Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Het gaat slecht!!!

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij heeft geen koorts.
Of tekenbeten zo'n heftige reactie kunnen veroorzaken weet ik niet, alleen de ziekte van Lyme denk ik.

Afbeelding
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Eliminatiedieët Hope. Vis er bij.

Bericht door K&D »

[quote="Hope"]
Nou, het gaat nog altijd echt top.
Hope krijgt nu: haas, konijn, paard, hert, vis, andijvie, wortel, courgette en appel.

Wat is nu een goede volgende stap?
Ik zat te denken aan kwartel of geit. Zodat ik nog een extra botsoort kan voeren.
Van geit zou ik ook orgaan en spiervlees kunnen geven.
[/quote]

Ik heb deels gelezen (28 pagina's is wat veul) maar dit viel me op...
Terug naar toen het goed ging en niet meer veranderen. Maar misschien doe je dat al?
Er kunnen andere factoren meespelen (voorjaarsallergie e.d.)
Hopelijk komt de boel weer tot rust.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou bloed laten trekken.

Geen energie is echt foute boel... :-\  Laat minstens zijn hematocriet (rode bloedcellen in het bloed) testen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Vis er bij.

Bericht door Hope »

[quote="K&D"]
Ik heb deels gelezen (28 pagina's is wat veul) maar dit viel me op...
Terug naar toen het goed ging en niet meer veranderen. Maar misschien doe je dat al?
Er kunnen andere factoren meespelen (voorjaarsallergie e.d.)
Hopelijk komt de boel weer tot rust.
[/quote]

Aaaah joh, die 28 pagina's, dat heb je toch zo gelezen  ::)  :biggrin2: :biggrin2:

Maar we zijn inderdaad weer gewoon aan het voeren wat hier boven staat: haas, konijn, paard, hert, vis, andijvie, wortel, courgette en appel.
Het eitje is nu toch ook al wel weer een poos geleden, daar kan het naar mijn idee niet meer van zijn. Ook die pasta is een tijdje terug.

[quote="pearlsofpassion"]
Ik zou bloed laten trekken.

Geen energie is echt foute boel... :-\  Laat minstens zijn hematocriet (rode bloedcellen in het bloed) testen.
[/quote]

Wanneer zou je dat doen? Gewoon wachten tot maandag moet, als het niet erger word als het nu is en hij goed blijft eten, wel kunnen toch?
pearlsofpassion
Moderator

Hangt er vanaf hoe erg het is. Als hij achter je aan loopt tijdens de wandeling en nergens meer zin in lijkt te hebben. Als hij nooit eens uit zichzelf even gek doet of een sprintje trekt, dan zou ik meteen gaan. 

Ik moet wel zeggen dat ik er onlangs een slechte ervaring mee gehad heb, dus misschien overdrijf ik wel wat.  Ik zou nu, door die ervaring, natuurlijk extra voorzichtig zijn en zie meteen doemscenario's. 
De hond in kwestie had een auto-immuunziekte en brak zijn eigen bloedcellen af. Hij leek gewoon lusteloos en geen energie te hebben. Tegen dat hij zowat door zijn poten zakte hebben ze pas gevonden wat het was (voorheen wel mee naar de DA geweest, hij had last van zijn darmen) en dan was het eigenlijk al te laat. 
Ik weet wel dat het dat waarschijnlijk wel niet zal zijn, er zijn zoveel zaken waarvan een hond wat minder levendig kan zijn, maar mijn reactie is dus meteen: pas op, beter safe than sorry...

Ik zou dus meteen gaan, maar dat wil niet zeggen dat dat nodig is.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="pearlsofpassion"]
Hangt er vanaf hoe erg het is. Als hij achter je aan loopt tijdens de wandeling en nergens meer zin in lijkt te hebben. Als hij nooit eens uit zichzelf even gek doet of een sprintje trekt, dan zou ik meteen gaan. 

Ik moet wel zeggen dat ik er onlangs een slechte ervaring mee gehad heb, dus misschien overdrijf ik wel wat.  Ik zou nu, door die ervaring, natuurlijk extra voorzichtig zijn en zie meteen doemscenario's. 
De hond in kwestie had een auto-immuunziekte en brak zijn eigen bloedcellen af. Hij leek gewoon lusteloos en geen energie te hebben. Tegen dat hij zowat door zijn poten zakte hebben ze pas gevonden wat het was (voorheen wel mee naar de DA geweest, hij had last van zijn darmen) en dan was het eigenlijk al te laat. 
Ik weet wel dat het dat waarschijnlijk wel niet zal zijn, er zijn zoveel zaken waarvan een hond wat minder levendig kan zijn, maar mijn reactie is dus meteen: pas op, beter safe than sorry...

Ik zou dus meteen gaan, maar dat wil niet zeggen dat dat nodig is.
[/quote]

Tja, die reactie kan ik me dan maar al te goed voorstellen!
Hij lijkt niet echt doodziek. Ik wacht voor nu nog af, houd het goed in de gaten en als het me niet bevalt ga ik alsnog.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Langzaam maar zeker wordt hij weer zichzelf. Gelukkig maar.

Ik zart nog te denken, Hope heeft met een hond gespeeld die behandeld was met Advantix. Zou hij hier op kunnen reageren, of is dat wel héél ver gezocht?
pearlsofpassion
Moderator

Hoe lang geleden was die hond behandeld?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

1 dag geleden, dus vandaar ook mijn gedachte.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hee hoe is het nu met Hope?

(was paar dagen in het buitenland, vandaar de late reactie)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
hee hoe is het nu met Hope?

(was paar dagen in het buitenland, vandaar de late reactie)
[/quote]

Het gaat wel beter, maar nog lang niet zoals ik zou willen.
Hij heeft weer meer energie. Nog niet zoveel als een paar maanden geleden, maar ik vind het niet meer zorgwekkend.
Tijdens de wandelingen crost hij weer langs me heen, hij komt weer actief uit zijn mand en is weer in voor een spelletje.

Toch is hij niet fit. Hij lijkt weer op onze brokkenhond.
Zijn vacht is dof en vet, hij is enorm aan het verharen en het lijkt ook wel alsof zijn haren overeind staan.
Het ziet er zo maar raar uit.

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Hij krijgt gewoon zijn oude menu van konijn, haas, paard, hert, sardien, andijvie, courgette, wortel en appel.
Dat hertenvlees heb ik niet eens gekocht bij een andere leverancier.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Iemand nog een idee?
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

hmmm, kuurtje probiotica bijgeven?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Veerle-scrappyToo"]
hmmm, kuurtje probiotica bijgeven?
[/quote]

Zou dat kunnen helpen ja? Om de weerstand te verhogen dan of zo?
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Denk niet dat het kwaad zou kunnen.  Heb ooit ergens opgepikt dat een hond gebaat is bij een goede gezonde darmflora, dit zou een gunstig effect hebben op de gehele gezondheid en zeker bij een allergie hond.  Nena is hier ondertussen ook terug de sukkeltoer op en van zodra ik even de grens over geraak naar de natuurwinkel neem ik ook meteen terug probiotica mee voor een goeie stevige kuur.
Ik denk dat ze hier nu elke ondersteuning kan gebruiken dus zetten we alle middelen in.
Anders zou je natuurlijk ook even contact kunnen opnemen met Tannetje ...misschien weet zij nog iets om Hope wat extra te ondersteunen.

Plaats reactie