Hoe houd je je voorraad bij?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe houd je je voorraad bij?

Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Annemarie Rijnveld schreef: Oink, hoeveel honden heb jij dan wel niet?
9 honden. 5 groten en 4 kleintjes
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

:D ja dan zijn 6 vriezers zelfs niet genoeg, bij jou is het een hotel 5 sterren
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Maar de vriezers zijn niet zo groot hoor. Ik ben eigenlijk op zoek naar een vriescel. Dan kan je tenminste een paar honderd kg kwijt.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

:D  :biggrin2:
Slacht-opslagplaats dan
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik denk er wel aan om zelf schapen te gaan houden en te slachten. Dan heb ik altijd vers schapenvlees, maar dan moet ik echt een vriescel hebben.
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

hahaah wat een vriesliters zeg!!
en zelf schapen houden. of kippen, of kalfjes.....
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Ik denk al jaaaaren na over eventuele kippies in mijn tuin.
Hier ben ik nog niet over uitgedacht/gedroomd: géén ervaring/kennis, véél werk, man houdt niet van kippies (dus kan ik geen hulp van hem verwachten), allerlei enge ziektes, vossen, wie zal kippies de nek omdraaien, vacantieperiode, hmmmm meer contra's dan pro's in mijn ogen.

Schapen=teken, toch?
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Lida. S schreef: Ik heb een vrieskast voor orgaan. Een la met hart, een la met lever, een la met nier en een la met haasorgaan (mix) en een la divers orgaan. Ik heb een vriezertje met kip. Hele kip, kipkarkas, kiprug, kip vleugeltip, kippennek. Ik heb een vriezer met spiervlees. Dan heb ik een vriezer met diverse karkassen. En dan heb ik nog een vriezer waar de ene helft gevuld is met vis en de andere helft met van alles wat ik nergens meer kwijt kon. en dan heb ik nog een vriezer in reserve met van alles wat en ook wat kvv. Veel vriezers maar wel handig. Ik zie wat ik heb.
Cindy de Wolf schreef: Ik heb 1 kast van 350liter, 1 kast van 200liter, 1 kistje van 250liter, 1 kist van 400liter, 1 kist van 350liter en kist van 600liter. In de kasten zit spiervlees en orgaan geportioneerd, gelabeld en wel (ben zo blij met mijn brother labelprinter), in de kisten zit vleesbot per kilo verpakt of voorraad dozen. Hier liggen ook de dozen spiervlees/orgaan is wat nog op voorraad is. Verders heb ik ook altijd wel wat kvv op voorraad liggen, meestal een kilo of 50 ofzo. Hier gaat er 3kg per dag doorheen.
Lida. S schreef: Maar de vriezers zijn niet zo groot hoor. Ik ben eigenlijk op zoek naar een vriescel. Dan kan je tenminste een paar honderd kg kwijt.
:confused1: :confused1: :confused1:
Wowwww, uhm en hoelang barfen jullie al??
ik begrijp dat je begint met een vriezer, dat die dan weer te klein is, dat je er weer eentje bij neemt, die word ook te klein, enz.(tot aan de vriescel  ;)) Moet ik alvast op zoek gaan naar een veeeeel groter huis voor al die grote vriezers?  ;D ;D
Denk niet dat de dames met de grote (hoeveelheden) vriezers, in een rijtjes huis wonen, zou noggeeneens weten waar ik al die dingen zou moeten plaatsen.(schat we slapen in de schuur :D)
Leuke topic, en al helemaal als je leest wat voor vriesmastodonten erbij zijn, nee ik ben nog aan het kijken welke vriezer voor mij het beste uitkomt, en zal zeker niet in de buurt kunnen komen bij de megavriezers, maar vind het zeker heel leuk te lezen dat er mensen zijn die deze mogelijkheid hebben en ook gebruiken.
Nu ligt KVV en wat vlees/orgaan/bot nog in mijn eigen vriezer, met het gevolg dat ik niet meer bij mijn eigen vleesjes kan, ach vegetarisch was toch goed? Extra eitje erbij, dagje geen vlees, kip van de hond, manlief red het voorlopig nog wel  8)
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

1 80 liter vriezer voor kvv waar bij binnenkomst alles op volgorde word gesorteerd zodat er goed afwisselend gevoerd word, 2 barf vriezers, 1 grote en 1 met lades. De 80 liter barf-vriezer is ingedeeld in Nadia's systeem, werkt echt perfect en in de lades (60 liter) zitten de groente-mixen. het gedroogde spul en het spiervlees wat niet in de grote vriezers past. O en eigenlijk alles wat niet in de andere 2 vriezers meer kan verdwijnt ook in de lades.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Extreme schreef: :confused1: :confused1: :confused1:
ik begrijp dat je begint met een vriezer, dat die dan weer te klein is, dat je er weer eentje bij neemt, die word ook te klein, enz.(tot aan de vriescel  ;)) Moet ik alvast op zoek gaan naar een veeeeel groter huis voor al die grote vriezers?  ;D ;D
Denk niet dat de dames met de grote (hoeveelheden) vriezers, in een rijtjes huis wonen, zou noggeeneens weten waar ik al die dingen zou moeten plaatsen.(schat we slapen in de schuur :D)
Leuke topic, en al helemaal als je leest wat voor vriesmastodonten erbij zijn, nee ik ben nog aan het kijken welke vriezer voor mij het beste uitkomt, en zal zeker niet in de buurt kunnen komen bij de megavriezers, maar vind het zeker heel leuk te lezen dat er mensen zijn die deze mogelijkheid hebben en ook gebruiken.
Nu ligt KVV en wat vlees/orgaan/bot nog in mijn eigen vriezer, met het gevolg dat ik niet meer bij mijn eigen vleesjes kan, ach vegetarisch was toch goed? Extra eitje erbij, dagje geen vlees, kip van de hond, manlief red het voorlopig nog wel  8)
Ik heb jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met een tafelmodelvriezertje gedaan hoor  :biggrin2: En zelfs nu heb ik nog de afwijking dat ik maar 1 vriezer heb, met 7 laden, voor de honden. Ik kan er voor een kleine 2 maanden in kwijt. En het kan gebeuren (na zo'n gezellig verzameltopic  :biggrin2: ) dat ze een tijd iets vaker een bepaald soort vlees(bot) krijgen. Wel nog steeds met voldoende afwisseling uiteraard, maar dan eten ze bv een periode wat vaker hert
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

Ik voer mijn honden nu vanaf sept 2011 KVV. daar ben ik nog niet helemaal doorheen. Ze eten wel af en toe een zalmkop een nek of een karkas. Met los spiervlees en orgaan. Maar dat zijn meestal dingen om te proeven. Zodat ik weet of ik bepaalde soorten kon bestellen en dat die dan ook op gaan. Tot nu toe wordt alles gegeten.

het echte BARF gebeuren moet dus eigenlijk nog beginnen. Ik ben aan het bekijken hoeveel vriesruimte er nog bij moet om straks handiger en voordeliger mee te kunnen doen met de partijen die in Arnhem, Apeldoorn etc. geleverd worden. Dat is voor mij het meest dichtbij, maar nog altijd 45 en 75 km. dus een behoorlijke slok benzine.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Extreme schreef: :confused1: :confused1: :confused1:
Ik woon (helaas) wel degelijk in een rijtjeshuis, zou graag anders willen maar helaas daar hebben we de centjes niet voor. Maar bij onze huizen zitten voor Haagse begrippen wel grote tuinen, circa 20m bij 8 en daar staan 3 schuren in waarvan er 2 redelijk vol staan met vriezers. Eigenlijk heb ik nog 1 kastje van 100l en die staat in onze stacaravan in de Ardennen.
miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

het is zeker verslavend, maar ik houd het bij de ruimte die ik nu heb

Ik heb in totaal 4 vriezers
eentje onder de koelkast van 3 lades voor onszelf
eentje onder de koelkast in de schuur voor ????? of ons bbq vlees of wat ik van de hond teveel heb
en een tafelmodel met 4 lades op zolder volledig voor de hond

daarnaast heb ik nog een schitterende kist en daar deponeer ik de voorraad in. Uiteindelijk dus maar 2 vriezers voor de hond.

ik heb natuurlijk een kleine hond en maar eentje. Daarbij wil ik niet heeeeeel ver voorruit en hele grote hoeveelheden bestellen. Ik bestel liever vaker dan veel. Zo houd ik het overzicht

je hoeft dus helemaal geen megacel te hebben het gaat prima hoor met de gewone vriezers en als je een paar rollen kvv hebt liggen kun je altijd opvangen als je eens iets op hebt
lachnat
4-sterren
4-sterren

Bericht door lachnat »

Interessant topic 8)

Ik heb pas een nieuwe vrieskist van 495liter ik heb uitgerekend dat er ongeveer 165kilo in zou kunnen dat is genoeg voor 5 a 6 maanden. Dus om het een beetje overzichtelijk te houden heb ik er een whiteboard boven gehangen. Moet ik mezelf alleen aanleren het aan te passen als er iets in of uit gaat.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Ik heb geen systeem, ik mik alles in de kleine vriezer meestal wel in porties en trek de avond er voor 1 van de lades open en trek er wat uit.
Scheelt dat het geen grote vriezer is, tafelmodel, dus meestal kan ik daar 1,5 maand mee doen.
Wanneer die leeg begint te raken tel ik ff wat ik nog heb en hoeveel en pas daar mijn bestelling op aan.

Plaats reactie