Wondgenezing, vochtproductie is weg, drain eruit.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vraagje, het mannetje heeft last van zijn maag/spoedok

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

sella schreef: Ik heb weer niet goed geslapen, maar het mannetje gaat nu qua plekken goed vooruit,  de huid is helemaal dicht dus dat ik super. Hij raakt in paniek van de pijn en/of jeuk en maakt mij dan wakker, hij mag dan weer komen kroelen, alleen hij krijgt het dan weer snel warm dus na een half uurtje is hij weer weg. Zijn slijmvliezen zijn weer mooi roze, dat geeft ook rust. Slapen komt volgende week wel weer.
Ik ben met de opiaten gestopt, omdat ik het idee heb, dat dit nu hem niet lekker bekomt. De wond ziet er niet uit alsof hij pas van maandagavond is, ben benieuwd of de hechtingen eruit mogen.
We moeten om 18.45 weer in Sneek zijn voor controle bij Paul.
klinkt alsof ie het ergste nu wel heeft gehad!
sella

Bericht door sella »

Daar hoop ik ook op Ellen.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik lees het nu pas :-[ Sterkte met Buffel!! Zet hem op jong, snel weer beter worden hoor :-* :-*
sella

Bericht door sella »

Vrijdagavond voor controle geweest op het spreekuur.
Arts werd wit door hoe het eruit zag. Wij vonden het net beter geworden, hij is sinds vrijdag ook weer zichzelf.
Nog 10 dagen zware ab mee, en wachten op de uitslag van histoloog en de bacteriekweek. Vandaar ook nog 10 dagen doorgaan, en ook omdat de huid zo kwetsbaar is en er flink wat roofjes zitten. Omdat het ongeveer 30% van zijn lichaam beslaat, is het heel gevaarlijk, mocht er daar weer een etter van een bactierie inkruipen :-\
Hij slaapt natuurlijk nog veel, maar is ook weer speels en een beetje ondeugend, dat is een goed teken toch?
Zijn maag was nog weer even opstandig, de probiotica verhoogt en okugest erbij, hij was met een paar uur weer te haggelen qua stank. De probiotica blijft dus hoog tijdens de kuur, en de okugest zit weer in de auto en ik mijn tas, en boven op mijn kamer, op broer zijn kamer, alsof we Diego weer terug hebben :'(
Hoe de huid eruit ziet alleen dan lymfevocht ipv een giga abces, bracht wel weer even alles boven, ook de angst dat hij eraan zou kunnen bezwijken als er een infectie bij komt. Dus maar even goed gehuild, en we gaan met goede moed weer verder. Hij mag alleen niet zonder toezicht buiten omdat hij zo aantrekkelijk is voor de  en pieperdepiep vliegen. Moet er niet aan denken ook nog eens een invasie van maden :-X
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

We blijven gewoon doorduimen dat het weer helemaal goed komt met Buffel  :duimen:
Er wordt in ieder geval flink aan gewerkt zo te lezen.
sella

Bericht door sella »

We moeten in ieder geval nog rekenen op 14 dagen voordat de huid weer goed is. Er beginnen weer wat haren te groeien, en dat maakt het lastiger ivm de traumeelgel.
Wat zou jij doen Tieneke, zo laten en straks alleen inwendig traumeel geven, of toch ook meer weer scheren om de gel goed te kunnen insmeren op de  huid?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

sella schreef: We moeten in ieder geval nog rekenen op 14 dagen voordat de huid weer goed is. Er beginnen weer wat haren te groeien, en dat maakt het lastiger ivm de traumeelgel.
Wat zou jij doen Tieneke, zo laten en straks alleen inwendig traumeel geven, of toch ook meer weer scheren om de gel goed te kunnen insmeren op de  huid?
Ik zou scheren en doorgaan met de traumeelgel zolang de wond nog niet goed is.
sella

Bericht door sella »

Dan klopt mijn gevoel. Dank je wel :-*
sella

Bericht door sella »

Toch weer onverwacht naar de da, hij kreeg bij de operatieplek heel veel zwelling, het leek wel een bloemkool :o 5 grote spuiten wondvocht en lymfevocht eruit gehaald. 5 nietjes rijker, en een uitslag rijker. Het baclab was binnen, steriele onsteking. Enige fijne eraan is dat hij nu niet een MRSA bactierie bij zich draagt.
De histoloog is achter de broek gezeten voor de uitslag, omdat er nu toch een kans is dat het mis is.
Bleh wat duurt het nog lang tot do/max vrijdag voor de echte uitslag :-X
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Re: Wondgenezing na ok enz

Bericht door Ramses1 »

Sjemig weer naar de DA  :o :o :o

Nu weer geen MRSA?
Wachten is vreselijk en duurt altijd lang, maar gelukkig hoor je het wel voor het weekend.

Arme Buffel, arme jij en arme broer...
Sterkte!
sella

Bericht door sella »

Wij zijn helemaal murw van het vele heen en weer reizen naar Sneek en de zorg om ventje.
Ik hoop dat de genezing nu goed loopt, dat we ons alleen ng druk hoeven maken waar we gaan wandelen dit keer :biggrin2:
johanna25

Bericht door johanna25 »

ik ben zelf  net terug van een weekend weg, en lees nu dat jij een vreselijk weekend achter de rug hebt, nogmaals veel sterkte en ik duim deze week voor je mee.

groeten Bob
sella

Re: Wondgenezing, Yiehaaa!!!! Geen kanker!!!!!!

Bericht door sella »

Het verlossende telefoontje is binnen!!! Geen kanker, ernstig steriel onststekingsbeeld, goed schone snijranden. :circle: :circle: :circle: :circle: :circle:
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Oooh geweldig!!!!
sella

Bericht door sella »

Ik ben de hele tijd van opluchting aan het janken :-[

Plaats reactie