Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Dan wil jij vast wel een paar foto's maken van het spul van de Degomeat?  :biggrin2: Ik heb nu een paar kilo haas in de vriezer liggen en gok dat dat wel goed zal gaan bij Xerox. Krijg de kans om dit weekend mee te bestellen bij Degomeat, maar ik ben eerst wel benieuwd naar de kwaliteit!
Ja hoor, dat wil ik best doen. Wordt wel morgen avond, want ik haal het morgen ochtend op, en daarna ga ik richting Jolanda voor al dat vlees.
Ik heb er ook een kilo'tje karkas besteld om te kijken wat dat is. Het zit toch in de buurt, dus makkelijk om even wat te bestellen zo om te kijken wat het is.

Orgaan is helaas wel alles door elkaar, dus ik vrees dat ik mag gaan zitten prutsen om de maagjes eruit te halen dan...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ah super, dank je! Oei ja de maagjes eruit halen, daar moet ik ook goed aan denken!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nu zullen die maagjes bij haas wel meevallen omdat het wild is, maar ga ze er voor de zekerheid toch maar uitvissen, als dat te doen is (lijkt me wel)
Dan mag Gijs ze gewoon opeten.
Misschien dat je ze ook wel kunt uitspoelen? Geen idee eigenlijk, voer nooit maagjes. (behalve pens)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik heb ook nog nooit maagjes in mijn handen gehad, maar volgens mij heb ik wel ergens gelezen (of gehoord?) dat je ze kunt uitspoelen. Maar met weggooien speel je wel meer op safe natuurlijk!

Trouwens, iets wat ik me al tijden afvraag... Joep is een New Foundlander, of niet? Zijn die vaker bont?  :o
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joep is de blondie, de goldenretriever.

Gijs is de newfoundlander. Die zijn er niet heel veel in bont nee (heet eigenlijk wit-zwart) maar dat wisten wij ook niet toen we voor de newf gingen. Vond het wel opvallend dat het zo lastig was een fokker te vinden (geloof dat er toen 5 of 6 in Nederland waren, waarvan 4 ofzo in friesland en groningen enzo, minstens 2,5 uur rijden) Gijs komt uit de buurt van eindhoven.
Ik hou zo van vlekken  :D
Hoewel ik bruin ook wel errug mooi vind... toch een echte beren kleur.
Ben blij dat Gijs niet op eliminatie dieet staat, zou me wat kosten  :D hij heeft net al 1200 gram zalm als ontbijt op, en dan vanavond nog eens dezelfde hoeveelheid aan bot, spier en orgaan...
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

amai die eet veel!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

fydgi schreef: amai die eet veel!
Ja, nu was het ook wel een grote kop hoor, deze keer. Maar hij is wat afgevallen, dus dat is niet zo erg. Normaal eet hij tussen de 1800 en 2000 gram op een dag.
Tis nog maar een 'puppy' he... (oh nee, dat kan ik nu toch echt niet meer zeggen..:P) een puber.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dan heb ik dus al die tijd de verkeerde hond voor me gehad  ;D Sorry, Joep!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

eelke schreef: Ja, nu was het ook wel een grote kop hoor, deze keer. Maar hij is wat afgevallen, dus dat is niet zo erg. Normaal eet hij tussen de 1800 en 2000 gram op een dag.
Tis nog maar een 'puppy' he... (oh nee, dat kan ik nu toch echt niet meer zeggen..:P) een puber.
Krisis...hier gaat er straks een pond per dag door....2 katten en een hond  ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Dan heb ik dus al die tijd de verkeerde hond voor me gehad  ;D Sorry, Joep!
Joep wordt heeeel vaak standaard genegeerd  ;D
Toppunt was dat we een gezin met een beagle tegen kwamen in het bos, aan de praat raakten (over Gijs  ::)) en zij er pas na een half uur praten en lopen erachter kwamen, dat Joep óók bij ons hoort, en we twee honden hebben... ;D

Haha Martine....  ;D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ja en dan is Doki nog een grote eter ook! Die eet op sommige dagen 4 of 5 ons weg, Tom eet 120 gram (staat op dieet  :P) en die kleine zal tussen de 100 en 200 gram gaan eten.
En dat vond ik al veel  ;D ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

martine-tom schreef: Ja en dan is Doki nog een grote eter ook! Die eet op sommige dagen 4 of 5 ons weg, Tom eet 120 gram (staat op dieet  :P) en die kleine zal tussen de 100 en 200 gram gaan eten.
En dat vond ik al veel  ;D ;D
Haha  ::)

Nee, voor een kat is dat inderdaad veel! Tja, ook een jonge kat he...Gijs is natuurlijk ook nog niet helemaal uitgegroeid...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Aaaah arme Joep  ;D :-* En het zijn 2 reutjes neem ik aan?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Aaaah arme Joep  ;D :-* En het zijn 2 reutjes neem ik aan?
Jup :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Leuk  :D

Plaats reactie