Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Ergens anders allergisch voor?!

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook een andere DA opzoeken.

Wat ben je nu met een DA die de meest voorkomende kwalen bij bepaalde rashonden als normaal gaat bestempelen? Het is niet omdat er zoveel honden last van hebben (om god weet welke reden), dat het maar als normaal gezien moet worden. Het is toch niet normaal dat een hond keer op keer ooronstekingen krijgt?  Zelfs niet als zoveel honden er last van hebben. Dat maakt in mijn ogen het probleem juist groter ipv onbestaande.
Ik wil dus zeggen: laat je niets wijsmaken.  Ik denk niet dat je je druk maakt om niets. En als je het verschil zo duidelijk ziet met een tijd geleden, is er vast wel iets dat hem nu parten speelt.  Of het een ramp is kan ik niet van hier oordelen, maar je moet toch niet zeggen dat er NIETS aan de hand is.

Als je bij Tanneke kan passeren omdat je er toch in de buurt bent, zou ik dat niet laten. ;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hè daar ben je inderdaad maar weinig mee op geschoten, jammer genoeg. ik zou een bezoek aan Tannetje gewoon als vakantie activiteit inplannen, of het nou slechter met hem gaat of niet, zij kijkt meest waarschijnlijk heel anders en een stuk grondiger naar Hope en kan vast iets voor hem en jullie betekenen. Wellicht doet de verandering van omgeving Hope ook wel goed, of dat er iets verandert. Reus heeft bij mijn ouders hele andere kriebels als hier in de stad. dat kan door van alles komen, maar mocht zoiets bij Hope ook gebeuren dan kan Tannetje misschien juist goed zien wat er aan de hand is.

hoop dat zijn oor gauw weer een beetje opknapt en wens jullie een fijne vakantie!
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

[quote="Hope"]

Volgens de dierenarts was het "gewoon een probleem dat vaak bij labradors voorkomt" en waar ik me niet druk over moet maken.
We moeten volgens hem gewoon iedere week zijn oren uitspoelen met otoclean en als het nodig is kunnen we AB zalf komen halen...  :-X

Die zalf heb ik nu wel meegenomen, omdat hij er zoveel last van heeft. Volgende week gaan wij op vakantie, dus ik ben nu voor de zekerheid even op zoek naar een goede dierenarts in de omgeving van Hoendeloo, voor het geval dat het nodig mocht blijken.

Een bloedonderzoek naar pollen vond hij niet nodig. Want er was volgens mijn dierenarts ook niets aan de hand.
Pfff... ik weet het even niet meer. Maak ik me nu echt gewoon druk om niks? Ik zie toch dat hij er anders uit ziet? Dat is toch niet zomaar?
[/quote]

Hope blijf idd hoop houden, ik heb hier ook 2 labradors, waarvan eentje ook regelmatig vieze oren heeft, ook mijn DA zei dat zijn echt labrador oren, kreeg een zalf voor en dat hielp goed. Ok ze zat toen nog volledig op brok, maar het is nu ook hier niet lekker gaand, ze is aan het ontgiften en tja zie daar haar oren spelen ook weer op.
Heb ook verschillende oorsmeer/spoel middelen geprobeerd, oa otoclean, en merkte dat dat weinig opleverde, het duurt lang, ze kreeg er een flinke irritatie van haar oorschelp mee, en bleef maar krabben. Zelf zijn wij hier gebaat met surolan, is een middel met Ab erin, en mag net zoals andere middelen niet altijd gegeven worden, maar voor de "labrador oren"van mijn teef "zweer"ik er tot nu toe bij. Ik hoop dat zodra zij door haar ontgifitngsperiode heen is, dat we ook minder problemen hebben met haar oren, maar voor nu is het een poos niet nodig en dan weer een aantal dagen, het zij zo.
En hope als je op vakantie bent in hoenderloo zou ik zeker overwegen een keer naar tannetje te gaan, het is bijna om de hoek  ;)
Succes met je labrador en zijn labrador oren ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hoe gaat het nu met Hope?  :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Xerox"]
Hoe gaat het nu met Hope?  :-\
[/quote]

Zijn oor gaat weer beter. Het is nog steeds rood en vies, maar hij heeft minder jeuk en loopt minder te klapperen en te schudden met zijn kop.

Hij is nog altijd wel rustig voor zijn doen. De huid is niet meer verbeterd. Nog altijd die rare 'vlekken' en hele stukken waarbij het haar rechtop staat.
De liezen en buik zijn rood, het slijmvlies van de mond ook.
Hij heeft gelukkig geen jeuk.

Volgende week ga ik proberen contact op te nemen met Tannetje Koning om te kijken of wij daar volgende week langs kunnen gaan als wij op vakantie zijn in Hoenderloo.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Met Hope ging het in de vakantie zo goed, dat ik niet zou weten wat ik had moeten zeggen tegen Tannetje Koning.
'Onze hond ziet er goed uit, is actief, heeft nergens last van', vond ik een beetje een vreemde reden om naar een dierenarts te gaan. Dus besloten we niet te gaan.

Gisteren liepen we in het nationale park de Hoge Veluwe, en toen ontstond het weer ineens.
Gewoon zomaar, allemaal vlekken op zijn lijf. Hij is nog wel steeds heel fit.

Als het nog een keer gebeurd ga ik toch Tannetje Koning maar bellen en dan rijd ik maar een keer op en neer.
Het ziet er zo raar uit:

Afbeelding
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Dan zou ik toch durven gaan denken dat er een omgevingsfactor in het spel zit.  Een bloedonderzoek naar grassen-pollen en zo meer zou uitsluitsel kunnen geven dan.  Misschien ook een kuur puur pollen opstarten? Maar dan pas na een bloedonderzoek natuurlijk om juiste cijfertjes te hebben op het onderzoek.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

dat klinkt inderdaad steeds meer als iets wat op bepaalde plekken in de lucht hangt. dat het de vorige keer begon, toen waren je niet ergens anders wezen wandelen ofzo toch?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
dat klinkt inderdaad steeds meer als iets wat op bepaalde plekken in de lucht hangt. dat het de vorige keer begon, toen waren je niet ergens anders wezen wandelen ofzo toch?
[/quote]

Nou, nu je het zegt Nienk...
Mijn vader gaat tegenwoordig vaak met de hond wandelen, en hij moest van mij eens naar een ander bos omdat het in het Noorderbos echt stikte van de teken. Hij is nu op verschillende plekken geweest.
Op vakantie hebben wij ook iedere dag ergens anders gelopen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

[quote="Hope"]
Met Hope ging het in de vakantie zo goed, dat ik niet zou weten wat ik had moeten zeggen tegen Tannetje Koning.
'Onze hond ziet er goed uit, is actief, heeft nergens last van', vond ik een beetje een vreemde reden om naar een dierenarts te gaan. Dus besloten we niet te gaan.

Gisteren liepen we in het nationale park de Hoge Veluwe, en toen ontstond het weer ineens.
Gewoon zomaar, allemaal vlekken op zijn lijf. Hij is nog wel steeds heel fit.

Als het nog een keer gebeurd ga ik toch Tannetje Koning maar bellen en dan rijd ik maar een keer op en neer.
Het ziet er zo raar uit:

Afbeelding
[/quote]

Toch jammer dat je toen niet meteen Tannetje gebeld hebt. Je liep bij wijze van spreke bijna in haar achtertuin :-\ Ze heeft op zaterdag ook praktijk dus had je misschien meteen door kunnen rijden.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
Nou, nu je het zegt Nienk...
Mijn vader gaat tegenwoordig vaak met de hond wandelen, en hij moest van mij eens naar een ander bos omdat het in het Noorderbos echt stikte van de teken. Hij is nu op verschillende plekken geweest.
Op vakantie hebben wij ook iedere dag ergens anders gelopen.
[/quote]

aha. nou, dan zou het best eens kunnen dat de rare vlekken een reactie zijn op een of ander plantje wat daar wel groeit en waar je normaal gesproken wandelen niet.

over het naar Tannetje gaan: tjah, ik denk ook dat het zeker wel zin had gehad bij haar langs te gaan. maar ja, dat is achteraf praten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
aha. nou, dan zou het best eens kunnen dat de rare vlekken een reactie zijn op een of ander plantje wat daar wel groeit en waar je normaal gesproken wandelen niet.

over het naar Tannetje gaan: tjah, ik denk ook dat het zeker wel zin had gehad bij haar langs te gaan. maar ja, dat is achteraf praten.
[/quote]

We zijn nog niet weg hoor, als ze nog tijd heeft wagen we nog een poging.
En zoals gezegd: anders rijden we wel een keer op en neer. De omgeving is hier prachtig, dus dan maken we er gewoon een dagje uit van!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
We zijn nog niet weg hoor, als ze nog tijd heeft wagen we nog een poging.
En zoals gezegd: anders rijden we wel een keer op en neer. De omgeving is hier prachtig, dus dan maken we er gewoon een dagje uit van!
[/quote]

oh joh ik dacht dat je al weer thuis waren. ik zou dan nu zsm een afspraak bij Tannetje maken, dat ze de plekken kan zien. geniet nog lekker van de vakantie!
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

[quote="nienk"]
oh joh ik dacht dat je al weer thuis waren. ik zou dan nu zsm een afspraak bij Tannetje maken, dat ze de plekken kan zien. geniet nog lekker van de vakantie!
[/quote]

ik dacht ook dat jullie al terug thuis waren.  Dus ik ben het helemaal eens met Nienk: zo snel mogelijk naar Tannetje zodat ze de plekken nog kan zien.
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

ik heb ook het topic mee zitten lezen omdat ik mijn hond net van brokk naar barf heb gezet vanwege allergie.

wel veel de 32 pagina's maar wel leerzaam.
ik ben nu anderhalve week bezig en ze begint ook nu weer tekenen te tonen van allergie.
veel jeuk en aan de poten bijten.
ik ga nu even langs  de DA vanwegen ontstoken oogjes en oren.

ik hoop dat dit nog te maken heeft met het ontgiften van de brok.

groetjes en veel succes met hope.
ik blijf het volgen.

Plaats reactie