Geen ervaring met groene leemwondpasta bij dit soort wonden, wel met honingzalf. Dat werkt ook super, er zijn nu ook wondgazen waarmee je de wond kan bedekken. Cutinova werkt ook erg goed bij open wonden. http://wound.smith-nephew.com/nl/node.asp?NodeId=2573 En verder heb ik ook één goede ervaring met zeewiergazen over de wond.Eef+doggies schreef: Is dat niet heel erg oncomfortabel, dat de wond open blijft totdat het helemaal is dichtgegroeid, of valt dat mee?
Ik neem aan dat ik ook in dit geval groene leem wondpasta kan gebruiken? Dat werkt zo goed. Of moet het afgedekt blijven met verband tot het dicht is?
leverontsteking - tumor update 05-07-14
Moderator: Lizzy
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: leverontsteking - update 21-06-12
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Er is inderdaad een dunne naald biopt genomen en het zou een hemangiopericytoom zijn.*Dorothea* schreef: He bah Evelien, wat een rotnieuws.
Om wat voor tumor gaat het? Is er een dunne naald biopt genomen? De reden dat ik dat vraag, is dat een dunne naald biopt niet altijd een betrouwbare uitslag geeft. Bij dit soort rigoreuze operaties is het misschien verstandig om de diagnose eerst te bevestigen met een weefselbiopt.
Ik wilde nu net een afspraak maken om de tumor te laten verwijderen, maar nu maak je me aan het twijfelen...
Honingzalf heb ik inderdaad ook wel liggen, maar daar was ik bij de vorige wond eigenlijk niet erg tevreden over. Er was toch nog een ontsteking ontstaan, terwijl ik dat met een paar diepe wonden die ik steeds heb gevuld met groene leem niet heb gehad. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar toch...
Heb je een link naar dat zeewiergaas? Dat klinkt interessant, waar zou ik dat kunnen kopen, of moet mijn da dat bestellen en dan direct na de operatie aanbrengen?
Bedankt voor alle tips!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 22 jun 2012, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sella
en waarom zegt de arts die Buffel behandeldt dat dan?*Dorothea* schreef: He bah Evelien, wat een rotnieuws.
Om wat voor tumor gaat het? Is er een dunne naald biopt genomen? De reden dat ik dat vraag, is dat een dunne naald biopt niet altijd een betrouwbare uitslag geeft. Bij dit soort rigoreuze operaties is het misschien verstandig om de diagnose eerst te bevestigen met een weefselbiopt.
nee hoor, dat is niet waar....
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
O die moet ik even opzoeken.Eef+doggies schreef: Er is inderdaad een dunne naald biopt genomen en het zou een hemangiopericytoom zijn.
Maar een tijd geleden was er een dalmaat op het dalmatieforum, waarbij middels een dunne naald biopt een kwaadaardige tumor was vastgesteld. Zijn poot moest geamputeerd worden. Aangezien dat nog al een rigoreuze behandeling is, zijn ze toen voor een second opinion gegaan naar Arno Roos is Gouda (die weet veel van tumoren). Daar is toen een weefselbiopt genomen en toen bleek het om een bindweefselwoekering te gaan. Die hond huppelt inmiddels weer vrolijk rond met gelukkig alle 4 z'n poten nog....
bij bijtwonden heb ik ook goede ervaring met groene leem, heb het bij dit soort wonden nog nooit gebruikt.Ik wilde nu net een afspraak maken om de tumor te laten verwijderen, maar nu maak je me aan het twijfelen...
Honingzalf heb ik inderdaad ook wel liggen, maar daar was ik bij de vorige wond eigenlijk niet erg tevreden over. Er was toch nog een ontsteking ontstaan, terwijl ik dat met een paar diepe wonden die ik steeds heb gevuld met groene leem niet heb gehad. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar toch...
nou ik ken dat gaas niet. Maar ik heb ooit een huisarts als klant gehad wiens hond was aangereden. Op z'n poten waren hele stukken huid weggeschaafd. Het wilde maar niet genezen. Toen heeft hij zelf dat gaas erop gedaan omdat hij dat bij mensen gebruikte. Het is toen uiteindelijk heel mooi genezen.Heb je een link naar dat zeewiergaas? Dat klinkt interessant, waar zou ik dat kunnen kopen, of moet mijn da dat bestellen en dan direct na de operatie aanbrengen?
Bedankt voor alle tips!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik las ook dat het een verouderde term is*Dorothea* schreef: O die moet ik even opzoeken.
Maar een tijd geleden was er een dalmaat op het dalmatieforum, waarbij middels een dunne naald biopt een kwaadaardige tumor was vastgesteld. Zijn poot moest geamputeerd worden. Aangezien dat nog al een rigoreuze behandeling is, zijn ze toen voor een second opinion gegaan naar Arno Roos is Gouda (die weet veel van tumoren). Daar is toen een weefselbiopt genomen en toen bleek het om een bindweefselwoekering te gaan. Die hond huppelt inmiddels weer vrolijk rond met gelukkig alle 4 z'n poten nog....
We hebben het hier nog weer overlegd, maar we gaan waarschijnlijk geen weefselbiopt laten doen omdat yindra dan weer onder narcose moet en een wond overhoudt en daarna moet ze dan nog een keer om de bult te laten weghalen, dus heeft ze twee keer pijn en stress. Onze da heeft overigens twee dunne naaldbiopten genomen, dat geeft toch extra zekerheid neem ik aan?
Ik wilde een afspraak maken bij mijn da om de bult te laten weghalen, maar zij heeft pas over twee weken tijd - dat wil zeggen dat er dan pas een optie is dat wij bij haar kunnen blijven tot ze onder narcose is, want dat doen we altijd. Omdat we zulke goede ervaringen met Emmeloord hebben, waar we gewoon bij haar mochten blijven terwijl ze in de auto de eerste narcose injectie kreeg, heb ik daar naartoe gebeld en waarschijnlijk wordt daar dan de tumor verwijderd.
Even voor de zekerheid: voor een weefselbiopt moeten ze onder narcose toch? Is het niet slecht om van een kwaadaardige tumor biopten te gaan nemen, ik dacht dat dat bij moedervlekken in ieder geval geen goed idee was, die moeten toch in 1 keer worden verwijderd, met ruimte eromheen?
Mocht Emmeloord aangeven dat haar poot geamputeerd zou moeten worden, dan zal ik zeker contact opnemen met Arno Roos, bedankt voor de tip, ik noteer zijn naam.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 22 jun 2012, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat balen van die bult, zulk nieuws hoor je liever niet 
Hoop dat het helemaal weggehaald kan worden, ga voor jullie duimen
Hoop dat het helemaal weggehaald kan worden, ga voor jullie duimen
-
sella
Je laat een kwaardaardige tumor het beste helemaal intakt, het omhullend geheel, als daar een gat inzit, kan het weefsel sneller verspreiden.
Elke tumor moet ruim weggesneden worden, omdat je niet kunt zien of er geen bloedvaatjes gemaakt worden, humaan wordt het verwijderder deel naar de pa gebracht als je nog op tafel ligt, en krijg je wel of niet schone snijranden, en gaan ze zover mogelijk door om het schoon te snijden.
Er is toch al een biopt genomen van de bult? Is die ook opgestuurd?
Elke tumor moet ruim weggesneden worden, omdat je niet kunt zien of er geen bloedvaatjes gemaakt worden, humaan wordt het verwijderder deel naar de pa gebracht als je nog op tafel ligt, en krijg je wel of niet schone snijranden, en gaan ze zover mogelijk door om het schoon te snijden.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ja, precies zoals ik dacht, dankje. Wat fijn om te weten hoe dat humaan gaat, dat wist ik niet. Ik zal vragen of dat bij yindra ook zo kan/gaat.sella schreef: Je laat een kwaardaardige tumor het beste helemaal intakt, het omhullend geheel, als daar een gat inzit, kan het weefsel sneller verspreiden.
Er zijn twee dunne naaldbiopten genomen dinsdag, maar geen weefselbiopt. Die biopten zijn opgestuurd en daaruit kregen we de diagnose hemangiopericytoom.
Onze da heeft daarna overlegd met een oncoloog die aanraadde de tumor zsm te verwijderen.
Edit: we hebben dinsdagochtend een afspraak om de tumor te laten verwijderen. Ik zal dan nog even navragen of en hoe zij de snijranden controleren.
Pffff wat een stress... Ik hoop maar dat de open wond niet te groot wordt en ze er niet te veel last van heeft.
Gelukkig zijn er klinieken zoals Emmeloord waar rekening met hond en baas wordt gehouden en niet enkel wordt gekeken naar wat het makkelijkst/snelst is.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 22 jun 2012, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pauline
- 5-sterren

Sterkte ermee Eef!! 
-
sella
Okee, duidelijk, ik wens jullie dinsdag heel veel sterkte, ik zal een kaarsje branden voor jullie grieteke.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Bedankt dames 
Ik ben ontzettend zenuwachtig, ik vind het zo sneu voor haar dat ze alweer aan de beurt is
En de tijd erna zal ook wel geen pretje voor haar zijn met die nare wond...
Ik twijfel nog wat ik nu zal doen vwb de wondverzorging. Ik vind groene leem wondpasta super, maar twijfel of dat ook geschikt is bij zo'n diepe/grote wond. Met honing heb ik geen goede ervaring en daar blijft ook gauw troep aanplakken.
Zal ik dan toch verder moeten zoeken naar zeewiergaas, tot nu toe kan ik het niet vinden, maar wellicht kan de da of apotheek het bestellen. Moet het zeewiergaas rechtstreeks op de wond geplaatst worden?
Wat zouden jullie doen? Het extra voordeel van de groene leem vind ik ook dat er geen gaas aan de wond kan kleven.
Iemand ervaring met groene leem in een grote wond?
Ik ben ontzettend zenuwachtig, ik vind het zo sneu voor haar dat ze alweer aan de beurt is
En de tijd erna zal ook wel geen pretje voor haar zijn met die nare wond...
Ik twijfel nog wat ik nu zal doen vwb de wondverzorging. Ik vind groene leem wondpasta super, maar twijfel of dat ook geschikt is bij zo'n diepe/grote wond. Met honing heb ik geen goede ervaring en daar blijft ook gauw troep aanplakken.
Zal ik dan toch verder moeten zoeken naar zeewiergaas, tot nu toe kan ik het niet vinden, maar wellicht kan de da of apotheek het bestellen. Moet het zeewiergaas rechtstreeks op de wond geplaatst worden?
Wat zouden jullie doen? Het extra voordeel van de groene leem vind ik ook dat er geen gaas aan de wond kan kleven.
Iemand ervaring met groene leem in een grote wond?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 23 jun 2012, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sella
Nee, wel ervaring met grote wond en mesitran wond gel. Dat ging prima, je zag iedere dag een nieuw randje weefsel ontstaan.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Heer K, die thuiszorger is, gebruikt bij wonden vaak alginaat, misschien is dat wat je bedoelt? En er is een soort siliconengaas dat je op lekkende wonden legt en dat niet plakt, dat heb ik ook gebruikt voor de geamputeerde teen van Kátur. Dat heet Mepitel. Je zou de apotheek kunnen vragen of je dat kunt krijgen.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ja, ik geloof dat ze het ook alginaat noemen, ik heb het alleen gevonden van 3M (Tegaderm Alginate), maar dat kon ik nergens bestellen, bedankt voor de tip van Mepitel.
Inmiddels heb ik besloten om inderdaad groene leem wondpasta te gebruiken, daar ben ik tevreden over en heb ik het meeste vertrouwen in. Ik heb het ook nog even voor de zekerheid met Tannetje kortgesloten, dus nu weet ik het zeker. Ik heb toch niet zo'n vertrouwen in gaas, mijn ervaring is dat dat helemaal aan de wond vast gaat zitten en dat wordt een pijnlijke bedoening en haalt de wond weer los bij het verwisselen. Blijkbaar is dat met dit gaas niet het geval, maar ik heb dan toch een beter gevoel bij de wondpasta, dat kan mooi blijven zitten en stilt ook meteen de pijn nog iets.
Die mesitran heb ik inderdaad ook eens gebruikt, maar daar zitten toch nog wel wat toevoegingen in die ik niet prettig vond, daarom heb ik daarna pure Manuka-honingzalf gekocht, daar zit alleen vit b en aloe vera bij in, maar ik vind het toch niet handig in gebruik, alles blijft eraan plakken en zoals ik al zei, er ontstond alsnog een ontsteking.
Vannacht overviel de angst me toch wel, ik hoop maar dat het allemaal goed komt met mijn kleine grote meid...
Inmiddels heb ik besloten om inderdaad groene leem wondpasta te gebruiken, daar ben ik tevreden over en heb ik het meeste vertrouwen in. Ik heb het ook nog even voor de zekerheid met Tannetje kortgesloten, dus nu weet ik het zeker. Ik heb toch niet zo'n vertrouwen in gaas, mijn ervaring is dat dat helemaal aan de wond vast gaat zitten en dat wordt een pijnlijke bedoening en haalt de wond weer los bij het verwisselen. Blijkbaar is dat met dit gaas niet het geval, maar ik heb dan toch een beter gevoel bij de wondpasta, dat kan mooi blijven zitten en stilt ook meteen de pijn nog iets.
Die mesitran heb ik inderdaad ook eens gebruikt, maar daar zitten toch nog wel wat toevoegingen in die ik niet prettig vond, daarom heb ik daarna pure Manuka-honingzalf gekocht, daar zit alleen vit b en aloe vera bij in, maar ik vind het toch niet handig in gebruik, alles blijft eraan plakken en zoals ik al zei, er ontstond alsnog een ontsteking.
Vannacht overviel de angst me toch wel, ik hoop maar dat het allemaal goed komt met mijn kleine grote meid...
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik kreeg van Tannetje de tip van Hoxsey en Neoplasene, dus daar denk/lees ik nu over. Het lijkt me alleen zo veel naast alle kruiden en supplementen die ze voor haar leverontsteking krijgt en zou dat geen effect op elkaar hebben of teveel zijn voor haar lichaam. De da die de leverbiopten heeft gedaan ging er vanuit dat de leverontsteking niet geheel over was of zou gaan dus we willen sowieso doorgaan met alle leversupplementen. We blijven ook regelmatig haar bloed laten controleren. Ik wacht nog even op mail van Tannetje voordat ik meer kan besluiten over de Hoxsey en Neoplasene.
Verder ben ik voornemens elke dag een mix voor Yindra te maken met verschillende kankerwerende groenten, kurkuma, gember etc.
En ik denk dat ze nog meer supplementen nodig heeft in de vorm van selenium, CoQ10, probiotica, salvesterol, omega 3 etc. Yindra heeft inmiddels al meer supplementen in de kast staan dan wij.
Deze link over Neoplasene vond ik wel interessant:
http://www.biomentorfoundation.nl/PDF/N ... ijving.pdf
Verder ben ik voornemens elke dag een mix voor Yindra te maken met verschillende kankerwerende groenten, kurkuma, gember etc.
En ik denk dat ze nog meer supplementen nodig heeft in de vorm van selenium, CoQ10, probiotica, salvesterol, omega 3 etc. Yindra heeft inmiddels al meer supplementen in de kast staan dan wij.
Deze link over Neoplasene vond ik wel interessant:
http://www.biomentorfoundation.nl/PDF/N ... ijving.pdf