terug op brok?? dillema
Moderator: Lizzy
Re: terug op brok?? dillema
ik wil die brokken liever ook niet halen. maar in de wetenschap dat het voor in ieder geval een maand is, verbijt ik me maar. de combinatie verhuizen en verandering van voer is misschien teveel geweest voor nu, alhoewel dat niet verklaard dat hij er eigenlijk nooit echt gezond heeft bijgelopen.
na de patatenfrikandellen maand ga ik elimineren. dan begin ik gewoon bij 0. schrappen van diersoorten sta ik niet zo achter.
ik heb bij diverse da s gelopen, geen van hun heeft ooit het idee allergie geopperd. ik wel hoor maar volgens hun was dat het niet.
ik ga die troep gewoon halen, hoe dan ook bekijk ik het weer per dag en eind mei ga ik maar eens naar tannetje, dan maar even reizen.
na de patatenfrikandellen maand ga ik elimineren. dan begin ik gewoon bij 0. schrappen van diersoorten sta ik niet zo achter.
ik heb bij diverse da s gelopen, geen van hun heeft ooit het idee allergie geopperd. ik wel hoor maar volgens hun was dat het niet.
ik ga die troep gewoon halen, hoe dan ook bekijk ik het weer per dag en eind mei ga ik maar eens naar tannetje, dan maar even reizen.
Je moet het zelf weten uiteraard
Waarom sta je niet zo achter het schrappen van diersoorten? Kip zit zo vol antibiotica. Zo veel honden reageren er slecht op. Evenals met koeien. Ik zou echt duizend maal zo lief schrappen, dan brok voeren.
Waarom sta je niet zo achter het schrappen van diersoorten? Kip zit zo vol antibiotica. Zo veel honden reageren er slecht op. Evenals met koeien. Ik zou echt duizend maal zo lief schrappen, dan brok voeren.
-
Martine-Tom
Dus eerst een maand brokkenmeuk en dan wél elimineren...waarom niet gewoon gelijk elimineren als je het toch gaat doen?
nou ik onderweg brokken halen, gelukkig hadden ze geen smolke, ze kon het wel bestellen. niet gedaan. krijg het gewoon niet over mn hart,
dus gaat m niet worden. oke dan elinineren, want nadia hoe zeer ik het met je eens ben hoor dat vooral kip niet al te best is, maar stel nou dat het net die kip niet is. dus ga elimineren.
aangezien echt alles al gevoerd is, waar zal ik mee beginnen? bij tammenga (ja dan maar kvv, heb het gezien en ziet er echt mooi uit) hebben ze paard en dan alleen paard. aangezien ik paardenbooten niet durf te voeren en weet of daar aan te raken is. om daarna konijn of haas te gaan voeren?
dan toch chlorella erbij??
dus gaat m niet worden. oke dan elinineren, want nadia hoe zeer ik het met je eens ben hoor dat vooral kip niet al te best is, maar stel nou dat het net die kip niet is. dus ga elimineren.
aangezien echt alles al gevoerd is, waar zal ik mee beginnen? bij tammenga (ja dan maar kvv, heb het gezien en ziet er echt mooi uit) hebben ze paard en dan alleen paard. aangezien ik paardenbooten niet durf te voeren en weet of daar aan te raken is. om daarna konijn of haas te gaan voeren?
dan toch chlorella erbij??
Met een kvv (hoe goed die ook is) kun je in mijn ogen niet elimineren. Want stel de molen is niet goed schoongemaakt oid. Ook kun je de kwaliteit niet zien. Net wat Lizzy zegt, sommige honden hebben het beste van het beste nodig.
Ik heb al zo veel verschillend paard in mijn vriezer gehad. Het een is echt het ander niet. Zelf heb ik veel vlees gemalen.. En zelfs gemalen runderstrotten zien er uit alsof het prachtig spiervlees was..
Tja, als het de kip (en rund) niet is, kun je zo beginnen met elimineren. Die paar weken doen het hem niet. Elimineren kost best veel energie. Dus zou mijn keuze zijn om het meest voor de hand liggende even weg te halen.. En kijken wat er gebeurd.
Als je besluit te elimineren, geen chlorella. Dan echt niets dan het gekozen dier.
Kies je voor kip/rund weg te laten ook geen chlorella, je wilt immers exact weten waar het aan lag.
Chlorella kun je altijd later toevoegen.
Of je kiest voor de optie wat Lizzy aangeeft!
Ik heb al zo veel verschillend paard in mijn vriezer gehad. Het een is echt het ander niet. Zelf heb ik veel vlees gemalen.. En zelfs gemalen runderstrotten zien er uit alsof het prachtig spiervlees was..
Tja, als het de kip (en rund) niet is, kun je zo beginnen met elimineren. Die paar weken doen het hem niet. Elimineren kost best veel energie. Dus zou mijn keuze zijn om het meest voor de hand liggende even weg te halen.. En kijken wat er gebeurd.
Als je besluit te elimineren, geen chlorella. Dan echt niets dan het gekozen dier.
Kies je voor kip/rund weg te laten ook geen chlorella, je wilt immers exact weten waar het aan lag.
Chlorella kun je altijd later toevoegen.
Of je kiest voor de optie wat Lizzy aangeeft!
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Aha! We hebben je goed geindoctrineerd dus 
Heel goed plan vind ik. En ik ben het met Nadia eens, helemaal compleet elimineren zou je nog kunnen uitstellen, is altijd wel een gedoe, als je kip en koei weglaat kan dat genoeg wezen.
Heel goed plan vind ik. En ik ben het met Nadia eens, helemaal compleet elimineren zou je nog kunnen uitstellen, is altijd wel een gedoe, als je kip en koei weglaat kan dat genoeg wezen.
dan gaat ik dat doen, daar kan ik namelijk ook gelijk mee beginnen. doe ik dat dan ook 6 weken? want vandaag bijvoorbeeld heeft hij niet gejeukt.
moet wel zeggen dat we vandaag maar 4x een heel klein plasje zijn gaan doen en de rest van de dag heeft de deur opengestaan dus konden ze in de tuin. toch stres??
plan; kip en koe zoinzo schrappen. dan na 6 weken rund proberen? geef ik dan die chlorella er (nu)wel bij? en dan moet ik zeker ook ei schrappen en geiten yoghurt geven? nog meer ABC om te onthouden en op te letten? geen bakken uitlikken van de andere..........
hihihi en ja de bp-opvoeding heb ik duidelijk al gehad en die raak je niet meer kwijt.
bedankt.
moet wel zeggen dat we vandaag maar 4x een heel klein plasje zijn gaan doen en de rest van de dag heeft de deur opengestaan dus konden ze in de tuin. toch stres??
plan; kip en koe zoinzo schrappen. dan na 6 weken rund proberen? geef ik dan die chlorella er (nu)wel bij? en dan moet ik zeker ook ei schrappen en geiten yoghurt geven? nog meer ABC om te onthouden en op te letten? geen bakken uitlikken van de andere..........
hihihi en ja de bp-opvoeding heb ik duidelijk al gehad en die raak je niet meer kwijt.
bedankt.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik zou ei ook even zo laten als je kip weglaat. Het is nog niet duidelijk in hoeverre honden die allergisch zijn aan kip ook last hebben van ei. En ik persoonlijk denk dat er een groot verschil kan zijn tussen eieren van eigen kippen die vrijwel biologisch voer krijgen, of eieren uit de winkel.
Ik heb zelf een lichte ei-allergie en ik heb de indruk dat ik weinig tot geen last heb van eieren van onze eigen kippen maar sterk reageer op die uit de winkel. En ik koop zelf altijd vrije-uitloop eieren.
Als je ei wil geven zou ik bv aan ganzeneieren proberen geraken. Eentje in de week.
Ik weet niet waar je woont, maar in de zaanstreek woont Johanna25 die eraan kan geraken. Zij biedt vanalles van de gans aan.
Melk zou ik ook even weglaten. Het lijkt me geen noodzakelijk onderdeel van een hondendieet en toch wel een potentieel allergeen.
Dan alles steeds systematisch en zaak per zaak terug toevoegen als je uit wil proberen of hij er toch tegen kan. Ik zou in jouw geval, als gewoon kip en rund weglaten werkt, erna heel rustig te werk gaan, zodat je zeker geen reacties mist.
Ik heb zelf een lichte ei-allergie en ik heb de indruk dat ik weinig tot geen last heb van eieren van onze eigen kippen maar sterk reageer op die uit de winkel. En ik koop zelf altijd vrije-uitloop eieren.
Als je ei wil geven zou ik bv aan ganzeneieren proberen geraken. Eentje in de week.
Ik weet niet waar je woont, maar in de zaanstreek woont Johanna25 die eraan kan geraken. Zij biedt vanalles van de gans aan.
Melk zou ik ook even weglaten. Het lijkt me geen noodzakelijk onderdeel van een hondendieet en toch wel een potentieel allergeen.
Dan alles steeds systematisch en zaak per zaak terug toevoegen als je uit wil proberen of hij er toch tegen kan. Ik zou in jouw geval, als gewoon kip en rund weglaten werkt, erna heel rustig te werk gaan, zodat je zeker geen reacties mist.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 29 apr 2012, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
tegen mijn princiepes in toch het advies van nadia deels gevolgd. ben alleen met kip gestopt.
en het gaat goed.
rund heb ik al vrijwel niet in huis (stinkend duur tegenwoordig).
chorella heb ik even niet gegeven en vind het ook niet meer nodig.
wel heeft hij een oorontsteking ik hoorde dat dat ook als allergische reaktie gezien kan worden. of misschien wel van het ontgiften of toeval.
bijdeze bedankt voor de adviezen.
en het gaat goed.
rund heb ik al vrijwel niet in huis (stinkend duur tegenwoordig).
chorella heb ik even niet gegeven en vind het ook niet meer nodig.
wel heeft hij een oorontsteking ik hoorde dat dat ook als allergische reaktie gezien kan worden. of misschien wel van het ontgiften of toeval.
bijdeze bedankt voor de adviezen.
Fijn dat het beter gaat..Ik moet ook hier nog gaan uitvinden wat de oorzaak is dat Jeppe weer vieze oogjes heeft..En ik verdenk de kip omdat dit nu sinds kort weer op menu staat..Maar we gaan het wel uitproberen of de kip de oorzaak is.
jij kwam met de oorontsteking........ik moet zeggen dat hier het resultaat snel zichtbaar is.wijkje schreef: Fijn dat het beter gaat..Ik moet ook hier nog gaan uitvinden wat de oorzaak is dat Jeppe weer vieze oogjes heeft..En ik verdenk de kip omdat dit nu sinds kort weer op menu staat..Maar we gaan het wel uitproberen of de kip de oorzaak is.
Ik zit dus niet te wachten op oorontsteking bij Jeppe..Valt me op dat ze nu weer wat sneller prut oogjes heeft..Haar huid is in mindere conditie..veel schilfers..signmodel schreef: jij kwam met de oorontsteking........ik moet zeggen dat hier het resultaat snel zichtbaar is.
Dus ik denk dat ik de kip maar even achterwege laat..kijken wat het doet.
Laatst gewijzigd door wijkje op do 17 mei 2012, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
daarom. ik bedoel t niet naar. juist van; bedankt voor de tip en je geeft m weg maar vergeet m zelf.wijkje schreef: Ik zit dus niet te wachten op oorontsteking bij Jeppe..Valt me op dat ze nu weer wat sneller prut oogjes heeft..Haar huid is in mindere conditie..veel schilfers..
Dus ik denk dat ik de kip maar even achterwege laat..kijken wat het doet.
lekker dan zitten we volgende week met al die kippies.
Wat geef je toch weer een mooi, uitgebreid, begrijpelijk, volledig en eerlijk antwoord. Ik kan niets anders zeggen danLizzy schreef: Tja. Over mijn lijk dat ik mijn hond ooit op brokken zet maar ik kan niet voor een ander beslissen...
Stond ik in jouw schoenen, ging ik eerst eens heel kritisch kijken naar mijn menu. Want er zijn honden die gewoon de allerbeste kwaliteit nodig hebben, dat niet krijgen en het dan gewoon niet goed doen op BARF. En in alle eerlijkheid? Als ik soms zie wat mensen voor troep in de bak gooien (kwalitatief beroerd vlees), dan snap ik wel waarom niet iedere hond het hiemelaahoi op BARF doet. Dus ik zou allereerst een hele kritisch blik op mijn menu werpen. En me voorlopig strikt aan de percentages houden. Dat wil zeggen, 45% vleesbot, 10% groenten (vooral veel gezonde bladgroenten, liefst nog biologisch ook), 20% orgaanvlees (waarvan de helft pens en de andere helft lever, hart, nier, etc), en de rest spiervlees, 1 keer per week vette vis, 2 keer per week een rauw biologisch ei en chlorella.
Ik zou deze hond absoluut op chlorella zetten. Want ik denk dat hij ook aan het ontgiften is ja. Ik begon met een lage dosering. Twee tabletjes per dag. En dat bouwde ik heel langzaam op naar zo'n 15 tabletten per dag. En dat bleef ik voorlopig even geven. Tot hij beter in het vel gaat zitten. En daarnaast deed ik een kuur Drainage Compositum.
En daarnaast heeft hij nogal wat mee gemaakt volgens mij. Dus verder denk ik dat je ook goed moet kijken naar hoe je hem zo blij mogelijk maakt en de stress zoveel mogelijk van hem afneemt. Masseren, elke dag opnieuw, kan daar bijv. heel goed bij helpen!
EENS