Help, onze vriezer slaat alarm!!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Help, onze vriezer slaat alarm!!!
Als hij overlijdt hoor ik het wel 
Tot nu toe ligt hij vol goede hoop op de intensieve, en laat ik hem maar even zo veel mogelijk met rust...
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Even streng toespreken en zuurstof toedienen? 
Heb het raam al open gezet heChantalKrijn schreef: Even streng toespreken en zuurstof toedienen?![]()
Morgen kan die ook wel dichtblijven, aldus de barf-kaart in mijn hoofd...
Hopen dattie dan bekomt, ik doe er lief tegen praten.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Even aaien af en toe? En laat Gijs en Joep er even smekend naar kijken 
Ik heb hier ook nog een lege ladevriezer staan 3-4 lades, een oudje die al een hele poos niet meer aan is geweest, staat in de schuur dus ben niet 100% zeker of ie het nog doet. Maar zo ja, dan mag je hem hier als het nodig is ook wel vol gooien hoor
(O'hout)
Maar ik hoop voor jou dat je eigen vriezertje het blijft doen!
Maar ik hoop voor jou dat je eigen vriezertje het blijft doen!
Verdorie. Net weer gepiep!!! Is het het kastje ernaast! (ik maar bij de doodzieke op het alarmknopje blijven drukken en het gepiep stopte niet
)
Die gelijk op zijn koudst gedraaid, snelvriezen aan, en hup, die was gelijk op goede temperatuur.
Heb een spanband om de andere gedraaid... heeeeel misschien dat het aan de deur ligt...nu in iedergeval niet meer...
Oh wat tof, al dat aanbod! Merk je toch wel weer dat iedereen begrijpt hoe ik in de rats zit
Die gelijk op zijn koudst gedraaid, snelvriezen aan, en hup, die was gelijk op goede temperatuur.
Heb een spanband om de andere gedraaid... heeeeel misschien dat het aan de deur ligt...nu in iedergeval niet meer...
Oh wat tof, al dat aanbod! Merk je toch wel weer dat iedereen begrijpt hoe ik in de rats zit
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dinteloord is nog dichterbij, dus als de nood aan de vriezer komt, kan ik het ook wel kwijt voor je.
OOoooohh top!*Lia* schreef: Dinteloord is nog dichterbij, dus als de nood aan de vriezer komt, kan ik het ook wel kwijt voor je.
Ik hoop op een rustige, stabiele nacht...
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja dag, plek voor nog meer spul lukt me echt niet hoor! 
En natuurlijk snapt iedereen wat voor ramp er bij jou thuis gaande is
En natuurlijk snapt iedereen wat voor ramp er bij jou thuis gaande is
O wat een nachtmerrie zoiets....Maar wat lief dat BP zo op komt draven voor je 
Hoop dat het meevalt voor je!
Hoop dat het meevalt voor je!
- Sweet Dutchess
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik maak het hier ook regelmatig mee dat mijn vriezer piept.
Dan heb ik of teveel vlees erin gepropt of het deurtje niet goed dicht gedaan.
Ik hoop dat dit hetzelfde geval bij jou is
Ik moet er ook niet aan denken dat een van mijn vriezers ermee uitscheid
De grootste nachtmerrie van iedere barfer denk ik
Dan heb ik of teveel vlees erin gepropt of het deurtje niet goed dicht gedaan.
Ik hoop dat dit hetzelfde geval bij jou is
Ik moet er ook niet aan denken dat een van mijn vriezers ermee uitscheid
De grootste nachtmerrie van iedere barfer denk ik
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
En, voor de zekerheid:
In de meeste inboedelverzekeringen, mits meest uitgebreide dekking, is "uitval van koel- en vrieskasten" verzekerd. Dat wil zeggen; de vriezer krijg je niet vergoedt, de inhoud dan wel.
Kijk je polisvoorwaarden erop na!!
Soms alleen bij "stroomuitval", soms bij "uitval" (en dus door het stomweg kapot gaan van het apparaat!).
Hou dus bij wat erin zit op enig moment, wat dat kost.
Je moet het wel aan kunnen tonen / aannemelijk maken.
En ja, mensen gaan raar opkijken bij verzekeringsmaatscahppijen:
verloren gegaan:
- geen ijs
- geen brood
- 50 kg kipkarkas
-25 kg pens
- 30 kg kalkoenspiervlees

Maar dat boeit niet! Als je maar kunt "aantonen" / "aannemlijk maken" wat erin zat.
Ja, het gaat dan verloren. Maar, er zijn vast medebarfers die je onmiddelijke nood kunnen doen stoppen en je krijgt dan in ieder geval je geld terug.
Kijk het na in je polisvoorwaarden en laat evt je verzekering aanpassen zodat het wel verzekerd is als je niet de juiste dekkingsvorm hebt.
Suzanne
In de meeste inboedelverzekeringen, mits meest uitgebreide dekking, is "uitval van koel- en vrieskasten" verzekerd. Dat wil zeggen; de vriezer krijg je niet vergoedt, de inhoud dan wel.
Kijk je polisvoorwaarden erop na!!
Soms alleen bij "stroomuitval", soms bij "uitval" (en dus door het stomweg kapot gaan van het apparaat!).
Hou dus bij wat erin zit op enig moment, wat dat kost.
Je moet het wel aan kunnen tonen / aannemelijk maken.
En ja, mensen gaan raar opkijken bij verzekeringsmaatscahppijen:
verloren gegaan:
- geen ijs
- geen brood
- 50 kg kipkarkas
-25 kg pens
- 30 kg kalkoenspiervlees
Maar dat boeit niet! Als je maar kunt "aantonen" / "aannemlijk maken" wat erin zat.
Ja, het gaat dan verloren. Maar, er zijn vast medebarfers die je onmiddelijke nood kunnen doen stoppen en je krijgt dan in ieder geval je geld terug.
Kijk het na in je polisvoorwaarden en laat evt je verzekering aanpassen zodat het wel verzekerd is als je niet de juiste dekkingsvorm hebt.
Suzanne
-
**Jolanda**
- 5-sterren

En hoe staat het er vandaag voor?
Wat je kunt doen is even een thermometer er in leggen om te kijken wat die aangeeft.
Als je weet waar dat ding zit wat in de vriezer hangt om te temperatuur te meten, kun je kijken of je die even vrij kunt maken. Ik heb hem in mijn kist op het tussenschot zitten. Als ik er dan erg veel ontdooit vlees in duw komt de kou niet bij die voeler en zegt ie ook dat ie te warm is.
Ik hoop voor je dat hij het niet begeeft en dat het maar een kleinigheidje is waarom hij zo gek doet.
Wat je kunt doen is even een thermometer er in leggen om te kijken wat die aangeeft.
Als je weet waar dat ding zit wat in de vriezer hangt om te temperatuur te meten, kun je kijken of je die even vrij kunt maken. Ik heb hem in mijn kist op het tussenschot zitten. Als ik er dan erg veel ontdooit vlees in duw komt de kou niet bij die voeler en zegt ie ook dat ie te warm is.
Ik hoop voor je dat hij het niet begeeft en dat het maar een kleinigheidje is waarom hij zo gek doet.
Heb je veel ijs aan je vrieselementen? A
Hoe meer ijs, hoe lastiger hij vriest. Dan moet je m ff leeg pakken, vlees in/onder deken wikkelen en ontdooien/schoonmaken. Dan kan hij alle zeilen bij zetten en een poging doen het elektriciteitsnet plat te gooien.
Hoe meer ijs, hoe lastiger hij vriest. Dan moet je m ff leeg pakken, vlees in/onder deken wikkelen en ontdooien/schoonmaken. Dan kan hij alle zeilen bij zetten en een poging doen het elektriciteitsnet plat te gooien.