Eigen paard
Moderator: Lizzy
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Eigen paard
Gelukkig!
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Ooooh, wat vind ik dat een geweldig nieuws voor je.
Wat een opluchting.
Wat een opluchting.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Eerlijk... Aan de honden zou ik het durven voeren, maar ik zou zelf bvb nooit vlees eten van eigen dieren...
De vader van men tante kweekt in de winter konijnen in zijn paardenstallen (koopt en verkoopt paarden en in de winter heeft hij er meestal maar 1 of 2 staan) en ik heb weken slecht geweest omdat hij een van die konijntjes die IK verzorgd had! geslacht had.... Ik kwam beneden in de stal en die pluis hing daar aan zijn pootjes omhoog, zonder jasje (nu ja zijn sokken had hij nog aan).
Zelf weiger ik daar dus van te eten, maar mijn honden... tja die kunnen er maar goed mee zijn zou ik denken...
De vader van men tante kweekt in de winter konijnen in zijn paardenstallen (koopt en verkoopt paarden en in de winter heeft hij er meestal maar 1 of 2 staan) en ik heb weken slecht geweest omdat hij een van die konijntjes die IK verzorgd had! geslacht had.... Ik kwam beneden in de stal en die pluis hing daar aan zijn pootjes omhoog, zonder jasje (nu ja zijn sokken had hij nog aan).
Zelf weiger ik daar dus van te eten, maar mijn honden... tja die kunnen er maar goed mee zijn zou ik denken...
Gelukkig!!!!
Fijn dat ze nog even meekan!
Ik zou mijn paard wel voeren aan de honden. Zelf eten doe ik niet (ook geen vreemd paard trouwens
).
Maar dood is dood. Aan een lichaam ben ik niet emotioneel gebonden, aan de ziel die erin zit, wel
Ik zou mijn paard wel voeren aan de honden. Zelf eten doe ik niet (ook geen vreemd paard trouwens
Maar dood is dood. Aan een lichaam ben ik niet emotioneel gebonden, aan de ziel die erin zit, wel
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Fijn om te horen!
Maar ik zou het zelf niet kunnen
Mijn paard aan de honden voeren...
Maar ik zou het zelf niet kunnen
Wat fijn dat je daar voorlopig niet over na hoeft te denken. Zou er zelf voor kiezen om hem naar het crematorium te laten brengen en in een urn te stoppen. Het gaat om een dier waar ik dan van gehouden heb en veel mee heb gedaan en die zou ik niet laten opeten ook al is dat de cirkel van het leven.
Hoop dat je paard snel is opgeknapt.
Hoop dat je paard snel is opgeknapt.
ferme urn zal je mogen hebben hoorMirandaS schreef: Zou er zelf voor kiezen om hem naar het crematorium te laten brengen en in een urn te stoppen.
-
sella
Oh heerlijk nieuws!!!Daantje schreef: Iedereen bedankt voor alle reakties !
De paardenarts en de speciale trekpaardenhoefsmid zijn net weg .
Ik heb goed nieuws te melden : de plek en de kwaal is nu met zekerheid vastgesteld
We kunnen het zeker nog behandelen,
zodat ze binnen een paar weken weer vrolijk mee kan doen.
Met wat geluk en de juiste behandeling zou ze goed kunnen genezen
Oeh ,wat een opluchting ,wij zijn echt meer dan blij
De afgelopen dagen /weken en jullie reakties hebben ons wel aan het denken gezet over wat te doen als er een beslissing genomen moet worden als het afgelopen is.
Als het aan mij ligt en ze is dan nog steeds gezond dan zal ze naar de paardenslager gaan.
Of onze honden er dan van eten is een 2e vraagstuk,maar dat zien we dan wel weer.
Ik vind het een mooi idee als een gezond paard toch opgegeten wordt.
Dan heb ik er wel vrede mee.
Als ze oud en ziek is en veel medicijnen heeft,dan laten we haar inslapen en doen we verder niks.
Het allerbelangrijkste is nu dat onze grootste zorg wel weggenomen is
en dat ze op kan gaan knappen![]()
Dat is goed nieuws!
Ik zou er zelf geen problemen (meer) mee hebben een eigen dier (behalve hond/kat) op te eten.
Wij hebben een paar weken terug voor het eerst een eigen schaap laten slachten.
Was wel even slikken met het wegbrengen (we hebben die ooi weken lang verzorgt, maar helaas knapte ze niet op).
Ik ben wel van het cirkeltje rond, dus is het karkas mee naar huis gegaan en ligt nu in de diepvries voor de honden.
Eind dit jaar gaan we ook onze eigen lammeren opeten.
Dat vind ik een veel prettiger idee dan slachtlammeren te eten die weinig buiten gelopen hebben.
Onze schapen lopen jaarrond buiten en we drijven ermee met de border collie's en hebben naar mijn idee een veel beter leven zo
Ik zou er zelf geen problemen (meer) mee hebben een eigen dier (behalve hond/kat) op te eten.
Wij hebben een paar weken terug voor het eerst een eigen schaap laten slachten.
Was wel even slikken met het wegbrengen (we hebben die ooi weken lang verzorgt, maar helaas knapte ze niet op).
Ik ben wel van het cirkeltje rond, dus is het karkas mee naar huis gegaan en ligt nu in de diepvries voor de honden.
Eind dit jaar gaan we ook onze eigen lammeren opeten.
Dat vind ik een veel prettiger idee dan slachtlammeren te eten die weinig buiten gelopen hebben.
Onze schapen lopen jaarrond buiten en we drijven ermee met de border collie's en hebben naar mijn idee een veel beter leven zo
ik lees dit berichtje nu pas (solly, gewoon te weinig tijd om heel BP bij te houden en te lezen
) maar wat vervelend dat er zoveel zorgen waren om je paard. Gelukkig dat het nu weer goed gaat!! 
Hier zijn we nu zover dat we onze kipjes/haantjes zelf consumeren. Ze lopen vrij rond, krijgen goed voer en geen troep toegevoegd. Orgaan, evt karkas (meestal eten we hele kippetjes), kopjes, nekjes en pootjes gaan in de vriezers voor de woefs. Zo hebben wij een eerlijk stukje vlees in de vriezer (en houden we onze kippenpopulatie een beetje in toom
)
Het was zeker even een proces waar we in moesten groeien maar nu voelt het goed. Inmiddels hebben we ook een groepje toggenburgers. In eerste instantie voor de melk maar straks zal er ook wel eens wat geslacht moeten worden. Het zal wel weer even heel flink slikken zijn maar het is wel de richting die we graag op willen (daar waar mogelijk zelfvoorzienend zijn op een eerlijke/biologische manier).
Voor nu moet ik er dan ook nog helemaal niet aan denken dat we een van onze paarden zouden moeten laten gaan.
Toch gaat het wel eens door je hoofd en sluit ik niet uit dat deze dan toch ook in onze vriezer zou belanden.
Hier zijn we nu zover dat we onze kipjes/haantjes zelf consumeren. Ze lopen vrij rond, krijgen goed voer en geen troep toegevoegd. Orgaan, evt karkas (meestal eten we hele kippetjes), kopjes, nekjes en pootjes gaan in de vriezers voor de woefs. Zo hebben wij een eerlijk stukje vlees in de vriezer (en houden we onze kippenpopulatie een beetje in toom
Het was zeker even een proces waar we in moesten groeien maar nu voelt het goed. Inmiddels hebben we ook een groepje toggenburgers. In eerste instantie voor de melk maar straks zal er ook wel eens wat geslacht moeten worden. Het zal wel weer even heel flink slikken zijn maar het is wel de richting die we graag op willen (daar waar mogelijk zelfvoorzienend zijn op een eerlijke/biologische manier).
Voor nu moet ik er dan ook nog helemaal niet aan denken dat we een van onze paarden zouden moeten laten gaan.
Het heeft even geduurd voor ik weer wilde reageren in dit topic.
Alle voorgaande overwegingen hebben alle planken misgeslagen ,onvoorziene omstandigheden en te korte tijd heeft ons en Vanessa ingehaald.
Ze is tegen alle verwachtingen in heel snel slechter geworden ,werd plotseling enorm hoefbevangen en binnen 24 uur lieten 3 van haar 4 hoeven los(ont-schoening)
Heel bizar om mee te maken.
We hebben haar ter plekke in de paardenkliniek moeten laten inslapen.
Als ik er nu op terug kijk ....heel eerlijk .... ook al was ze oud geworden bij ons,ze was als een huisdier zoals een hond.
Een dier waar je aan gehecht voelt als een vriend kan ik toch niet naar een slager brengen .....we hebben de meest "humane "dood voor haar gekozen op dat moment
met de minste stress......
en dat was heel rustig in laten slapen .
Ze is heel kalm en mooi gegaan,zonder onnodige pijn.
Dat was op dat moment het allerbelangrijkste wat we voor haar konden doen.
En ach ,wel of geen vlees voor de hondjes.....I didn't care at that moment.
Iedereen wel bedankt voor alle meningen en overwegingen.
Alle voorgaande overwegingen hebben alle planken misgeslagen ,onvoorziene omstandigheden en te korte tijd heeft ons en Vanessa ingehaald.
Ze is tegen alle verwachtingen in heel snel slechter geworden ,werd plotseling enorm hoefbevangen en binnen 24 uur lieten 3 van haar 4 hoeven los(ont-schoening)
Heel bizar om mee te maken.
We hebben haar ter plekke in de paardenkliniek moeten laten inslapen.
Als ik er nu op terug kijk ....heel eerlijk .... ook al was ze oud geworden bij ons,ze was als een huisdier zoals een hond.
Een dier waar je aan gehecht voelt als een vriend kan ik toch niet naar een slager brengen .....we hebben de meest "humane "dood voor haar gekozen op dat moment
met de minste stress......
en dat was heel rustig in laten slapen .
Ze is heel kalm en mooi gegaan,zonder onnodige pijn.
Dat was op dat moment het allerbelangrijkste wat we voor haar konden doen.
En ach ,wel of geen vlees voor de hondjes.....I didn't care at that moment.
Iedereen wel bedankt voor alle meningen en overwegingen.
Toen je dit topic opende dacht ik: "waarom niet", toen ik las hoe het met het paard is afgelopen dacht ik : "nooit doen". Verstand en emoties zijn verschillende zaken, en nu tellen de emoties. Nogmaals sterkte.
Als Vanessa emotioneel voelde als een hond had ik haar ook rustig laten gaan en niet naar de slager gebracht.
Sterkte Hilje.
Sterkte Hilje.