Hoe eet mijn hond (POLL)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%

Totaal aantal stemmen: 305

Re:Hoe eet mijn hond (POLL)

Angelique

Bericht door Angelique »

Hier eten ze om de dag Carnibest, de overige dagen zelfmaakmaaltijden. Zo 1 of 2 keer in de maand nog een bakkie brokken. Volgende maand niet meer, want dan zijn ze wel op:-)
Dus volgende keer stem ik anders.
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Is goed Liz........thx!!

Waar ik super benieuwd naar ben is het volgende:
Verander de voergewoonte op den duur, zitten er nog puur brokkenvoerders tussen enz...enz...
macho
3-sterren
3-sterren

Bericht door macho »

bij mij krijgen ze 1 dag in de week brokken en verder versvlees
brenda
2-sterren
2-sterren

Bericht door brenda »

mijn puppie krijgt de ene dag brokken en de andere dag versvlees, maar ik merk dat de brokken minder lekker zijn.
avalon
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door avalon »

Ik begin enhousiaster te worden met zelf samenstellen, (hoewel ikhet nog wel moeilijk vind). Ze hebben 3 dagen in de week versvlees (energique 1), 1 barfdag (soms al 2), en de rest brokken. Ze beginnen er steeds beter uit te zien ;). I.v.m vakanties wil ik wel dat ze ook brok blijven eten, (samenstellen is niets voor mijn moeder, als we de honden niet mee nemen). En voor vlees hebben ze dan weer niet genoeg vriesruimte. Als ze brokken krijgen krijgen ze die uit een trackytatiebal want uit hun bakkies hoeven ze ze niet meer ;D daar zien ze liever wat anders in.
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

waar vallen wortelen onder? Onder barf?
Freule heeft zojuist de wortel opgegeten die voor het paard van sinterklaas bestemd was (sorry sint :-[) opgegeten! Ik dacht, dat lust ze toch niet, haha, dus wel. ;D
jack
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door jack »

Steffie krijgt 's morgens brokken met daarover een klein lepeltje maiskiemolie. tussen de middag een gf mixje en 's avonds vlees. Dit is een combinatie van kopvlees, hart, pens en kippengehakt. Soms zit hier nog rundergehakt bij. Drie maal in de week is er een groot bot met veel vlees. Ik heb nog geen vis gegeven. Een paar keer in de week is er een rauw ei. Ik bouw dit langzaam verder uit na de problemen die we dit voorjaar met versvlees gehad hebben.
groejes Jack
roger

Bericht door roger »

<<Ik bouw dit langzaam verder uit na de problemen die we dit voorjaar met versvlees gehad hebben.
groejes Jack<<

Jack,

Kan je wat meer vertellen over die problemen met versvlees die je had afgelopen voorjaar ?

Gr.
Roger.
jack
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door jack »

Ja dat kan ik wel maar dan moet ik echt voor gaan zitten. Ik vind het erg moeilijk om iets op papier te zetten. Na 30 jaar voor de klas gestaan te hebben ben ik een paar jaar geleden volledig afgeknapt Ik krabbel nu langzaam weer uit het dal maar vind iets opschrijven nog steeds een probleem Ik lees dus erg veel op BP maar reageer bijna nooit.
Een volgende keer zal ik op je vraag reageren.
groetjes Jack
roger

Bericht door roger »

<<Een volgende keer zal ik op je vraag reageren.<<

OK Jack , bedankt .

Gr.
Roger.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Paul, wat versta je onder ´anders?´En ik ben benieuwd hoeveel mensen 100 % brok voeren............
moniek
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door moniek »

Ik voer volledig carnibest. Geldt voor al mijn honden, dus 4 stuks, 7 dagen per week op kant-en-klaar versvlees. Misschien dat ik in de toekomst wel eens een zelfsamengestelde knutsel-maaltijd zal geven maar wil daar eerst wat zekerder in worden.
Anna
3-sterren
3-sterren

Bericht door Anna »

Hey Paul,

Dit is wel een leuke poll! Jammer dat er zo weinig mensen stemmen. Ik geef meestal vers, af en toe eens een eitje, gf-mixjes of granen met yoghurt, enz. Dus 't is niet alleen maar vers, maar dat is wel de basis van wat ik voer. Hoe moet ik dan stemmen?

Groetjes,

Anna.

PS: In "menu van" vind je ook wat iedereen zoal voert. Maar wat jouw honden eten staat er nog niet bij! Of is dat geheim?
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Anna schreef: Hey Paul,

Dit is wel een leuke poll! Jammer dat er zo weinig mensen stemmen. Ik geef meestal vers, af en toe eens een eitje, gf-mixjes of granen met yoghurt, enz. Dus 't is niet alleen maar vers, maar dat is wel de basis van wat ik voer. Hoe moet ik dan stemmen?

Groetjes,

Anna.

PS: In "menu van" vind je ook wat iedereen zoal voert. Maar wat jouw honden eten staat er nog niet bij! Of is dat geheim?
Hoi Anna,

Volgens mij is de Poll inmiddels automatisch gesloten, zal eens met Lizzy overleggen of verlengen mogelijk is want het aantal stemmen is inderdaad bedroevend.
(gezien het aantal leden!!).

Wat mijn honden eten is inderdaad 'top secret' LOL LOL.
Ben GEEN full-time barfer maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik bijna wekelijks bij vleesvoerfabrikanten kom. Zoals je weet help ik honden met problemen en heb ik intensief contact met fabrikanten van hoofdzakelijk vleesvoer maar ook wel van (de betere) brokken.
Op dit moment heb ik in mijn vriezers zo'n betje alle soorten vleesvoer die er zijn van Carnibest maar ook met andere merken heb ik ruime ervaring. Verder kom je lamshart, boekmaaginhoud, boegbouten, kalfsribben, verse pens, en meestal wat soorten orgaanvlees of spiervlees tegen, evenals diverse soorten olie die ik zelf importeer.......dus ik kan alle kanten uit ;D
Ook de betere brokken worden af en toe door mijn honden uitgeprobeerd om te kijken of de brokken wel matchen met het vlees en of er veranderingen in vacht, pigment of whatever merkbaar zijn.
Mijn 4 Schotse herders fungeren dus af toe als proefdieren.....zielig hè.
Tevens zijn er meestal tig soorten supplementen te vinden in mijn schuur om te kijken of er merkbaar effect is bij het toedienen. Vaak worden deze ook door mij zelf uitgeprobeerd. Zal maar niet opnoemen wat er op dit moment staat LOL.
Indien iemand b.v. vraagt of het verstandig is om b.v. Nutro-Lam/rijst te voeren naast het versvlees ben ik van mening dat ik daar heel moeilijk in kan adviseren als ik dat merk alleen ken van de analyses die ik heb bekeken. Hoe ziet het eruit, waar ruikt het naar, vinden honden het wel te pruimen, wat doet de poep enz. enz. vind ik zeer zeker ook belangrijk en dat kan alleen door het proefondervindelijk te testen.

Verder eten mijn hondjes alles wat ze maar kunnen eten en verdragen en ook dat laatste wordt weer regelmatig uitgetest LOL.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De poll is niet gesloten en volgens mij blijft deze ook zo lang open staan als je wilt! De mensen die nog niet gestemd hebben kunnen stemmen. Voor de leden die al gestemd hebben, is de poll gesloten voor het stemmen. Dat lijkt me ook logisch ;D

Groetjes, Lizzy

Gesloten