Rare dingen die je in het vlees bent tegen gekomen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Rare dingen die je in het vlees bent tegen gekomen

Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Ik heb geen idee... De haas lag wel al een maandje in de vriezer en ik heb hem weer gehad dus ik heb geen idee wanneer deze geschoten is. Wanneer wordt de jacht op hazen eigenlijk weer geopend? Eira eet heel graag haas :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

15 oktober als ik het goed heb
johanna25

Bericht door johanna25 »

pike schreef: 15 oktober als ik het goed heb
Jahoor klopt.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

pike schreef: De jacht op haas wordt toch gesloten op 31 december, hoe kan dat dan? Paren ze ook in de winter?
die kijken niet echt naar het weer hoor... Hazen, konijnen als ze ondergrond kunnen dan kunnen ze het hele jaar door baby's hebben...
johanna25

Bericht door johanna25 »

orinake schreef: die kijken niet echt naar het weer hoor... Hazen, konijnen als ze ondergrond kunnen dan kunnen ze het hele jaar door baby's hebben...
Hazen zitten niet onder de grond maar houden zich warm door vanaf januari al achter de dames haasjes aan te rennen en te ....... :D..............
Na een draagtijd van  ca 42 dagen is het dus mogelijk om vanaf eind januari /februari jonge haasjes tegen te komen in het veld danwel in de moederbuik.
Het jachtseizoen is tot en met 31 december en dus 1 januari gesloten om voormelde reden :)

Plaats reactie