Pup, na 3 maanden ontlasting nog steeds wisselend

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Pup, na 3 maanden ontlasting nog steeds wisselend

Yvonne K
5-sterren
5-sterren

Bericht door Yvonne K »

Fijn om te horen dat het beter met je hond gaat.
Joke I
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Joke I »

Weer even een update.
Het heertje is nu 9 maanden. Maar het blijft allemaal een martelgang met vallen en opstaan.
Al eliminatie van kip en rund geprobeerd. Biedt geen verbetering. Probiotica biedt enigzins verbetering, maar niet afdoende naar mijn mening.
Dus nu ten einde raad, wil ik toch naar een Holistisch werkend DA, kan iemand me iemand aanbevelen in de provincie Groningen?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb dit met Beau, ook heel wat maanden gehad aldoor wisselende ontlasting, ook laten testen op giardia en nog veel meer van dat soort testen.
Ik liep bij Erwin van Geijtenbeek en die constateerde na een lang gesprek vanaf dat Beau pup was tot de tijd dat ik bij hem stond dat Beau lekkende darmen had, dat klinkt erger als dat het is geloof ik.
Hij adviseerde L-Glutamine en probiotica maar wel  zeker 4 maanden, was ook geen goedkope aangelegenheid, want Beau woog 35 kg. en moest er behoorlijk wat van hebben.
Beau heeft nog nooit in zijn leven AB gehad en Erwin zij ook letterlijk ik kan je AB voorschrijven maar dan sta je hier over een paar maanden weer en weer.
En over anderhalf jaar heb je een hond met huidproblemen.
Hij noemde dit wel de lange weg die ik moest gaan, maar uiteindelijk is het bij Beau wel beter geworden, alhoewel hij wel zwakke darmen heeft en ik denk dat dat nooit zoveel beter gaat worden, ik bedoel daarmee dat Beau gevoelig is op zijn darmen en gauw aan de diaree is.
Maar ik hoef er niets aan te doen en meestal is het eenmalig en gaat dan vanzelf weer over.
Ik weet niet of je hier wat aan heb maar bij Beau is het goed gekomen met L-Glutamine.
Sterkte verder met je hond.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Joke I schreef: Weer even een update.
Het heertje is nu 9 maanden. Maar het blijft allemaal een martelgang met vallen en opstaan.
Al eliminatie van kip en rund geprobeerd. Biedt geen verbetering. Probiotica biedt enigzins verbetering, maar niet afdoende naar mijn mening.
Dus nu ten einde raad, wil ik toch naar een Holistisch werkend DA, kan iemand me iemand aanbevelen in de provincie Groningen?
OK, dus je hebt langere tijd probiotica en propolis gegeven en het is nog steeds niet goed....

Wat voer je precies? En kun je me meer vertellen over de kwaliteit die je voert? De hoeveelheid vet die er aan zit?

Is er inmiddels een verteringsonderzoek gedaan?

Je klaagde dat de hoeveelheid ontlasting erg veel was. Is dat nog steeds zo? Misschien ook niet verkeerd om de werking van de pancreas eens te laten nakijken door een dierenarts.
Joke I
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Joke I »

Hoi,

Ja klopt. Ik had zelfs de indruk dat de propolis, het verergerde.
Naast geen kip en rund heb ik idd ook op de hoeveelheden vet gelet. Geen vette diersoorten zoals eend, geen vis. Ik heb hem nu voornamelijk op konijn en paard staan. Het is ook heel vreemd. Gister bijv. ontlasting was 's morgens goed, rond 19.00 was het spuitpoep en om 23.30 weer een normale keutel. Nee het zijn niet meer van die grote hopen, zoals geweest is.
Ik heb nog geen verteringsonderzoek laten doen.
Dus?????????????
Daarom wil ik direct naar een holistisch werkend DA, weet er iemand een goede in mijn buurt?
Drachten - Groningen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ken geen holistisch DA in die regio.
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Is er ook ontlasting naar een lab gestuurd om te kijken naar giardia? Eira heeft een tijd terug ook constant wisselende ontlasting gehad, 's ochtends was het goed, 's middags dun en dan de volgende ochtend weer normaal en dan 's middags weer dun, enzovoorts... Bij de DA (ik zit ook bij Geijtenbeek) zijn toen drie stuks ontlasting twee keer getest op giardia en de test was beide keren negatief, daarna zijn er drie stuks nieuwe ontlasting naar het lab gestuurd en was het toch positief op giardia.

In ieder geval veel succes en beterschap voor je hond!
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

paard is super laxerend ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Hier niet Afbeelding
Joke I
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Joke I »

:oBij mijn andere twee honden merk ik daar ook niets van.

Plaats reactie