Favoriete vlees/smaak

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Favoriete vlees/smaak

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Hier vinden ze bijna alles lekker. Als ze een poos geen fazant gegeten hebben is dat weer even een paar happen wennen, maar daarna is het weer gewoon lekker. Hun favoriet zal het echter niet worden. Ongemalen pens vindt mijn oudtste (Merel) maar zo-zo. Geitenpens van alle penssoorten het beste te pruimen, maar het blijft onvoorspelbaar of ze het wil, dus dat heb ik tenslotte afgelopen winter van het menu geschrapt. 'Nodig' is het immers niet.
Van álle dingen die ze lekker vinden zijn er wel een paar dingen extra, extra, éxtra smullen, maar dat wordt ook versterkt door de frequentie waarmee ze het krijgen. Iets wate en poosje niet gegeten is roept extra enthousiasme op. Konijn onderdelen, antiloop spiervlees en runderstooflappen staan wel in het rijtje van de absolute favorieten, waarbij Maartje haar zelfbeheersing verliest n.a.v. de stooflappen en Merel héél dol is op antiloop.
Groentenmix vinden ze zalig, mag je ze voor wakker maken en wordt dan ook dagelijks royaal van gegeten, maar 'k moet er geen knolraap in doen... Dat deed de pret wel behoorlijk afnemen. Ze hebben het gegeten, Maartje beter dan Merel, maar in plaats van gretig met lange tanden.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Hier eten ze alles wat ze voorgezet krijgen, BEHALVE wilde vogels die zijn echt  :puke:
Laatst weer een poging gedaan toen er onverwacht onderin een doos haaskarkas wilde vogels tevoorschijn kwamen, maar werd aangekeken of ze vergiftigd werden  :-\
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Juma de hond eet letterlijk alles wat ik tot nog toe aan haar heb voorgesteld, hap slik weg. Zelfs de stinkknoflook vindt ze overheerlijk. Alles is overheerlijk. Heerlijk hoor, zo'n Labradorkind.

Poezen zijn duidelijk op een andere golflengte: de een vindt hart niet zo echt lekker, en de ander vindt het hmmmm mjam, zo ook met paard en ezel. Lever wordt door beide niet geweldig gevonden, maar vooruit met de geit, toch maar naar binnenwerken, nier vindt 1 poes niet te pruimen (dat snij ik dan aan kleine pieterstukjes en mix het goed met de rest. Ze proeft het toch wel, dat zie ik aan haar rug, die rilt dan).
Verder vinden ze vissies meer as voldoende 1x per maand, en niet iedere week, zoals ik dat had gedacht.

Heel eitje, geen succes, de schil laten ze liggen. Ik geef dan de inhoud van een heel ei, met wat gemalen eipoeder erdoor, maar wee o wee, als er een klontertje erin wordt ontdekt: dat laten ze voor mij liggen.

Kalkoenvlees wordt zeer gewaardeerd, eend ook wel, maar niet al te vaak graag. kip vinden ze lekker, konijn is ook heerlijk en oh ja, kwartel is ook verrukkelijk.
Rund- en kalfsvlees geven geen afkeurende blikken, parelhoen vinden ze niet geweldig.

Kortom, ze eten wel alles, maar met meer of mindere vreugde.
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

Hope schreef: Nee, Hope is net een wandelende vuilnisbak.
:biggrin2:
haha
hier het zelfde
de katten is er 1 van die echt de voorkeur geeft aan kip
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

De katten zijn hier gelukkig ook erg makkelijk, kalkoen en konijn is hier wel favoriet bij alle dieren.
Als ik eend of konijn voer moet het wel tam zijn want de wilde versies vinden ze bah.... uberhaupt wild met een heel specefieke wildsmaak wordt niet gewaardeerd (hert gaat nog net mits vermengd met wat anders)
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Met stip op 1 de flappies, konijn of haas maakt niet uit. Al het andere gaat ook met smaak naar binnen, behalve kwartel....das echt heeul vies. En ze was int begin bang voor hele vissen, maar das nu over.
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

idefix vind alles even lekker.
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Jack lust alles wat ik hem voorschotel even graag en is dus ook een echte kliko.
Shiva wil helemaal geen barf en wil slechts enkele soorten kvv. Ze is wel erg gek op alle soorten vis maar die moet wel gemalen zijn.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Diva heeft nog niks laten staan van  wat ik heb aangeboden, en dat is heel veel.
Vanmorgen heeft ze zelfs duiven vlees gegeten en patrijs filetjes :D :D Vreemde smaken  komen bij haar niet voor  :biggrin2:

Bindi is wat kieskeuriger, vreemde smaken doet ze moeilijk mee. Vreemd vlees moet ik even in de pan gooien en kleuren, dan eet ze het wel. Haaskarkas kauwt ze kapot en  blijft liggen, dus dat is van de lijst.

rauwe makreel    blijft ook liggen, sardien, witvis en zalm niet

Kip en pens  staan hier op een gedeelde eerste plaats bij beide honden
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Pixie eet alles. Zelfs duif vindt ze lekker. Groentenmix kan ik haar zo voorzetten dan krijg ik de bak schoon terug.
Vis doet ze ook niet moeilijk mee, ook witvis vind ze lekker.

Ze eet eerst het spiervlees daarna het orgaan, gooit dan het bot uit de bak om de laatste restjes spiervlees eruit te halen. En eet daarna het bot op. Ze treuzelt ook niet, eet gewoon door en de bak is binnen 3 minuten leeg. Kauwen doet ze alles heel goed.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hier heb ik een kater die gewoon alles eet.
Daar kan ik geen voorkeur bij ontdekken, al vind hij viskop wel wat veel moeite voor wat het is.  Blijkbaar een vorm die hem niet zo ligt, maar vb konijnkarkas zal hij om die reden niet laten liggen.  :biggrin2:

Dan heb ik er eentje die zowat alles lust maar moeilijk durft doen over lever.  Zo soms.  Hert en rund vind ze ook niet geweldig.
Hart en nier vind ze wel heel lekker en vis vind ze het einde.  Ei eet ze nu wel, maar dat heb ik haar moeten leren door te mengen met blik.

En de laatste die doet wel eens moeilijk. Over orgaan (hart, nier), over bepaalde diersoorten. Die is heel duidelijk totaal gek op konijn. En ook kip, kalkoen en eend zijn wel lekker. Schaap en geit ook, lama gaat binnen, rund en hert weigert hij steenvast. Vis heeft hij ook nog niet zo willen eten. Ei vind hij heerlijk.

Dus al bij al zitten ze nog redelijk op dezelfde golflengte.  (gelukkig  ::))

Ze krijgen hier ook een klein beetje groenten.  Dat meng ik onder dubbel zoveel zelfgetrokken bouillon en dat vinden ze wel lekker.  Ze krijgen het gewoon extra, als ze er zelf zin in hebben.
Wendi
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Wendi »

Met stip op 1: alles van het ree/compleet ree
Verder  zijn er natuurlijk heel veel dingen lekker: pens, geit, haas, paard enz enz
Als het maar geen wild gevogelte is...heel erg helaas wat mij betreft, :-\ liefst had ik ze helemaal op wild!
Vis is ook niet echt favoriet hier

Ik heb 1 kat (Makker) die is werkelijk dól op rundernieren, hoeven niet biologisch te zijn ofzo. Als ik niet uitkijk jat hij zo een hele tros en gaat ermee vantussen. Hij heeft sowieso een beetje vreemde smaak; houdt niet van kip bijvoorbeeld  ??? Verder had ik eens forel, nou de honden wilden het niet, 3 katten wilden het niet, maar de 4e...jawel, Makker weer in de bocht, at als een wilde alle bakken leeg... ;D
Wat heel leuk is is dat Tinus, een oude halfblinde kater van 18 jaar zo ongeveer alles eet wat ik hem voorzet terwijl hij toch echt lang op brok en blik heeft gestaan. Is wel altijd goede muizenvanger geweest 8)
Wendi
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Wendi »

had een dubbele
Laatst gewijzigd door Wendi op do 31 mei 2012, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Al mijn honden hebben wel iets dat ze niet zo lekker vinden, en er is ook wel eens iets wat sommigen gewoon niet eten, maar ik vind het grappig om te zien hoe ze hun bak leeg eten. Ze krijgen elke dag compleet. Er zijn erbij (vnl de kleintjes) die gewoon eten zoals het in de bak ligt. Maar Wodka begint met het orgaan, dan karkas (tenzij het gans is, want dat bewaart ze voor het laatst ) en dan het spiervlees. Snooker eet het orgaan het laatst op, als ze hertrib krijgt is dat het eerst, maar fazant karkas komt weer na het spiervlees.
Tinka gooit alles eerst uit haar bak en zoekt dan uit wat ze gaat eten. Zalm gaat dan het eerst op. Dan een hapje van het één en dan een hapje van wat anders.  Shirah valt aan op het spiervlees en eet iha de karkassen het laatst, behalve als dat haaskarkas is. Chivas begint iha ook eerst met karkas, dan hart of lever, maar nier laat ze tot het laatst liggen. Als ze pens erbij krijgen gaat dat bij alle honden als eerst naar binnen.
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Extreme schreef: Heeft jouw hond/kat een favoriete vleessoort.
Eet hij/zij b.v. het liefst kip, maar krijg je er met geen mogelijkheid konijn naar binnen?
Gaat het spiervlees er heel makkelijk in, maar duurt het "uren" voordat het bot weg is?
Moet je alle zeilen bijzetten om de groenten naar binnen te krijgen?
Kan je kilo's aan groenten maken wat met smaak word gegeten totdat je er b.v. biet in hebt gedaan?
heb jij mijn hond te eten gehad?    :o
De beschrijving klopt geheel!

Plaats reactie