Hoe zien jullie vleesjes eruit ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe zien jullie vleesjes eruit ?

Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Jouw foto is beter  Op mijn foto zagen ze zo raar bruin uit.

Vond ik ook, daarom deze foto om te laten zien dat het echt wel mooi is en niet zo raar bruin  :biggrin2:
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Hier zijn (eindelijk) de karkassen van de markt. Alles bij elkaar 1 euro. Maar ik vraag me dus af of dit goed is als vleesbot. Er zat redelijk nog wat aan (echte vetlellen heb ik er alsnog afgehaald)
De kwartel ben ik vergeten te fotograferen maar die staat op youtube (labradoodleduke)

Afbeelding
Afbeelding

Vinden jullie het wat  :-\ ????

Best wel stekelige botjes eigenlijk.  :-X
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Die bovenste vind ik mooie karkasjes. Mooi vleesbotje.
De onderste is hetzelfde maar omgedraaid? Of is het wat anders? 
Ik knip er die kam van het borstbeen altijd af.  Omdat er zo weinig vlees op zit en ik erg kleine porties moet maken voor mijn katten. Zo'n karkas moet dan in 5 of zo, en dan is zo'n groot kaal stuk bot niet handig om te verdelen.  Dus gaat het er gewoon af. De restjes vlees die eraan hangen, schraap ik er heel eenvoudig af.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 01 jun 2012, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vind dit ook wel mooie karkasjes.
Hoeveel gram kreeg je voor die euro?
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Elke schaal is een apart zakje geweest. Ik heb het niet gewogen maar het werd verkocht als een pondszak. Dus twee zakken voor een euro  :)
Ik vond het echt heel goedkoop, maar ik las later dat er bij karkasjes ook vleugeltjes enenzo hoorden, maar dat zat hier niet bij. Er zaten in elke zak 3 stukken. bij de een zat echt een goede rug met veel vlees er aan. (onderste foto), maar daar heb ik het vet wel van af gehaald.

Nu heb ik ze per stuk (dus 6 porties) verpakt, want ik geef ze naast de kvv om aan barf te wennen. Ik denk dat ik er morgen eentje geef.

De kippennekken van de markt zijn ook erg mooi moet ik zeggen. Ook een euro de kilo. (per pond verpakt)
Het komt van de Afrikaandermarkt op Rotterdam Zuid. bij de grote poelier.
Ik vind het wel erg fijn dat hun er staan, want ik kan gewoon lekker elke week een vers zakje halen en dat scheelt ruimte in de diepvries. Ze hebben ook loopvoetjes, maar die vind ik nog erg griezelig....
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Euro de kilo is niet bizar goedkoop. Maar de prijzen worden duurder, dus kan erger.
Ik koop voor 50ct meer biologische karkassen. Daar voel ik mezelf prettiger bij.
Bij kipkarkassen horen niet perse vleugels te zitten hoor. Eigenlijk zitten daar nooit vleugels bij.
pearlsofpassion
Moderator

Hangt ook af van waar je woont hoor.
Hier moet ik toch al een eindje verder gaan om dit voor die prijs te vinden.  En bij de gewone poeliers op de markt vind je hier in de buurt gewoon niets. Zelfs niet op bestelling.  >:(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Stom. Het word ook gebruikt om soep enzo te maken. Ze zullen waarschijnlijk niet zelf uitsnijden.
pearlsofpassion
Moderator

Nee, ze snijden niet zelf uit.
Vorig jaar kon je op bestelling wel kiporgaan krijgen. Voor 3euro/kg!  Dat vond ik dan ook wel weer wat te veel...  :-\
En nu niets meer.
Eendagskuikens vind je hier ook nergens, ze snappen ook echt niet waar je het over hebt als je erachter vraagt. Die worden in Belgie gewoon vernietigd. 

Kan je je wel voorstellen hoe blij ik ben met Barfplaats. :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kiezenbrink heeft monopolie op eendags kuikentjes, die koopt ze overal op. Het zal moeilijk zijn om ze buiten kiezenbrink om te krijgen. Kan wel, bij een klein bedrijf ofzo. Denk ik.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Wij kunnen kuikens kopen waar ze roofvogels verkopen. voor dezelfde prijs als bij kiezenbrink.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Ha Nadia,

waarschijnlijk zijn karkassen wel goedkoper te vinden, maar dan in grotere hoeveelheden. En dat kan ik toch  niet kwijt in mijn diepvries. Maar hier ben ik al blij mee hoor  ;). Ik zal volgende week eens een lijstje maken wat ze nog meer hebben bij die poelier. Voor degenen die in Rotterdam/omgeving wonen.

En ik moet nog steeds langs onze turkse slager. Nog niet van gekomen. zucht. Wil achter lamspens aan. En eventueel wat ander spul.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

In Rotterdam zit het ic en slagerij west. Daar halen veel barfers hun spulletjes vandaan.
Ik vind 1 euro de kilo zeker wel acceptabel.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Nadia schreef: Kiezenbrink heeft monopolie op eendags kuikentjes, die koopt ze overal op. Het zal moeilijk zijn om ze buiten kiezenbrink om te krijgen. Kan wel, bij een klein bedrijf ofzo. Denk ik.
??? Barfleveranciers als Herby, Richard en Gelukkig Dier verkopen ook eendagskuikens. En dan zullen er vast nog wel meer zijn denk ik zo.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Maar die kopen van kiezenbrink en niet van de kippenslachter.

Plaats reactie