Waar krijgt jullie hond zijn eten?
Moderator: Lizzy
Re: Waar krijgt jullie hond zijn eten?
Reus eet bij mij thuis meestal in de bench, even zijn bed er uit. wel op een handdoek, die geregeld in de was gaat. hij krijgt zijn eten wel in een bakje, maar dat is eigenlijk alleen voor het transport van de keuken naar de bench, want hij gooit alles er toch eerst uit voordat ie begint te eten.
grotere dingen waar hij echt lang mee bezig is (hertenrib of lamsrugstuk ofzo) krijgt ie op een handdoek op de schapenvacht in de kamer. dan eet hij het veel rustiger omdat ie er dan lekker mee kan gaan liggen.
Bij mijn ouders waar we af en toe zijn eet hij als het niet regent buiten op het gras. bij droog weer doe ik daarna dan even een gieter of de tuinslang over de plek waar hij gegeten heeft.
elders of bij regen eet hij in zijn tentje (een baby pop-up 2 sec. tentje) waar hij ook in slaapt. als ik dat niet bij me heb eet hij ook nog wel eens ergens in een badkamer of de wc. (dat na een klein debacle met een bloedend stuk konijn en een vakantiehuis met vloedbedekking, hij gaat rond rennen met zijn eten als er te veel mensen in de buurt zijn en naar hem kijken)
grotere dingen waar hij echt lang mee bezig is (hertenrib of lamsrugstuk ofzo) krijgt ie op een handdoek op de schapenvacht in de kamer. dan eet hij het veel rustiger omdat ie er dan lekker mee kan gaan liggen.
Bij mijn ouders waar we af en toe zijn eet hij als het niet regent buiten op het gras. bij droog weer doe ik daarna dan even een gieter of de tuinslang over de plek waar hij gegeten heeft.
elders of bij regen eet hij in zijn tentje (een baby pop-up 2 sec. tentje) waar hij ook in slaapt. als ik dat niet bij me heb eet hij ook nog wel eens ergens in een badkamer of de wc. (dat na een klein debacle met een bloedend stuk konijn en een vakantiehuis met vloedbedekking, hij gaat rond rennen met zijn eten als er te veel mensen in de buurt zijn en naar hem kijken)
Hoe hou je zo'n schapenvachtje dan goed schoon als ik vragen mag? 
hij eet niet op de vacht zelf, er ligt een (dubbele) handdoek op. en hij krijgt daar dus alleen zijn vleesbot op, wat niet zo nat is dat het door de handdoek heen de vacht vies maakt. ik laat hem ook niet kluiven op de vacht ofzo, altijd met iets er tussen.madeleine schreef: Hoe hou je zo'n schapenvachtje dan goed schoon als ik vragen mag?![]()
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ze eten in de keuken. Ik heb een gesloten keuken, dus de deur gaat dicht voor het geval iemand de buit mee wil nemen naar een mandje 
Ze krijgen het eten in hun eigen bak aangeboden, maar zijn vrij het er naast te leggen. De vloer en ook de wand zijn regelmatig vies na het eten, maar even een dweiltje met zeep of dettol er over en da's weer weg. Er gaan hier dus wekelijks wel veel doekjes in de was
Ze krijgen het eten in hun eigen bak aangeboden, maar zijn vrij het er naast te leggen. De vloer en ook de wand zijn regelmatig vies na het eten, maar even een dweiltje met zeep of dettol er over en da's weer weg. Er gaan hier dus wekelijks wel veel doekjes in de was
Pixie eet buiten, de klinkers worden na het eten vakkundig schoongelikt door haar. Als het weer dat niet toelaat dan eet ze in de keuken.
Ik heb het eens een paar keer gedaan , binnen eten . Ze raken helemaal van de leg
Ehhum , dat is voor mij niet de geschikte plek hoor .... er eet er eentje altijd half verstopt onder de struiken bv . Hoe moet dat dan binnen
Ik wens niet op een oude handdoek te eten hoor
De ouwe taart maakt er een ware oorlog van , ze heeft een hekel aan harde regen , maar als het etenstijd is niet
Ehhum , dat is voor mij niet de geschikte plek hoor .... er eet er eentje altijd half verstopt onder de struiken bv . Hoe moet dat dan binnen
Ik wens niet op een oude handdoek te eten hoor
De ouwe taart maakt er een ware oorlog van , ze heeft een hekel aan harde regen , maar als het etenstijd is niet
Dit is veel romantischer , lekker peuzelen in je openluchtrestaurant met sneeuw 

Hier in zijn bench. Hij laat het meeste in zijn bak en knaagt er zo aan. Grotere karkassen en penslappen haalt hij wel uit zijn bak. Nooit viezigheid hoor.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Hier eten ze elk aan een andere kant van de tuin. Altijd buiten, zomer en winter. Ze zijn wel gewoon om in regen en wind te wandelen, dus het eten is ook altijd buiten. Nadien wordt ook elk grassprietje afgelikt. Van vliegen of dergelijke ook in de zomer geen last.
Het ligt er ook heel erg aan hoe jouw hond eet wat voor jou handig is !
En ook nog eens wat je geeft,,... een kippenpoot geeft nauwelijks rommel, maar een bloederig hazen karkas waar het bloed uit loopt geeft een zooitje. En hapslik weg eten geeft helemaal geen troep.
Ik heb 2 honden die netjes boven hun bak eten, dus die eten in de keuken (afwas teiltjes gebruik ik als voerbak= ideaal)
En Abby en Vivi krijgen tegelijk in een draadbench te eten, want die lopen anders het hele huis door en dat wil ik niet.
(ik heb geen tuin mee
vroeger kregen ze gewoon in de tuin)
En ook nog eens wat je geeft,,... een kippenpoot geeft nauwelijks rommel, maar een bloederig hazen karkas waar het bloed uit loopt geeft een zooitje. En hapslik weg eten geeft helemaal geen troep.
Ik heb 2 honden die netjes boven hun bak eten, dus die eten in de keuken (afwas teiltjes gebruik ik als voerbak= ideaal)
En Abby en Vivi krijgen tegelijk in een draadbench te eten, want die lopen anders het hele huis door en dat wil ik niet.
(ik heb geen tuin mee
een eet in haar benche
een eet buiten
een eet in de gang
een eet in de keuken

alle 4 appart om ruzie te voorkomen.
als ze klaar zijn , zie je waar ze gelikt hebben , want ze dweilen me altijd alles schoon , zodat ik alleen nog maar hoef na te dweilen
een eet buiten
een eet in de gang
een eet in de keuken
alle 4 appart om ruzie te voorkomen.
als ze klaar zijn , zie je waar ze gelikt hebben , want ze dweilen me altijd alles schoon , zodat ik alleen nog maar hoef na te dweilen
-
Eira
- 3-sterren

Eira eet in de keuken, ik moet dan wel aan de keukentafel blijven zitten (we hebben een open keuken) want als ik op de bank ga zitten sleept ze het daar heen om aan mijn voeten te gaan liggen eten. Daar kwam ik achter toen ik een keer op de bank was gaan zitten lezen en mevrouw haar halve kip op mijn blote voeten dumpte om er te gaan liggen eten
Ze haalt meestal alles uit haar bak en legt het binnen een straal van 1 meter weer neer om daarna uit te kiezen in welke volgorde ze gaat eten. Soms neemt ze om de beurt een paar hapjes van alles wat er ligt. Na het eten maak ik met warm water en wat dettol schoon waar ze gegeten heeft. Als het lekker weer is (zonnig en minstens 18 graden want ik ben een koukleum
) eet ze in de tuin.
Ze haalt meestal alles uit haar bak en legt het binnen een straal van 1 meter weer neer om daarna uit te kiezen in welke volgorde ze gaat eten. Soms neemt ze om de beurt een paar hapjes van alles wat er ligt. Na het eten maak ik met warm water en wat dettol schoon waar ze gegeten heeft. Als het lekker weer is (zonnig en minstens 18 graden want ik ben een koukleum
Aah zo. Okee duidelijknienk schreef: hij eet niet op de vacht zelf, er ligt een (dubbele) handdoek op. en hij krijgt daar dus alleen zijn vleesbot op, wat niet zo nat is dat het door de handdoek heen de vacht vies maakt. ik laat hem ook niet kluiven op de vacht ofzo, altijd met iets er tussen.
Ik heb via Lizzy ooit rubberen anti-slip matjes gekocht, het schijne onder tafelkleden te zijn, volgens mij had ze ze bij de Sligro gekocht, daar eten mijn honden op. En ze worden één keer in de twee weken gewassen in de wasmachine.
Soms willen ze nog weleens op de vloer eten, maar dan is 'op de mat' zeggen genoeg om ze hun vleesje op de mat te laten tillen en daar netjes verder te eten.
Soms willen ze nog weleens op de vloer eten, maar dan is 'op de mat' zeggen genoeg om ze hun vleesje op de mat te laten tillen en daar netjes verder te eten.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ze eten beide in de keuken, uit hun voerbak. Er wordt niet mee gesleept; alles wordt keurig boven de voerbak opgegeten. Kostee bij smurf nog wat doorzettingsvermogen van mij, maar ook zij weet het nu prima