Vixinn (Duitse herder, bijna 14) heeft de laatste tijd een droge vacht en, vooral op de flanken, heel erg veel schilvers.
Ivm maag problemen kan ik haar geen olie door het eten geven. heb er al verschillende geprobeert maar overal wordt ze misselijk van.
Ze krijgt ook maagtabletten.
Is er iets wat ik op de huid/ vacht kan aanbrengen zodat het wat minder droog wordt?
droge vacht en schilvers
Moderator: Lizzy
Re: droge vacht en schilvers
Misschien eens wassen met een shampoo waar amandelolie oid in zit?
Misschien 'n thyroid test laten doen?Nathalie. schreef: Vixinn (Duitse herder, bijna 14) heeft de laatste tijd een droge vacht en, vooral op de flanken, heel erg veel schilvers.
Wat is een thyroid test?
Wassen doe ik liever niet omdat het erg vermoeiend voor haar is om lang te staan en het levert heel erg veel stres op. Wasen is echt een drama.
Wassen doe ik liever niet omdat het erg vermoeiend voor haar is om lang te staan en het levert heel erg veel stres op. Wasen is echt een drama.
test of de schildklier nog genoeg werkt door middel van bloedprikken
De schildklier waardes worden dan door bloedtest nagekeken.Nathalie. schreef: Wat is een thyroid test?
Hier engelstalig de symptoms van niet goed funtionerende schildklier ..meestal de vacht en huid:
Dermatologic Diseases
dry, scaly skin and dandruff / coarse, dull coat / bilateral symmetrical hair loss / rat tail, puppy coat / hyperpigmentation /
seborrhea or greasy skin pyoderma or skin infections / myxedema / chronic offensive skin odor
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 694.0.html