoer.
Het is iets duurder maar zeker niet te duur.
De hond van mijn buren kan echter geen bot verteren en heeft snel last van diaree of betonpoep. Brokken worden heel goed verteerd en't geeft mooie drollen...maar hij krijgt vrij snel tandsteen (ondanks dentalsticks en bullepezen) van droogvoer.
-
Shifare
- 3-sterren

Ik heb thuis een kat en mijn moeder heeft er ook 1 (ik woon nog thuis) wij hebben.ook nog een hond thuis.
Ik heb mijn moeder zo ver sinds nu ruim een half jaar om te katten kvv te geven. Dat vind ik al heel wat en ik krijg haar echt niet aan het barf-en. Ook is een van onze katten aangereden geweest voor we hem uit het asiel haalde en kan hierdoor niet goed kracht zetten met zijn kaak. Onze katten zien er mooier uit en voelen zich duidelijk beter.
Alleen mijn vader krijg ik niet overstag om vlees aan de hond te geven. Hij zegt 'hij doet het nou al 15 (bijna 16) jaar al uitstekend op brokken ik ga hem op deze leeftijd niet switchen. Ik snap zijn punt en het is zijn keus hoe jammer ik het ook vind.
Wanneer ik een hond van mezelf heb (wat hopelijk niet lang meer duurt) gaat het beestje op vers vlees. Of dat nou kvv is met een x aantal prooidieren per week of compleet barf ben ik nog niet uit. Ben niet alleen in huis en moet ook rekening houden met anderen.
Na mijn stage bij natuurlijk gezonde dieren in Amsterdam ben ik in ieder geval wel overtuigd van het feit dat vlees zoveel beter is dan brok en dat zal ik mijn dier niet ontzeggen!
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Ik heb mijn moeder zo ver sinds nu ruim een half jaar om te katten kvv te geven. Dat vind ik al heel wat en ik krijg haar echt niet aan het barf-en. Ook is een van onze katten aangereden geweest voor we hem uit het asiel haalde en kan hierdoor niet goed kracht zetten met zijn kaak. Onze katten zien er mooier uit en voelen zich duidelijk beter.
Alleen mijn vader krijg ik niet overstag om vlees aan de hond te geven. Hij zegt 'hij doet het nou al 15 (bijna 16) jaar al uitstekend op brokken ik ga hem op deze leeftijd niet switchen. Ik snap zijn punt en het is zijn keus hoe jammer ik het ook vind.
Wanneer ik een hond van mezelf heb (wat hopelijk niet lang meer duurt) gaat het beestje op vers vlees. Of dat nou kvv is met een x aantal prooidieren per week of compleet barf ben ik nog niet uit. Ben niet alleen in huis en moet ook rekening houden met anderen.
Na mijn stage bij natuurlijk gezonde dieren in Amsterdam ben ik in ieder geval wel overtuigd van het feit dat vlees zoveel beter is dan brok en dat zal ik mijn dier niet ontzeggen!
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
lauraV schreef: quote
klopt niet![]()
nou idd dit klopt niet!!
Hahaha, als dat waar was had ik nu al lang drie dode honden liggen hoor.
Mijn honden krijgen nml nog af en toe een maaltijd brokken, de dag erna krijgen ze dan kvv, en de dag daarna gewoon weer Barf. Ze verteren het gewoon!
De Ph waarde verandert wel. Dat gedeelte van de zin klopt dus wel. 
Ik ken droogvoer-honden die regelmatig vleesbot en vlees krijgen....
Imo wordt er in de maag naar gelang de maaltijd meer of minder maagzuur afgestoten.
Imo wordt er in de maag naar gelang de maaltijd meer of minder maagzuur afgestoten.
Grappig, want mijn vader is juist een "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg - persoon" en hij zegt altijd dat katten en honden vlees moeten eten en geen blikvoer of brokken.Shifare schreef: Alleen mijn vader krijg ik niet overstag om vlees aan de hond te geven. Hij zegt 'hij doet het nou al 15 (bijna 16) jaar al uitstekend op brokken ik ga hem op deze leeftijd niet switchen. Ik snap zijn punt en het is zijn keus hoe jammer ik het ook vind.