Hoe houd je je voorraad bij?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe houd je je voorraad bij?

*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik heb een vrieskist en een vrieskast.

Nu is hij leeg de vrieskast  :-X maar op de deur staat er met stift geschreven wat er in zit/zat, kinderstift die dus makkelijk er af te halen is.

Verder heb ik in de vrieskist in het vriesgedeelte een dun stukje hout gedaan zodat ik 2 gedeeltes heb, een voor spiervlees en een voor bot, daar doe ik om de week een paar soorten  vlees in wat dus weer ernaast ligt.Daaronder zalm/en andere vis soorten, dus een keer per 14 dagen even het mandje optillen.

Hoef ik niet steeds in de vrieskist te duiken om te kijken wat ik nu weer moet pakken.

Hebben ze steeds verschillende soorten te eten.
In doosjes heb ik groente die ik in een plastic zak doe, net zoals de orgaan mix verpakt per 2 honden, daar pak ik dus 3 x per week 1 doosje van..

Ze krijgen samen een pond en soms een dubbele maaltijd omdat een pond net iets te weinig is..
Als de vriezer echt leger wordt dan bestel ik weer..
Laatst gewijzigd door *Marga* op ma 28 mei 2012, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Geplaatst door: *Marga*
« Gepost op: Vandaag om 18:31:20 »Voeg citaat toe
Ik heb een vrieskist en een vrieskast.
Heeee, jij bent Marga?? De Marga die mij geFBt heeft?? Hoi.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

;D

Leuk weer een vriendje erbij ;)

Lekker off topic :P
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Ja gezellig, over en sluiten dan maar om het topic niet verder te vervuilen
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

ik hou geen voorraad bij en ik koop  bij aanbod,
Ze eten hier dik 2 kilo per dag,  ik weet ong. wat ik in mn vriezers heb zitten, en zou  een diersoort op zijn, dan    wordt dat wel aangevuld wanneer  er weer aanbod is.

Ik let wel op dat ik niet zonder  orgaan als hart en lever    kom te zitten, verder heb ik meer dan genoeg  hier liggen.

Ik heb 2 vriezers, 1x 350 ltr.  1x 200 ltr. ong.
Daarnaast mijn eigen vrieskist, en nog een heel klein kastje wat ook meegaat als ik met vac, ga
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

Ik heb toch besloten een vriezer erbij te kopen. Kan ik wat ruimer bestellen en met de 10 kilo's meedoen. Scheelt waarschijnlijk toch weer een aantal keer rijden.

Kijken of het nodig is daar vakken in te maken. Mijn gekleurde labels houd ik voorlopig wel. ik trok vandaag de vriezer open en toen zag het er toch wel mooi overzichtelijk uit.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

;D ;D ;D :D
Heel veel BARF-plezier gewenst.
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

Ahahahah dank je wel Annemarie!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Bertine schreef: Ik heb toch besloten een vriezer erbij te kopen. Kan ik wat ruimer bestellen en met de 10 kilo's meedoen. Scheelt waarschijnlijk toch weer een aantal keer rijden.

Kijken of het nodig is daar vakken in te maken. Mijn gekleurde labels houd ik voorlopig wel. ik trok vandaag de vriezer open en toen zag het er toch wel mooi overzichtelijk uit.
lijkt me idd  heel handig werken.

Maar als je  wat langer barft, dan ken je het vlees op grond van je ervaring en zijn die stickers niet mee nodig  :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Verschil tussen kippen lever en eendenlever zie je toch niet aan de buitenkant van het zakje?

Ik heb wel echt een hekel aan iedere keer die stickers uitschrijven...
Bertine
4-sterren
4-sterren

Bericht door Bertine »

Ik kan ook wel aardig wat onderscheiden.
Maar vind mijn labels toch nog heel handig. Het scheelt ook een hoop troep en viezigheid.
AussieSue
3-sterren
3-sterren

Bericht door AussieSue »

Alles gaat hier per afgewogen portie de vriezer in, hert lama paard (spiervlees) etc allemaal genoeg afgewogen voor 2 dagen.  bot weeg ik af per dag.
Met sticker erop wat voor soort dier het is. Op briefje in de kast naast de vriezer hangt het menu voor beide honden en elke dag haal ik eruit wat nodig is.
Onderin de vriezer ligt orgaan vlees en gedroogd spul, 2 lades voor bot , en 2 lades voor spiervlees dat per diersoort bij elkaar ligt.
Beneden heb ik ook nog 2 lades ingepikt, daar ligt ook bot en vlees voor de kleine hond die nu 100% meebarft.
Verder zie ik zelf wat er bijna op is, evt pas ik het menu erop aan door minder van het geen te geven dat bijna op is en meer geven  van wat nog genoeg aanwezig is...al met al een leuke bezigheid. :D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

eelke schreef: Verschil tussen kippen lever en eendenlever zie je toch niet aan de buitenkant van het zakje?

Ik heb wel echt een hekel aan iedere keer die stickers uitschrijven...
mee eens,  en voor een hond die allergisch is maakt dat idd. verschil.  en zul je stickers moeten plakken

Maar ik weet wel of ik kippen lever of eendenlever gekocht heb,  en voor mij maakt het dan niks uit  van welk dier de lever is.
Belangrijk is wel dat ze lever krijgen, en dat verschil t.o.v vlees  leer je wel zien terwijl het nog bevroren is.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Bertine schreef: Ik heb toch besloten een vriezer erbij te kopen. Kan ik wat ruimer bestellen en met de 10 kilo's meedoen. Scheelt waarschijnlijk toch weer een aantal keer rijden.

;D ;D ;D,  hoezo herkenbaar
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Extreme schreef: :confused1: :confused1: :confused1:
Wowwww, uhm en hoelang barfen jullie al??
ik begrijp dat je begint met een vriezer, dat die dan weer te klein is, dat je er weer eentje bij neemt, die word ook te klein, enz.(tot aan de vriescel  ;)) Moet ik alvast op zoek gaan naar een veeeeel groter huis voor al die grote vriezers?  ;D ;D
Denk niet dat de dames met de grote (hoeveelheden) vriezers, in een rijtjes huis wonen, zou noggeeneens weten waar ik al die dingen zou moeten plaatsen.(schat we slapen in de schuur :D)
Leuke topic, en al helemaal als je leest wat voor vriesmastodonten erbij zijn, nee ik ben nog aan het kijken welke vriezer voor mij het beste uitkomt, en zal zeker niet in de buurt kunnen komen bij de megavriezers, maar vind het zeker heel leuk te lezen dat er mensen zijn die deze mogelijkheid hebben en ook gebruiken.
Nu ligt KVV en wat vlees/orgaan/bot nog in mijn eigen vriezer, met het gevolg dat ik niet meer bij mijn eigen vleesjes kan, ach vegetarisch was toch goed? Extra eitje erbij, dagje geen vlees, kip van de hond, manlief red het voorlopig nog wel  8)
Ik denk (hoop) dat er ook nog normale barfers zijn. Die gewoon normale porties kopen en niet een bp-tic hebben en maar blijven kopen.

Plaats reactie