geur van lam
Moderator: eelke
-
bosnimf1976
- 3-sterren

geur van lam
Ik weet nou niet of ik me zorgen moet maken of niet. Wij geven onze hond Alaska oa lam. Laatst had ik lam gegeven wat ik nogal vond stinken. Vorige week een rol gekocht en die kan dus echt niet bedorven zijn want hij heeft hier nog geen twee dagen in de vriezer gelezen en weer zo'n sterke lucht. Herkennen jullie dat van lam?
Re: geur van lam
lam heeft wel een weeige geur 
- Angelique
- 5-sterren

Lam heeft inderdaad een typische geur. En dan vindt de één het stinken (ik ook) en de ander vind het lekker ruiken.
Als ik lamsvlees eet ( vind het niet echt lekker) heb ik altijd het idee dat ik de kinderboerderij op zit te eten. Vind het gewoon stinken.
Honden worden niet snel ziek hoor als iets niet helemaal vers meer is.
Gr. Nicolette
Honden worden niet snel ziek hoor als iets niet helemaal vers meer is.
Gr. Nicolette
Hoi,
Lamsvlees is vanhuis uit wat zoeter en bevat veel eiwitten. Dit ruik je als het ontdooit is. Vroeger slager geweest en als ik toen een pak vacuum getrokken vlees open maakte dacht je ook minimaal dat het bedorven was, na een tijdje kwam het vlees weer op kleur en de geur was maar even. Dit geld overigens voor alle vleessoorten
Niks om je zorgen om te maken, of het moet natuurlijk echt bedorven zijn voor dat het verwerkt is maar dat lijkt me sterk
Ik merk het ook aan mijn rollen Hunter vers vlees en ik weet zeker dat dit altijd vers wordt verwerkt
gr Erwin
Lamsvlees is vanhuis uit wat zoeter en bevat veel eiwitten. Dit ruik je als het ontdooit is. Vroeger slager geweest en als ik toen een pak vacuum getrokken vlees open maakte dacht je ook minimaal dat het bedorven was, na een tijdje kwam het vlees weer op kleur en de geur was maar even. Dit geld overigens voor alle vleessoorten
Niks om je zorgen om te maken, of het moet natuurlijk echt bedorven zijn voor dat het verwerkt is maar dat lijkt me sterk
Ik merk het ook aan mijn rollen Hunter vers vlees en ik weet zeker dat dit altijd vers wordt verwerkt
gr Erwin
nu snap ik dus waarom ik lam zo vind stinken
getver , ook het slachthuis waar ik het haal , stinkt dr na. ik vroeg me al een hele poos af waar dat aan lag
getver , ook het slachthuis waar ik het haal , stinkt dr na. ik vroeg me al een hele poos af waar dat aan lag
toevallig, ik heb vandaag kalfsvlees geportioneerd en vond het echt niet fris
kreeg er echt kokhalsneigingen van... Ik weet dat het harstikke vers is, maar die weeë geur
kreeg er echt kokhalsneigingen van... Ik weet dat het harstikke vers is, maar die weeë geur
typisch. ik heb dat met eend
vindt de lucht verschrikkelijk
vindt de lucht verschrikkelijk