Eliminatiemenu Boxer

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiemenu Boxer

Lobbes2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lobbes2009 »

Ja Sonja, wat eelke zegt zou ik ook doen.

Wat betreft het drogen als je het veel geeft moet je het zeker mee rekening in je maaltijd, maar als je een klein stukje als snack geeft niet hoor. Het moet natuurlijk niet net zoveel zijn als wat je in je maaltijd hebt zitten, want dan gaat het niet goed. Je kunt best aardig wat drogen hoor. Longen kun je lekker drogen en heeft ook nog lekker een beetje volume. Zonder dat het veel weegt ;)

Weet je al wat voor een dorger je wilt kopen? Je kunt ze krijgen vanaf 30,00 tot in de honderde euro's. Zelf heb ik de goedkope en die doet het goed hoor ;)

Nou succes weer met afbouwen hoop dat het zo lekker goed blijft gaan.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oke, dan moet ik mijn orgaanpercentages dus even gaan aanpassen. Bedankt!

Ik zat te denken aan zo'n goedkoop drogertje, die van 30 euro (Bohmann heet het merk geloof ik?)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Bomann werkt prima! ik heb er pas eentje bij gekocht, dubbel zo veel schijven, kan dan dus 2 keer zoveel in en voor de droogtijd maakt het amper uit.

Voor Reus hou ik wel rekening met wat hij gedroogd krijgt. maar ja, hij is zo klein, als ik hem 3 stukjes gedroogd hart geef dan zit je al zo aan een paar procent. in zijn orgaan mix zit dus meestal geen hart, want dat krijgt hij gedroogd.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Klinkt goed! Nu ik ook met de Shar Pei ga barfen (jaja  :D) wordt zo'n drogertje helemaal onontbeerlijk, dus ik mag hem aan het eind van de maand bestellen van mezelf (moet ook nog alle vleesjes kunnen betalen, haha!).

Ik denk dat ik op een gegeven moment de niertjes en levertjes wel allemaal ga drogen en die over de dag als beloning geef. Eigenlijk doe ik dat nu ook al, maar dan rauw (geef ze wel in huis hoor, ga niet over straat lopen met rauwe niertjes en levertjes in mijn jaszak, haha). Wel handig als ik ze straks gewoon gedroogd overal mee naartoe kan nemen  :)

Nu ik hier toch aan het typen ben: Xerox heeft gisteravond nog maar 3/4 tablet prednison gehad, de helft van de oorspronkelijke dosis  :D Morgen wordt een spannende dag, omdat de 2de dag meestal de dag is met de meeste jeuk. Maar tot nu toe merk ik geen verschil met 1 tablet!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hartstikke goed van de prednison, ben benieuwd hoe het gaat, maar aangezien hij de vorige keren dat je minderde zo stabiel bleef zal het wel goed gaan toch?

hou wel rekening met het gewichtsverschil van vers en gedroogd vlees of orgaan. ik bedoel, ga niet het gewicht wat hij volgens zijn menu mag hebben gedroogd geven, dan voer je al gauw zo'n 3 keer meer dan de bedoeling is.
Lobbes2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lobbes2009 »

Ja Sonja, ik weet zeker dat je die droger geweldig gaat vinden. Ik ben er ook heel happy mee. Ik heb ook zo'n Bohmann. Heel handig :) Het handigste is als je gaat drogen dat je weet hoeveel kg voor je gaat drogen en als het gedroogt is. Dan kun je het allemaal wat beter inschatten ;)

Ik hoop voor dat het goed gaat met het afbouwen, maar je moet maar denken alles wat je nu al hebt is mee genomen ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Nienk, goed dat je het zegt hahaha. Anders had ik rustig de orgaantjes gewogen na het drogen  ;)

De jeuk lijkt tot nu toe niet toegenomen (even afkloppen). Hij heeft wel ontzettend last van zijn anaalkliertjes, die vorige week nog door de DA uitgeknepen zijn. Ik voer al 50% bot en wil eigenlijk niet nog hoger gaan zitten, zijn ontlasting is hard genoeg. Even aankijken dus maar...  :-\
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Xerox"]
Nienk, goed dat je het zegt hahaha. Anders had ik rustig de orgaantjes gewogen na het drogen  ;)

De jeuk lijkt tot nu toe niet toegenomen (even afkloppen). Hij heeft wel ontzettend last van zijn anaalkliertjes, die vorige week nog door de DA uitgeknepen zijn. Ik voer al 50% bot en wil eigenlijk niet nog hoger gaan zitten, zijn ontlasting is hard genoeg. Even aankijken dus maar...  :-\
[/quote]

haha ja, nou daar zou je niet de eerste mee zijn hoor, ik heb dat ook niet zelf bedacht. ;)

vervelend van de anaalklieren! ik weet het niet zeker, maar misschien kan dat ook wel door het ontgiften komen? wellicht weet  iemand anders dat.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

De anaalkliertjes gaan nu weer ietsjes beter, dus hopen dat het zo blijft.

Xerox zit nu een week op 3/4 tablet, dus na het weekend gaan we nog een stapje terug. Ik begin hem langzamerhand wel een beetje te knijpen, want we zijn nu 7 weken bezig met 1 diersoort. Dat betekent dat ik het in principe nog max. 3 weken zo kan volhouden, met risico op het ontwikkelen van een (nieuwe) allergie. De 2de diersoort (geit) ligt al in de vriezer en ik twijfel of ik daar over 3 weken niet gewoon mee moet beginnen, ook al is hij dan misschien nog niet helemaal van de medicijnen af... De vraag is namelijk of hij ooit helemaal zonder zal kunnen en ik ben als de dood dat hij straks problemen krijgt met konijn.

Wie kan advies geven?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mooi dat de anaalklieren in ieder geval weer beter gaan!

ik durf je dat niet te vertellen, om eerlijk te zijn.

hoeveel ga je nu minderen in de prednison? en hoeveel stapjes zijn er dan nog over totdat hij niets meer krijgt?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hij zit nu nog op 3/4 tablet om de dag. Toen we 7 weken geleden begonnen, kreeg hij 1,5 tablet om de dag. We minderen elke keer met een kwart, dus nog 3 afbouwmomenten. Per keer moet je de nieuwe dosering 1,5-2 weken aanhouden, dus in het gunstigste geval ben ik vanaf aankomende week nog 3 weken bezig totdat hij niets meer heeft. Dan moet ik het denk ik nog zeker een week aankijken, voor ik iets nieuws kan toevoegen...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Weer even een update: Xerox zit sinds 3 dagen op nog maar 0,5 tablet om de dag en tot mijn verbazing wordt de jeuk niet erger. Zo komt de eindstreep zoetjesaan wel in zicht... Ik hoop het zo!

Gisteravond heb ik mijn drogertje binnengekregen, dus morgen krijgt Xerox een lading snoep voor zijn zesde verjaardag  :D (als het lukt tenminste, hij staat nu aan met stukjes lever en nier erin)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hartstikke goed nieuws!!

ik weet niet precies hoe dat werkt eigenlijk, met prednison. blijft dat nog een tijdje actief in het lichaam? dus als je straks stopt en de jeuk wordt niet acuut erger, kan je dan voorzichtig concluderen dat de oorzaak van de ellende weg genomen is? of kan het dat het dan een tijdje later weer terug op komt als de prednison echt uitgewerkt is?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dát is een goede vraag. Ik heb even gegoogeld en met het antwoord ben ik niet blij: Prednison kan tot 3 maanden nawerken  :-\. Nu bouw ik wel heel langzaam af, hopelijk gaat dat in ons voordeel werken.

Tijdens het googelen kwam ik nog een site tegen over atopie en als ik de foto's zie, dan vrees ik... Maargoed, hopelijk verhoogt het barfen Xerox' weerstand, waardoor minder (heftige) allergiereacties zullen optreden.

:-\

Ik moet er wel bij zeggen, Xerox zit aan de prednison vanaf oktober-november vorig jaar. Een relatief korte periode, of niet? Dus een uitwerktijd van 3 maanden zou bij hem wel erg lang zijn... Hmm.. Ik maak mezelf helemaal gek af en toe!
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 27 apr 2012, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

Hoi Sonja,

Ik heb je topic met interesse na zitten lezen. Hoe gaat het nu met Xerox? Ik weet inmiddels dat de geit geen succes was ( heb het nl zelf bij je opgehaald  :() Is Xerox nu van zijn prednison af? en heb je nog en ander diersoort toegevoegd?

Plaats reactie