Waar krijgt jullie hond zijn eten?
Moderator: Lizzy
Re: Waar krijgt jullie hond zijn eten?
In de keuken. Ik doe alles in zijn bak, en hij legt het botwerk er altijd netjes naast om de rest eerst op te eten. Dus het wordt wel een beetje vies, maar na elke maaltijd spray ik even dettol en dweil ik die plek met een natte doek. Dan is het weer schoon. En ik dweil de keuken meerdere keren per week, dat moet zo wie zo omdat die vloer zo snel vies is.
Eentje gaat altijd "uit eten"
, de ander eet onder toezicht in de garage.
ik zet ze uit elkaars zicht, dan eten ze wat rustiger
ik zet ze uit elkaars zicht, dan eten ze wat rustiger
Hier wordt altijd buiten gegeten. Ik lever 't aan in een voerbak, maar ze halen het er gewoon zelf uit. Alles wordt schoongelikt en de tuinslang doet ook wonderen.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

in de bench,kleedjes eruit en eten maar!
even een vochtig doekje er over en klaar.
1x per week zet ik de stoomreiniger er op.
we hebben de muur achter de benches bekleed met houten platen(miljonairswall bij praxis) en die sop ik dan ook even af.
pens voer ik het liefst buiten,maar bij regen eten ze dat ook binnen.
even een vochtig doekje er over en klaar.
1x per week zet ik de stoomreiniger er op.
we hebben de muur achter de benches bekleed met houten platen(miljonairswall bij praxis) en die sop ik dan ook even af.
pens voer ik het liefst buiten,maar bij regen eten ze dat ook binnen.
- pearlsofpassion
- Moderator
Hier hebben ze elk hun eigen vreetkleedje, op hun vaste plek.
Daar gaat een bakje met voer bovenop en dan mogen ze kiezen of ze het erin opeten of eruit halen. Zolang het maar op het kleed blijft. Mee rondlopen mag niet.
Ik had er mijn hart voor vastgehouden en gedacht dat ik de eerste weken wel veel achteraan zou moeten en het vlees steeds terugleggen, maar eigenlijk hebben ze het meteen begrepen. Ze vinden het ook leuker op het kleed want dan glijdt het niet weg.
1 keer in de week, of nadat ze iets heel bloederig of ruikend (vis vb) gegeten hebben, gaan de kleedjes in de was. Ik heb dus 2 sets...
Als ik later een afgezette tuin heb zou ik prooitjes wel in de tuin geven. Dan kunnen ze er mee rondgooien zonder dat het een kliederboel wordt.
Ik ken ook iemand die voor de katten speciale kleine benches had voor de kuikens in te laten eten. Dat hadden ze ook snel door en voelden zich helemaal niet opgesloten.
Daar gaat een bakje met voer bovenop en dan mogen ze kiezen of ze het erin opeten of eruit halen. Zolang het maar op het kleed blijft. Mee rondlopen mag niet.
Ik had er mijn hart voor vastgehouden en gedacht dat ik de eerste weken wel veel achteraan zou moeten en het vlees steeds terugleggen, maar eigenlijk hebben ze het meteen begrepen. Ze vinden het ook leuker op het kleed want dan glijdt het niet weg.
1 keer in de week, of nadat ze iets heel bloederig of ruikend (vis vb) gegeten hebben, gaan de kleedjes in de was. Ik heb dus 2 sets...
Als ik later een afgezette tuin heb zou ik prooitjes wel in de tuin geven. Dan kunnen ze er mee rondgooien zonder dat het een kliederboel wordt.
Ik ken ook iemand die voor de katten speciale kleine benches had voor de kuikens in te laten eten. Dat hadden ze ook snel door en voelden zich helemaal niet opgesloten.
-
essie
- 3-sterren

Buiten in de tuin, iedere hond bij een eigen afvoerputje.
Erg makkelijk in de zomer om de laatste bloedsporen weg te spoelen met een emmer water. Anders komen er toch vliegen op af.
Want netjes in de bak eten kunnen ze niet.
Erg makkelijk in de zomer om de laatste bloedsporen weg te spoelen met een emmer water. Anders komen er toch vliegen op af.
Want netjes in de bak eten kunnen ze niet.
Buiten !! Zou er niet aan moeten denken om ze binnen eten te geven gezien onze Daan het altijd nodig vind om zijn voer te schudden 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Kvv meestal binnen, Barf altijd in de tuin op het gras. Ik geef het in een voerbak, omdat ik dat zelf prettiger naar buiten vind dragen. Daarna wordt alles eruit gevist en in volgorde van superlekker, lekker en ik eet het omdat het er ligt, opgegeten. Dat laatste komt trouwens bijna nooit voor. 
Bij harde regen/hagel/sneeuw rond etenstijd zet ik het in de bijkeuken op een kleedje. Moet ik wel de achterdeur dichtdoen anders neemt ze het alsnog mee naar buiten. Dus waarom ik het eigenlijk nog binnen serveer.......
Voor mijn eigen gemak dus, dan hoef ik haar niet weer helemaal af te drogen als ze binnenkomt.
Bij harde regen/hagel/sneeuw rond etenstijd zet ik het in de bijkeuken op een kleedje. Moet ik wel de achterdeur dichtdoen anders neemt ze het alsnog mee naar buiten. Dus waarom ik het eigenlijk nog binnen serveer.......
Voor mijn eigen gemak dus, dan hoef ik haar niet weer helemaal af te drogen als ze binnenkomt.
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Hier eten ze gewoon binnen in de hal. Alleen zomers als we zelf ook veel buiten zijn, picknicken zij ook 
Bij Bliss krijgt het vlees bijna geen kans om de bodem van de bak vies te maken, want dan is het al weg
en Spirit eet heel keurig uit haar bak en soms valt er dan van het botwerk wel wat naast, maar ach, eerst wordt de vloer grondig geinspecteerd op restjes en afgelikt door beide en daarna dweil erover en schoon is alles weer.
Bij Bliss krijgt het vlees bijna geen kans om de bodem van de bak vies te maken, want dan is het al weg
- Angelique
- 5-sterren

+1ChantalKrijn schreef: Hier krijgen ze gewoon uit hun bak in de keuken, en ja ze leggen er wel wat naast wat ze als laatst bewaren
Maar alle restjes worden vakkundig weggelikt van de tegels totdat de laatste atoom er echt zeker weten vanaf is
En dan haal ik er een doekje over
Buiten ..
Enkel keertje spiervlees in de keuken omdat ze dat toch naar binnen slurpen
Enkel keertje spiervlees in de keuken omdat ze dat toch naar binnen slurpen
Ik heb een zeiltje gekocht en daar mik ik het op. De kippennekken geef ik nog heel even uit de hand zodat ze in ieder geval 1 keer gekraakt worden. Van de week schoot er eentje dwars bij m en dat beviel m niet zo.
Of buiten in de tuin.
Of binnen in een bench. Kleedje eruit, hondje wacht al keurig wanneer haar vleesjes erin komen, wordt lekker opgesmukkeld, hondje weer eruit en dan mag de bodem weer schoonmaken en het kleedje terug leggen.
Of binnen in een bench. Kleedje eruit, hondje wacht al keurig wanneer haar vleesjes erin komen, wordt lekker opgesmukkeld, hondje weer eruit en dan mag de bodem weer schoonmaken en het kleedje terug leggen.
De grote honden eten buiten op een betonvloer. Ze halen het eten altijd uit de bak dus het wordt een zooitje. De kleintjes krijgen in de schuur (container) eten. Zij eten redelijk netjes, maar ik moet toch iedere keer de vloer dweilen.
Kai in de badkamer (soms buiten), Lotje in de keuken en Dino in nog een andere kamer.