Vinden jullie haar te mager

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Vinden jullie haar te mager

itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

[quote="chery"]
Ik zie een jonge gezonde hond, die prima in haar vel zit!!! Dat uitzwaren komt straks vanzelf! Wat is het eigenlijk voor ras, want ik vind haar wel heel leuk :-* is het een cane corso? of zit ik helemaal mis?
[/quote]
Hoi Chery, ze is inderdaad een cane corso. Met alle papieren, maar haar neus blijkt te kort te zijn voor een cane corso. De dierenarts van de vrouw die haar gefokt had zei dat ze haar daarom konden euthaniseren (?!?!?) als ze dat wilde. Dat wilde ze dus niet en ze heeft een goed adresje voor haar gezocht en wij waren de gelukkigen die haar kregen. Ook is haar staartje kort omdat dat beklemd heeft gezeten in de baarmoeder. Wij vinden haar perfekt zoals ze is en zijn dolgelukkig met haar. Ze is vrolijk, lief, aktief en wij vinden haar gewoon prachtig. Ze rent de hele dag in het rond als een zwarte torpedo, dus de korte neus heeft totaal geen invloed op haar welzijn.

@rupa. Ik ben hier in de hele krimpenerwaard nog geen dierenarts tegengekomen die niet pro brok was. Maar goed, als ze verder maar goed zijn vind ik het prima. Ik had het liefst wel een holistische dierenarts gehad, maar misschien komt die hier in de omgeving ooit nog.

@Sjaak: Bedankt!
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

hoi
het lijkt wel of er ergens in haar stamboom een bordeauxdog heeft gezeten....
of zeg ik nu iets heeeeeel raars....
ik vind haar helemaal niet te mager,
toen wij bumper kregen was hij mager, je kon zn ribben zien....en hij kreeg bij de vorige eig. br*k van de aldi...blegggghhhhh
ik ben begonnen met kvv en wilde wat te kluiven toevoegen kipkarkasje enz enz.
nu gaan er haaskk in en die vind ie heerlijk, net als zalmkoppen....hier komt geen br*k meer in huis...ook niet op vakantie...
hij vind barf heeeeeurlijkkk haha
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ziet er goed uit hoor. Ze kunnen als opgroeiende hond beter iets slanker zijn dan iets te dik.
yellowlab
1-ster
1-ster

Bericht door yellowlab »

ik kan me niet voorstellen dat een Da hem te mager vindt.
Hij ziet er toch ook prima uit?
Of wil je gewoon  graag hier horen hoe mooi je hond is?Daar hoeft niet eerst zon kul verhaal bij hoor :) :)
itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

[quote="yellowlab"]
ik kan me niet voorstellen dat een Da hem te mager vindt.
Hij ziet er toch ook prima uit?
Of wil je gewoon  graag hier horen hoe mooi je hond is?Daar hoeft niet eerst zon kul verhaal bij hoor :) :)
[/quote]

Ze vond haar tegen het randje van ondervoeding aanzitten.
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

je hebt haar gewoon eerst helemaal opgepoetst voor je de foto nam!  ;D ;D ;D
wat een heerlijk glimmertje  :-*  als ik je verhaal zo lees is die DA gewoon een reden aan het zoeken dat jij weer lekker overgaat op de
(dure) DA br*kken... Ze ziet er prima uit, en te hard groeien is al helemaal niet goed voor zo'n grote hond. Groeipijnen zit je ook helemaal niet op te wachtten. 1 kilo per week is super, vooral zo doorgaan  :)
Limbabnees
3-sterren
3-sterren

Bericht door Limbabnees »

Ik vind haar goed uit zien. Te zwaar in deze periode is ook niet goed.
Mijn Husky/Herder mix, ruim 5 maanden, 20 kg en ik vind ze mager als je haar zo bevoelt. Ik geef haar 7% van haar gewicht en wil haar nog niet te vet hebben.

Afbeelding
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

[quote="Limbabnees"]
Ik vind haar goed uit zien. Te zwaar in deze periode is ook niet goed.
Mijn Husky/Herder mix, ruim 5 maanden, 20 kg en ik vind ze mager als je haar zo bevoelt. Ik geef haar 7% van haar gewicht en wil haar nog niet te vet hebben.

Afbeelding
[/quote]

even off topic, maar wat wordt ze mooi limbabnees! en zo anders dan mijn mechelse husky
Limbabnees
3-sterren
3-sterren

Bericht door Limbabnees »

OffTopic:
Vind ze leuk om te horen  8)
Afbeelding
itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

Bedankt voor jullie reakties mensen.

@Zhiva, wat een mooie hond heb je! Heb je nog meer foto's van haar?

Toch maak je je wel zorgen. Vooral als ze net als vandaag haar eten niet wil eten omdat ze de groentemix niet lust/wil. Na 3x aanbieden heb ik het eten nu gegeven aan onze berner die het direkt opat. Maar je ziet direkt haar ribben als ze 1 dag niet goed eet.
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

hoeveel foto's wilde je hebben?  ;D ;D ;D
Kaya is ook erg schraal al vanaf pup af aan, die moet ook geen dagen gaan overslaan dus ik weet wat je bedoeld.
Ideetje om de groentemix te mengen met het orgaan (als je die fijnblenderd?) dat is wat ik hier dus doe en dan eet ze het wel  ;)
itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

[quote="zhiva"]
hoeveel foto's wilde je hebben?  ;D ;D ;D
Kaya is ook erg schraal al vanaf pup af aan, die moet ook geen dagen gaan overslaan dus ik weet wat je bedoeld.
Ideetje om de groentemix te mengen met het orgaan (als je die fijnblenderd?) dat is wat ik hier dus doe en dan eet ze het wel  ;)
[/quote]

Verras me maar :) Goed idee van de groentemix! Ga ik proberen.

Vandaag heb ik haar gewogen. 2 weken terug woog ze 13,5 kilo, nu 17. Ze groeit dus goed door maar blijft gewoon dun. Tsja en dan weigeren ze van alles te eten ook nog. Haas, zalm, groentenmix.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

wat heb je door de groentenmix?
hier houden ze bv niet van knoflook  :)
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

[quote="itslein"]
Barf is nooit compleet en bovendien ook heel gevaarlijk. In brokken zit alles wat een hond nodig heeft in de juiste hoeveelheden. Daar zijn jarenlange studies aan vooraf gegaan en vooral de brokken die de dierenarts had waren bijzonder goed voor haar. Dat was zo ongeveer de strekking van het verhaal. Bovendien waren de brokken heel lekker volgens de dierenarts. Ze gaf er haar 1 die ze in haar mondhoek liet hangen en daarna zsm uitspuugde. Toen probeerde de dierenarts een ander brokje, maar toen draaide ze gewoon haar kop om. Dan moest ik er maar wat water overheen doen want pas als ik brok voerde gaf ik de hond een goede, complete maaltijd. Ach ja.

Hier zitten geen holistische dierenartsen in de buurt. Anders was ik daar al lang naartoe gegaan.

Afbeelding
[/quote]
hahahahahahaha, van dat soort dierenartsen maak ik gehakt :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="Barf"]
hahahahahahaha, van dat soort dierenartsen maak ik gehakt :biggrin2:
[/quote]Oh telt dat dan als nieuwe diersoort "humanus ignoramus"  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Plaats reactie