verstopte anaalklieren -> welke homeopatische middelen
Moderator: Lizzy
-
sella
Re: verstopte anaalklieren -> welke homeopatische middelen
Ik zou dan toch even naar een osteopaat gaan, die kunnen dingen die vastzitten, wat geheid gebeurt bij erg aktieve honden, losmaken voordat het een probleem wordt die op de foto te zien is.
Diego heeft met zijn slechte rug heel veel baat bij de osteopaat gehad.
Diego heeft met zijn slechte rug heel veel baat bij de osteopaat gehad.
-
sonnie1983
- 2-sterren

Ik ben nu aan het inlezen en navraag doen over een sportfitkeuring. (o.a. hier te doen: http://www.sportdierenarts.mouwen.nl/index.php/waar-is-de-sportdierenarts/doel-sportfitkeuring)
over 3 weken komen ze waarschijnlijk weer bij iemand die ik uit de sport ken. dus ga het thuis bespreken (Ivan is de hond van mijn partner)
die kijkt naar zijn gang, en betast de rug etc.
over 3 weken komen ze waarschijnlijk weer bij iemand die ik uit de sport ken. dus ga het thuis bespreken (Ivan is de hond van mijn partner)
die kijkt naar zijn gang, en betast de rug etc.
-
sella
Chropractie is ook goed. Die dierenarts zal wat gerichter kunnen kijken naar zijn gang. Ik neem aan dat je partner ook graag wil dat hij fit blijft voor de sport.
-
sonnie1983
- 2-sterren

Zeker wil hij dat
hij wil Ivan niet eens richting politie doen als hij zijn PH1 certificaat heeft. Hij moet blijven want het is helemaal zijn hondje.
Maar lijkt mij dan beter om dat bij de link die ik hier boven gaf te doen om naar zijn gang etc te laten kijken. omdat Ivan bang is van de DA.
heeft iemand nog antwoord op deze vraag:
overigens wat mij opviel: heb nu silicea D6, maar Ivan staat nu ook nog op arnica tabletjes (omdat hij kreupel stond) en dat zijn ook d6 tabletten. geef ik nu niet dubbel?
Maar lijkt mij dan beter om dat bij de link die ik hier boven gaf te doen om naar zijn gang etc te laten kijken. omdat Ivan bang is van de DA.
heeft iemand nog antwoord op deze vraag:
overigens wat mij opviel: heb nu silicea D6, maar Ivan staat nu ook nog op arnica tabletjes (omdat hij kreupel stond) en dat zijn ook d6 tabletten. geef ik nu niet dubbel?
-
sella
Nee dat maakt niet uit, d6 is de potentie voor acute situaties, het zijn beide middelen met een ander werkingsgebied
-
sonnie1983
- 2-sterren

Ok bedankt voor de info.sella schreef: Nee dat maakt niet uit, d6 is de potentie voor acute situaties, het zijn beide middelen met een ander werkingsgebied
Moet zeggen dat ik Ivan nu niet meer onder zijn staart heb zien likken sinds ik dus Silicea D6 geef. dus toch goede hoop dat het werkt! hij begon nl. weer onder zijn staart te lebberen.
Dus de silicea D6 welke hoeveelheid kan ik het beste aanhouden nu als voorkoming dat ze weer verstopt/ontstoken raken?
-
sella
Ik zou het 2 keer daags blijven geven tot hij er zeker 3 weken niet meer gelebberd is.
Dan zou je naar 1 keer daags kunnen gaan, en dan afbouwen tot of een onderhoudsdosering,heb je eigenlijk een andere potentie voor nodig, of je ziet dat je het toch langduriger nodig hebt. Eigenlijk zou je dan met een homeopaat moeten overleggen over de juiste dosering, of meer een op Ivan gericht middel.
Dan zou je naar 1 keer daags kunnen gaan, en dan afbouwen tot of een onderhoudsdosering,heb je eigenlijk een andere potentie voor nodig, of je ziet dat je het toch langduriger nodig hebt. Eigenlijk zou je dan met een homeopaat moeten overleggen over de juiste dosering, of meer een op Ivan gericht middel.
-
sonnie1983
- 2-sterren

Ok ik hou het nog 2x per dag 1 tablet aan voor 3 weken lang. daarna 1x per dag.sella schreef: Ik zou het 2 keer daags blijven geven tot hij er zeker 3 weken niet meer gelebberd is.
Ik ga 21 juni weer contact opnemen met huisdierendokter.nl die is dan pas terug van vakantie dus dan reageren ze pas weer op email. zij zal mij wel meer kunnen vertellen/helpen met welke dosering neem ik aan?
Ik zou niet weten waar ik anders een homeopatische DA moet vinden?
-
sella
In welke provincie wonen jullie? Ik ken er een heel stel in den lande.
Graag een grote plaatsnaam in de buurt, zodat ik een beetje houvast heb aan welke kant van de provincie jullie zitten
Graag een grote plaatsnaam in de buurt, zodat ik een beetje houvast heb aan welke kant van de provincie jullie zitten
-
sonnie1983
- 2-sterren

Eindhovensella schreef: In welke provincie wonen jullie? Ik ken er een heel stel in den lande.
Graag een grote plaatsnaam in de buurt, zodat ik een beetje houvast heb aan welke kant van de provincie jullie zitten![]()
(Noord-Brabant dus)
-
sella
Ja. Moet even nakijkensonnie1983 schreef: Eindhovenis dat groot genoeg??
(Noord-Brabant dus)
-
sella
http://www.homeopatische-geneesmiddelen ... pathie.htm
Dit lijstje is het recenste wat ik zo snel kon vinden, ik neem aan dat je hier mee verder kan.
Dit lijstje is het recenste wat ik zo snel kon vinden, ik neem aan dat je hier mee verder kan.
-
sonnie1983
- 2-sterren

.sella schreef: http://www.homeopatische-geneesmiddelen ... pathie.htm
bedankt, helaas niet zo dicht in de buurt! ga een dezer dagen een keer de websites doornemen.
-
sonnie1983
- 2-sterren

Nu naar 1x per dag gegaan de tabletten. maar twijfel of ik toch nog door moet gaan met 2x per dag. met 2x per dag leek zijn ontlasting wel ietsjes zachter als normaal maar er kwamen wel langere stukken uit. en was gewoon bruin van kleur.
Nu met 1x per dag komen er weer paar keuteltjes uit, zwart van kleur.
Nu met 1x per dag komen er weer paar keuteltjes uit, zwart van kleur.
In april/mei anaalklieren uit laten knijpen nadat hij een half jaar chemisch gecastreerd was geweest en na de uitwerking er last van kreeg. Nu weer. Ik doe veel met homeopathie, maar dit wist ik nog niet. Nog silicea staan, dus ben er gelijk aan begonnen vanmorgen om het te geven.