Hoe houd je je voorraad bij?
Moderator: Lizzy
Re: Hoe houd je je voorraad bij?
ik koop van zodra er iets op is dus binnen 2 weken is het spiervlees op en dus zal ik volgende week eens beginnen kiezen welk ik nu neem. ook kijk ik al eens naar een gemakkelijker te portioneren schema zodat ik nog wat andere spulletjes bijkoop. Doordat ik met 3 verschillende eetschema's van de honden zit (allergiehond, gewone hond, pup) moet ik veel meer aankopen aangezien ze er niet alledrie van kunnen eten. ik zwier alles in de grootste 2 tafelmodel vriezers en haal er om de 3 weken van alles wat uit om te portioneren voor de 3 honden voor enkele weken. als de grote vriezers beginnen te minderen of ik bij het portioneren merk dat er iets op raakt, dan bestel ik terug. Maar ik denk dat zo'n white bord toch iets handigs is! of ik plak een nota blok aan de vriezer en schrijf daar alles op want ik weet toch niet goed wat er nu allemaal in zit. En aangezien de vriezer begint te minderen is het de moment om eens te inventariseren ;-)
Op dit moment bestel ik per 18 stuks kvv en daar heb ik een excelbestandje voor. Daar deel ik op in en dan gelijk een datum ervoor die meetelt. Dus ik weet precies wanneer de laatste rol op is. Ik doe elke rol (van Lotgering, dus niet zo goed verpakt) nog in een extra diepvrieszak en schrijf daarop wat het is. Die rollen gaan in mijn eigen diepvrieskast in een lade en eventueel nog een lade. De onderste lade is voor het kleine barfspul en dat heb ik per portie ingevroren. Omdat het nog niet heel erg verschillend is, heb ik daar nog niets opgeschreven. Maar dat gaat nog komen.
Verschillende gekleurde zakken voor verschillend soorten vlees, vind ik een erg goede tip. Ik zal eens kijken of dat in mijn diepvries kan. Verder hou ik mijn voorraad klein en koop ik elke 2 weken dus vers/gevroren in. Op dit moment kan ik maar drie lades vrijmaken, maar dat maakt niet uit. Ik heb met 1 hond er nu genoeg aan.
Verschillende gekleurde zakken voor verschillend soorten vlees, vind ik een erg goede tip. Ik zal eens kijken of dat in mijn diepvries kan. Verder hou ik mijn voorraad klein en koop ik elke 2 weken dus vers/gevroren in. Op dit moment kan ik maar drie lades vrijmaken, maar dat maakt niet uit. Ik heb met 1 hond er nu genoeg aan.
Leuk hoor al die verschillende systemen!!
Meer mensen gooien bestellen toch niet altijd in grotere hoeveelheden. Wordt er vaker bij jullie in de buurt iets geleverd, zodat je makkelijker kleinere hoeveelheden kunt bestellen?
Ik woon, het dichts bij Arnhem (45 km) of Apeldoorn (75 km) Om de benzine kosten wat te drukken hoop ik met grotere partijen en samen rijden toch wat te besparen.
Meer mensen gooien bestellen toch niet altijd in grotere hoeveelheden. Wordt er vaker bij jullie in de buurt iets geleverd, zodat je makkelijker kleinere hoeveelheden kunt bestellen?
Ik woon, het dichts bij Arnhem (45 km) of Apeldoorn (75 km) Om de benzine kosten wat te drukken hoop ik met grotere partijen en samen rijden toch wat te besparen.
Normale barfersLida. S schreef: Ik denk (hoop) dat er ook nog normale barfers zijn. Die gewoon normale porties kopen en niet een bp-tic hebben en maar blijven kopen.
Ja als je nog niet weet wat barfen is dan?
Zodra je hier maar een paar weken meeleest, je 1e voorzichtige stappen op de weg van barf zet, ben je denk ik al verloren
Besmet
Voor mijn dichtsbijzijnde verkooppunt voor barf producten moet ik toch zelf zo'n 40 km (retour) rijden. dat doe ik dus so wi so niet voor 5 kilo. Als ik wil laten bezorgen moet ik ook voor 100 euro minimaal bestellen. das toch ook 50 kilo op zijn goedkoopst.
ik heb het uitgerekend. maar al met al maakt laten bezorgen via dit bedrijf (op die voorwaarde) of zelf halen bij verkooppunt, maar per kilo iets duurder uit zijn, niets uit.
Al met al geloof ik dat ik met het Barfsysteem wat ik nu doe zeker meer variatie kan aanbieden en bijna zeker nog iets goedkoper uit ben.
ik heb het uitgerekend. maar al met al maakt laten bezorgen via dit bedrijf (op die voorwaarde) of zelf halen bij verkooppunt, maar per kilo iets duurder uit zijn, niets uit.
Al met al geloof ik dat ik met het Barfsysteem wat ik nu doe zeker meer variatie kan aanbieden en bijna zeker nog iets goedkoper uit ben.
Dan heb je mazzel dat ik in de buurt woon..Ik kan mezelf wel barf-verslaafd noemen...Alleen ik ben nu even aan het afkicken..Dus ik mag van mezelf niet bestellen..In het najaar ben ik weer van de partij om mijn vriezers vol te gooien...Ik moet eerst flink wat ruimte creëren.Bertine schreef: Leuk hoor al die verschillende systemen!!
Ik heb ongeveer 1 kilo per dag nodig voor de hond en 2 katten en heb ongeveer 100 liter vriesruimte. Ik bestel dus best regelmatig.Bertine schreef: Leuk hoor al die verschillende systemen!!
Er zijn een aantal leveranciers hier in de buurt die vrij snel de meeste BARF basisdingen kunnen leveren. En er is een carnibest verkooppunt vlakbij, in de supermarkt is kip en rund en smuldier te krijgen, dus ach, zo'n ramp zou een lege vriezer niet zijn.
Elke keer als er groepsbestellingen voorbij komen doe ik mee. Soms voor maar een paar kilo, soms voor haast mijn max (of meer, als ik verkeerd lees en veel te veel bestel hihi). Maar als alles volgepropt is kan ik net een anderhalve maand vooruit.
Nu is het best handig om iets langer voorraad te hebben en is groter kopen ook goedkoper. Ik wil dan ook graag een grote kast, van minstens 250 liter, maar liever 300. Maar groter wil ik niet, hoe aanlokkelijk het ook is. Ik hoef geen voorraad van een jaar te hebben, het moet ook allemaal gekoeld worden en dat vind ik erg zonde.
Ik heb niet echt een systeem om bij te houden wat ik heb.
Ik heb mijn vriezers in vakken verdeelt per soort (bot/lever,nier/hart/spiervlees/pens en vis)
En kijk gewoon hoe vol het vak nog is.
Ik bestel naar wat ik nodig heb of als ik een leuke aanbieding voorbij zie komen bestel ik er meer van.
Ik heb dan meer vriezerruimte dan echt nodig voor die aanbiedingen.
Maar meestal zijn de vriezers niet vol.
Ik voer 4kg per dag ongeveer, aan 7 honden en 2 katten.
Heb 2 grote vriezers, goed voor ongeveer 600kg vlees in te bewaren.
En 1 kleine kist, voor onszelf en het hondenvoer per week.
Ik pak per week eruit wat ze nodig hebben aan bot, vlees enz. en dat voer ik dan die week op.
Zo zijn de verhoudingen prima en genoeg afwisseling zonder dagportie's te moeten maken.
Ik vries alles per kilo in, wel zo makkelijk
Ik heb mijn vriezers in vakken verdeelt per soort (bot/lever,nier/hart/spiervlees/pens en vis)
En kijk gewoon hoe vol het vak nog is.
Ik bestel naar wat ik nodig heb of als ik een leuke aanbieding voorbij zie komen bestel ik er meer van.
Ik heb dan meer vriezerruimte dan echt nodig voor die aanbiedingen.
Maar meestal zijn de vriezers niet vol.
Ik voer 4kg per dag ongeveer, aan 7 honden en 2 katten.
Heb 2 grote vriezers, goed voor ongeveer 600kg vlees in te bewaren.
En 1 kleine kist, voor onszelf en het hondenvoer per week.
Ik pak per week eruit wat ze nodig hebben aan bot, vlees enz. en dat voer ik dan die week op.
Zo zijn de verhoudingen prima en genoeg afwisseling zonder dagportie's te moeten maken.
Ik vries alles per kilo in, wel zo makkelijk
ik maak poties op moment dat ik het vlees binnen krijg. Dat scheelt een keer snijden in mijn ogen.
Met 1 grote hond en 1 ong. middelmaatje moet ik toch rekening houden met hun eigen hoeveelheden. Als ik toch sta te snijden houd ik daar al wat rekening mee. De gewichten houd ik zo nauwkeurig mogelijk aan, maar ik ga niet zitten snijden als iets 5 gram afwijkt. Anders kan ik net zo goed KVV nemen. Ik probeer alles zo groot mogelijk te houden en als er toch snippers ontstaan geef ik die in de kong of als extraatje op de dag van snijden ofzo.
Met 1 grote hond en 1 ong. middelmaatje moet ik toch rekening houden met hun eigen hoeveelheden. Als ik toch sta te snijden houd ik daar al wat rekening mee. De gewichten houd ik zo nauwkeurig mogelijk aan, maar ik ga niet zitten snijden als iets 5 gram afwijkt. Anders kan ik net zo goed KVV nemen. Ik probeer alles zo groot mogelijk te houden en als er toch snippers ontstaan geef ik die in de kong of als extraatje op de dag van snijden ofzo.
Dat zal ik onthoudenwijkje schreef: Dus ik mag van mezelf niet bestellen..
Ik heb 6 laden voor Ka. In de onderste 2 laden zitten pakketjes spiervlees/orgaan, dit van verschillende diersoorten. In de andere 4 laden zit vleesbot en vis. In het begin was dit netjes op soort geordend maar dat is even wat minder. Als er wat meer uit is, ga ik het (proberen) te herstellen 8)
Je mag topics doorspitten..Vooralsnog heb ik niks besteld bij lopende topics..Xerox schreef: Dat zal ik onthouden![]()
Dus qua voorraadbeheer is mijn systeem in de war. Het wordt tijd voor nieuwe vriezer
-
Maxine Rehl
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik heb mijn vriezer ook ingedeeld volgens het systeem van nadia. Ik heb 8 vakken
Vrieskist is ruim 350 liter met een klein zijvak voor eventueel spullen van mezelf (wordt nu gebruikt voor hond van mijn ouders)
Boven die 8 vakken passen ook nog de manden (2) waar ik spullen in zou kunnen doen.
Ik voer het volgende (geen vaste dagen maar dit is per week):
1 lamspens (± 1 kilo) + 1 makreel
1 hele kip (± 800 gram)
Tammenga Compleet (500 gram) + groter vleesbot
Tammenga Lam (1 kilo) + kleiner vleesbot
Tammenga Geit (500 gram) + groter vleesbot
Tammenga Paard (1 kilo) + kleiner vleesbot
Tammenga Rund (500 gram) + groter vleesbot
Op dit moment heb ik de keuze uit 5 vleesbotten:
Kippennekken
Eendennekken
Kalkoennekken (deze doe ik door de helft)
Geitenribben
Lamskoteletten
Deze zitten elk in een vak (past ongeveer 10 kilo per vak, ligt aan de producten)
Dan heb ik dus nog 3 vakken over.
In 1 vak zit alle lamspens en in 1 vak zitten alle kippen (dit kunnen misschien uiteindelijk andere prooidieren worden)
Vaak past er iets niet in 1 vak dus dan heb ik nog een vak hiervoor (nu gevuld met de geitenribben die niet pastte). Hier zit dan ook de makreel in
In de manden zit de KVV voor 1 maand (als ik weer iets meer ruimte heb dan zal het voor meerdere maanden zijn maar zitten nu ook vol met spullen voor het bedrijf). Ook bevinden zich de groentemixen in de manden.
Vrieskist is ruim 350 liter met een klein zijvak voor eventueel spullen van mezelf (wordt nu gebruikt voor hond van mijn ouders)
Boven die 8 vakken passen ook nog de manden (2) waar ik spullen in zou kunnen doen.
Ik voer het volgende (geen vaste dagen maar dit is per week):
1 lamspens (± 1 kilo) + 1 makreel
1 hele kip (± 800 gram)
Tammenga Compleet (500 gram) + groter vleesbot
Tammenga Lam (1 kilo) + kleiner vleesbot
Tammenga Geit (500 gram) + groter vleesbot
Tammenga Paard (1 kilo) + kleiner vleesbot
Tammenga Rund (500 gram) + groter vleesbot
Op dit moment heb ik de keuze uit 5 vleesbotten:
Kippennekken
Eendennekken
Kalkoennekken (deze doe ik door de helft)
Geitenribben
Lamskoteletten
Deze zitten elk in een vak (past ongeveer 10 kilo per vak, ligt aan de producten)
Dan heb ik dus nog 3 vakken over.
In 1 vak zit alle lamspens en in 1 vak zitten alle kippen (dit kunnen misschien uiteindelijk andere prooidieren worden)
Vaak past er iets niet in 1 vak dus dan heb ik nog een vak hiervoor (nu gevuld met de geitenribben die niet pastte). Hier zit dan ook de makreel in
In de manden zit de KVV voor 1 maand (als ik weer iets meer ruimte heb dan zal het voor meerdere maanden zijn maar zitten nu ook vol met spullen voor het bedrijf). Ook bevinden zich de groentemixen in de manden.
Zullen er dan echt geen barfers zijn die niet besmet zijn met het barf virus? En is er geen genezing mogelijk? Dan ga ik maar gewoon door met inkopen, en zal de illusie -dat ik ooit voldoende vriesruimte heb- maar laten varen.Extreme schreef: Normale barfers
Ja als je nog niet weet wat barfen is dan?
Zodra je hier maar een paar weken meeleest, je 1e voorzichtige stappen op de weg van barf zet, ben je denk ik al verloren![]()
![]()
Besmetmet het barf virus. De 1 wat erger dan de ander, maar toch, en ach wij als mens, maar zeker alle barfende honden/katten zijn er denk ik blij mee, dus laten we lekker met z'n allen niet "normaal" zijn, en genieten
![]()
Ja,, net als ik
voorheen gewoon 1 bak brok, iedere dag kloing 2x en klaar. Nu zit ik aan mn 2e vriezer (de eerste van 100 liter zat na de eerste week al vol). Een excel bestand met wat en hoe ik in de vriezer heb. Groene zakken voor spiervlees, gele voor vleesbot, en witten voor de rest (scheelt met uithalen en rommelen qua tijd).
Kijken welke lijnen met wat van hoe naar waar... ha.. en of t dan nog in de vriezer past
. Tja, denk dat je wel kunt stellen dat ik ook met t barfvirus besmet ben.. 
Kijken welke lijnen met wat van hoe naar waar... ha.. en of t dan nog in de vriezer past