wie heeft er ervaring met vrieskist in onverwarmde schuur?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: wie heeft er ervaring met vrieskist in onverwarmde schuur?

Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Lizzy schreef: Ik heb mij laten vertellen dat het met de wanddikte niks te maken heeft maar met het milieu vriendelijkere koelvloeistoffen die men tegenwoordig in vriezers gebruikt. Die kunnen dus niet tegen lage omgevingstemperaturen.
Ja ,dat bedoelde ik eigenlijk ook .
Er zijn ook merken die vrij dunne wanden hebben waardoor die nieuwere milieuvriendelijke koelstoffen eerder zullen bevriezen.

Ik heb ook gemerkt dat bij de nieuwe vrieskisten de afstand tussen meerdere kisten meer dan 30 cm moet zijn voor de ventilatie

M'n  ouwe vriezertjes deed ik eerder gewoon bijna strak tegen elkaar aan en dat ging altijd goed.

Als je een nieuwe vriezer wilt kopen zou ik altijd de verkoper /fabrikant vragen of dat merk en type geschikt is om in de schuur te zetten.
Een onverwarmde bijkeuken is vaak lang zo koud niet als een schuur .
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Lizzy schreef: Ik heb mij laten vertellen dat het met de wanddikte niks te maken heeft maar met het milieu vriendelijkere koelvloeistoffen die men tegenwoordig in vriezers gebruikt. Die kunnen dus niet tegen lage omgevingstemperaturen.
Nou dat is precies wat de Bosch mij ook vertelde het ligt aan de vloeistof enz. waar hij mee gekoeld wordt en ze kunnen absoluut niet garanderen dat de vriezer blijft vriezen als het koud wordt, dus vind dat best een risico.
Want wat moet je met een vriezer vol als hij het begeeft.
Ik heb trouwens een verbruiksmeter gekocht en heb daar al mijn vriezers 24 uur op gezet, het resultaat was dat de oude Fricidaire kist 7 cent de 24 uur gebruikte, ik heb een nieuwe White Knight vrieskast met 6 laden (gekocht toen ik ging barfen) die gebruikte 15 cent op 24 uur en niet open gehad de kist wel trouwens dan heb ik nog een tafelmodel van Holandia kleintje dus die gebruikte 10 cent op 24 uur ook niet open geweest en in de keuken voor mezelf een Miele tafelmodel wel aantal keren open geweest en nam 11 cent op 24 uur. Ik vond dit best veel want uitgerekend op jaarbasis is dat toch 157 euro alleen de vriezers, dat is ong. 13 euro per maand.
Heb dat ding gekocht voor mijn stockli droger maar moet het nog testen.
Dit was eigenlijk ook de aanleiding om uit te zien naar een grote vriezer.
Laatst gewijzigd door deja op wo 09 mei 2012, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

mij is verteld,
dat als t in de schuur te koud (zeg onder de + 5 graden) wordt,
ik de vriezer effe wat op hoger vriezen  (naar - 30 graden oid) moet zetten,
dan blijftie door vriezen

hij heeft nu 2 winters met flinke vorstperiodes overleefd...in n onverwarmde schuur ... :)
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Ook hier vorig jaar de koel/vriescombi verloren door hem in de schuur te zetten. Wij hadden er ook nooit over nagedacht dat hij daar dus niet tegen kan  :-[ De vrieskist heb ik nu dus op de logeerkamer staan  :biggrin2:
lachnat
4-sterren
4-sterren

Bericht door lachnat »

Ik heb een oudje en een nieuwe kist in de schuur staan, met de kou van februari werkte ze beide gewoon prima.
Ze staan wel op tapijt vloertegels en mijn schuur staat geschakeld met 2 andere schuren waarvan mijn schuur dan ook nog eens geen wind vangt.
Ze moeten straks beide plaats maken voor 1 grote kist, ook een nieuwe en volgens de verkoper kan die ook prima in een koude schuur.
RvB
1-ster
1-ster

Bericht door RvB »

Je zou eventueel ook een vorstbeveiliger in de schuur kunnen zetten,  je hebt ze in allerlei groottes en wattage.
Hier trouwens een Bosch vrieskast van 2 jaar oud in een onverwarmde schuur en is het gewoon blijven doen.
Ik heb wel naar de minimum omgevingstemperatuur gekeken toen ik de vrieskast kocht.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

RvB schreef: Je zou eventueel ook een vorstbeveiliger in de schuur kunnen zetten,  je hebt ze in allerlei groottes en wattage.
Hier trouwens een Bosch vrieskast van 2 jaar oud in een onverwarmde schuur en is het gewoon blijven doen.
Ik heb wel naar de minimum omgevingstemperatuur gekeken toen ik de vrieskast kocht.
En wat was die omgevingstemp. minimum dan, ik laat mij vaak vertellen dat ze onder de 10 graden boven nul uit kunnen vallen, maar heb net met een man in Wezep kontakt gehad die verkoopt Exquisit vrieskisten nieuw en garandeerd dat ze in een koude schuur kunnen de achterkant van de kisten is dicht, hij heeft het weer over de no frost kasten die moeilijk kunnen doen in de winter.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb ze alle in de onverwarmde garage staan, nieuwe en oude, nog nooit problemen gehad
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

deja schreef: maar heb net met een man in Wezep kontakt gehad die verkoopt Exquisit vrieskisten
Daar heb ik mijn vriezer ook vandaan! Maar net na de winter gehaald  dus nog geen ervaring ermee verder..
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Hier staat al meer dan 30 jaar een vrieskist in de schuur, de eerste hebben we zeker 20 jaar mee gedaan.
RvB
1-ster
1-ster

Bericht door RvB »

deja schreef: En wat was die omgevingstemp. minimum dan, ik laat mij vaak vertellen dat ze onder de 10 graden boven nul uit kunnen vallen, maar heb net met een man in Wezep kontakt gehad die verkoopt Exquisit vrieskisten nieuw en garandeerd dat ze in een koude schuur kunnen de achterkant van de kisten is dicht, hij heeft het weer over de no frost kasten die moeilijk kunnen doen in de winter.
je hebt vriezers met een minimum omgevingstemperatuur van 10 graden boven nul, maar ook van 5 graden boven nul.
onze vriezer heeft trouwens geen no frost.
Sijtje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Sijtje »

Dit was voor ons destijds ook de reden om een oude vriezer te kopen en geen nieuwe. Deze lijkt het prima te doen, ook met vorst maar we hebben niet echt een hele strenge winter gehad. Wat ook wel van invloed is, is hoe vol je vriezer is. Hoe voller, hoe beter en hoe minder hard de vriezer hoeft te werken.

Wij wilden destijds een nieuwe Liebherr kopen en ook deze verkoper vertelde dat we dat beter niet konden doen in vderband met het nieuwe vriessysteem. Hij raadde ons aan een oudje te kopen.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Wat een eerlijke verkoper! Ik denk wel dat hij gelijk heeft.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Sijtje schreef: Dit was voor ons destijds ook de reden om een oude vriezer te kopen en geen nieuwe. Deze lijkt het prima te doen, ook met vorst maar we hebben niet echt een hele strenge winter gehad. Wat ook wel van invloed is, is hoe vol je vriezer is. Hoe voller, hoe beter en hoe minder hard de vriezer hoeft te werken.

Wij wilden destijds een nieuwe Liebherr kopen en ook deze verkoper vertelde dat we dat beter niet konden doen in vderband met het nieuwe vriessysteem. Hij raadde ons aan een oudje te kopen.
Juist dat zei de Bosch ook tegen mij, probeer maar lekker aan een oud model vriezer te komen.
Sijtje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Sijtje »

deja schreef: Juist dat zei de Bosch ook tegen mij, probeer maar lekker aan een oud model vriezer te komen.
Bij de kringloop en op internet staan ook wel wat zaken die handelen in tweedehands witgoed. Ze zijn er nog wel genoeg hoor.

Plaats reactie