EINDELIJK!!! /Bezorgd om Bo
Moderator: Lizzy
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Bezorgd om Bo
Wow! Die kan je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn..
Maar ikke niet snap, waarom is vooraf een punctie zo not done? Ik dacht altijd dat je beter eerst een punctie kan doen om te kijken wat het is (onschuldig ja of nee en daarmee dus het risico gaan nemen voor evt opereren) en afhankelijk daarvan het mes erin of niet..
Maar ikke niet snap, waarom is vooraf een punctie zo not done? Ik dacht altijd dat je beter eerst een punctie kan doen om te kijken wat het is (onschuldig ja of nee en daarmee dus het risico gaan nemen voor evt opereren) en afhankelijk daarvan het mes erin of niet..
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zo
gelukkig is die eruit!
- *Nikki*
- 5-sterren

Wat zullen jullie en hij blij zijn dat dat eruit is.
De duimen draaien verder voor de uitslag!
De duimen draaien verder voor de uitslag!
Zo, dat is een flink groot en gevaarlijk ding. Blij dat het eruit is.
Ik duim voor jullie dat het nu allemaal eruit is.
Ik duim voor jullie dat het nu allemaal eruit is.
Ik heb 'n DA met niet alleen veel ervaring,maar hij is ook heel begaafd met diagnoses maken.Irish schreef: Wow! Die kan je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn..
Wanneer hij 'n gezwel of bult tijdens 't ondezoek nakijkt, dan weet hij door 't betasten meestal gelijk waar 't om gaat.
En als er dan van mening is dat het om 'n kwaadaardige tumor gaat dan doet hij absoluut GEEN punctie maar haald de tumor er zo spoedig mogelijk uit..
Omdat ik weet dat hij er zo over denkt, was ik 't dus niet eens met de DA die Bo 'n zondag had onderzocht.
Het eerste wat ze zei was dat 't waarschijnlijk 'n lymph-node was, en dat ze 'n punctie kon doen, dat opsturen voor onderzoek
en dan weghalen als 't kwaadaardg was.
Ik was het dus niet met haar eens en zei haar dat Dr.Bill niet zo punctie prikkerig is...
ze vertelde me dat hij met 'n lymph-node toch wel zou doen ..
Maar ik dacht er anders over zei dat ik dat dan liever van Dr.Bill wilde horen,
en als ze het niet erg vond, dan kwam ik de volgende dag terug wanneer hij er ook was.
Dat was prima en ze maakte er geen probleem van.
Dr.Bill had het er gisteren ook nog over,waarom hij liever geen puncties doet..
#1, wanneer het 'n kwaadaardige tumor is dan wil hij er niet in gaan prikken en de capsule verbreken
want de risk dat de cancercells dan vlugger gaan verspreiden is te groot.
#2 Hij wil de hond geen extra pijn en ongemak geven.
#3 En het is voor de eigenaar onnodig om extra kosten maken voor de punctie en de onderzoek,
terwijl hij al voeld dat 't operatief verwijderd moet worden.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik 't met 'm eens ben..
En als we 'n Zondag dus wel 'n punctie hadden gedaan...dan zou 't hele ander afloop kunnen hebben voor Bo...
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Duidelijk! Thanks! 
Thanks voor de duimen!!
Bo is goed de nacht doorgekomen,heeft rustig gelapen en de gezwollen wangen zijn zo goed als norrmaal.
Hij wil niet veel drinken, of misschien is het 'n beetje moeilijk, maar eten gaat wel aardig
dus ik had wat fijngemalen kip met 'n eitje erdoor en met beetje water er bij om 't soep achtig te maken,
en dat heeft ie net lekker naar binnen gewerkt.
De wond ziet er ook heel goed uit, zal straks kijken of ik 'n foto kan maken.
Dus we gaan de goeie kant op met herstel.
De resultaat van biopsy zal waarschijnlijk wel vrijdag worden denk ik.
Bo is goed de nacht doorgekomen,heeft rustig gelapen en de gezwollen wangen zijn zo goed als norrmaal.
Hij wil niet veel drinken, of misschien is het 'n beetje moeilijk, maar eten gaat wel aardig
dus ik had wat fijngemalen kip met 'n eitje erdoor en met beetje water er bij om 't soep achtig te maken,
en dat heeft ie net lekker naar binnen gewerkt.
De wond ziet er ook heel goed uit, zal straks kijken of ik 'n foto kan maken.
Dus we gaan de goeie kant op met herstel.
De resultaat van biopsy zal waarschijnlijk wel vrijdag worden denk ik.
Punt 1 vind ik de belangrijkste reden om geen punctie te doen.202Spots schreef: Ik heb 'n DA met niet alleen veel ervaring,maar hij is ook heel begaafd met diagnoses maken.
Wanneer hij 'n gezwel of bult tijdens 't ondezoek nakijkt, dan weet hij door 't betasten meestal gelijk waar 't om gaat.
En als er dan van mening is dat het om 'n kwaadaardige tumor gaat dan doet hij absoluut GEEN punctie maar haald de tumor er zo spoedig mogelijk uit..
Omdat ik weet dat hij er zo over denkt, was ik 't dus niet eens met de DA die Bo 'n zondag had onderzocht.
Het eerste wat ze zei was dat 't waarschijnlijk 'n lymph-node was, en dat ze 'n punctie kon doen, dat opsturen voor onderzoek
en dan weghalen als 't kwaadaardg was.
Ik was het dus niet met haar eens en zei haar dat Dr.Bill niet zo punctie prikkerig is...
ze vertelde me dat hij met 'n lymph-node toch wel zou doen ..
Maar ik dacht er anders over zei dat ik dat dan liever van Dr.Bill wilde horen,
en als ze het niet erg vond, dan kwam ik de volgende dag terug wanneer hij er ook was.
Dat was prima en ze maakte er geen probleem van.
Dr.Bill had het er gisteren ook nog over,waarom hij liever geen puncties doet..
#1, wanneer het 'n kwaadaardige tumor is dan wil hij er niet in gaan prikken en de capsule verbreken
want de risk dat de cancercells dan vlugger gaan verspreiden is te groot.
#2 Hij wil de hond geen extra pijn en ongemak geven.
#3 En het is voor de eigenaar onnodig om extra kosten maken voor de punctie en de onderzoek,
terwijl hij al voeld dat 't operatief verwijderd moet worden.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik 't met 'm eens ben..
En als we 'n Zondag dus wel 'n punctie hadden gedaan...dan zou 't hele ander afloop kunnen hebben voor Bo...
Fijn dat het goed gaat met Bo.
Geef m maar een dikke knuf van me. Pfff wat angstig. Gelukkig is hij er helemaal uit.
Ziet er goed dacht ik..

Laatst gewijzigd door mahuni op wo 20 jun 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik lees het hele verhaal nu pas, wat een ding joh! Wat fijn dat het eruit is. Geef Bo maar een voorzichtig kusje.
Dat ziet er zeker heel netjes uit, mooi rustig, goed gesloten en nergens wijkende of trekkende randen.
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Wat goed dat je gewacht hebt op Dr. Bill gegeven deze situatie!
Moet je nu lang wachten op de uitslag of heb je die met een week al?
Duimen blijven draaien voor een goede uitslag.
Moet je nu lang wachten op de uitslag of heb je die met een week al?
Duimen blijven draaien voor een goede uitslag.
Lees het nu pas. Duim voor een goede afloop. Wat een joekel was dat al.