Wij hebben dit totaal niet, onze rex (nu 4.5maand oude amstaff pup) ziet er veel uitgezwaarder en volwassener uit dan zijn zusjes die op brok grootgebracht worden. Vorige maand op puppywandeling was dit heel duidelijk. Mss ook gewoon mdat hij een reutje is en deze zowiezo breder staan. Maar ook vergeleken met ander amstaffs is hij breder. Denk dat het ook gewoon van hond tot hond afhangt. De ene is wat sneller dan de andere ;-). Ons rexje wordt alleszinds een brede beer, op zijn lekkere vleesjesmaaltijden
opgroeien vers anders dan brokken?
Moderator: Lizzy
Re: opgroeien vers anders dan brokken?
Hoi,
Wij hebben dit totaal niet, onze rex (nu 4.5maand oude amstaff pup) ziet er veel uitgezwaarder en volwassener uit dan zijn zusjes die op brok grootgebracht worden. Vorige maand op puppywandeling was dit heel duidelijk. Mss ook gewoon mdat hij een reutje is en deze zowiezo breder staan. Maar ook vergeleken met ander amstaffs is hij breder. Denk dat het ook gewoon van hond tot hond afhangt. De ene is wat sneller dan de andere ;-). Ons rexje wordt alleszinds een brede beer, op zijn lekkere vleesjesmaaltijden
-
Xada
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn DA is totaal tegen barf. De enigste goede voeding voor een hond zijn brokken. En hij houdt dit vol terwijl hij erkent dat mijn honden er veel beter uit zijn gaan zien toen ik begon met barf.
Ze zien dus het resultaat en toch blijven ze bij hun oude standpunten. Dat begrijp ik niet.
Ze zien dus het resultaat en toch blijven ze bij hun oude standpunten. Dat begrijp ik niet.
Niet leuk om te moeten zeggen maar het is puur eigenbelang. Een DA verliest op meerdere fronten inkomen.Xada schreef: Mijn DA is totaal tegen barf. De enigste goede voeding voor een hond zijn brokken. En hij houdt dit vol terwijl hij erkent dat mijn honden er veel beter uit zijn gaan zien toen ik begon met barf.
-
Xada
- 5-sterren

- Contacteer:
Klopt, maar ze vragen ook prijzen voor alle medicijnen etc. zodat je wel ergens anders gaat zoeken naar die medicijnen. Mac krijgt omnicondro voor zijn artrose. Bij de DA betaal ik € 50,- per maand. Op het internet heb ik het opgezocht en nu betaal ik € 80,- per jaar. Dan ga je toch even nadenken. En zo zijn er nog veel meer dingen.
Hahahaha lig hier plat! Geweldig verwoord Lizzy! LOL!Ja, het is ook echt iets om ontzettend trots op te zijn en blij mee te wezen, als je hond er op 9 maanden al helemaal volwassen uit ziet . Doe mij maar een hond die niet op zelfrijzendbakmeel groot is geworden!
-
Miranda 1
- 5-sterren

Mijn Berner is twee en ook nog behoorlijk in de groei. Het eerste jaar heeft hij brok gehad en daarna vers. Hij is super mooi geworden, goede hoogte voor zijn leeftijd nog slank, Berners worden later voller.
Toen ik zijn zusje zag vond ik haar al veel voller en volwassener. Vandaag een Berner gezien van 8 maanden ook hij ziet er anders uit. Maar nooit gerealiseerd dat het ook wel eens met zijn voer te maken kan hebben. Bij mijn hond is zijn vacht ook anders. Nu begint zijn vacht ook pas langer te worden.
Gelukkig heeft mijn Berner nooit last gehad van groeipijn oid ondanks dat hij het eerste jaar dus brok kreeg.
Toen ik zijn zusje zag vond ik haar al veel voller en volwassener. Vandaag een Berner gezien van 8 maanden ook hij ziet er anders uit. Maar nooit gerealiseerd dat het ook wel eens met zijn voer te maken kan hebben. Bij mijn hond is zijn vacht ook anders. Nu begint zijn vacht ook pas langer te worden.
Gelukkig heeft mijn Berner nooit last gehad van groeipijn oid ondanks dat hij het eerste jaar dus brok kreeg.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Dit heb ik toevallig gisteren ook nog gehad!
We waren even bij de fokster en Tyke zijn broertje kwam ook langs, die is duidelijk al meer uitgezwaard. Hij krijgt geloof ik Energique en/of brokken, maar zelfs dan scheelt het dus nog met barf!
Gelukkig zei de fokster zelf ook dat het gewoon door het vlees kwam, en dat hij er hartstikke goed uit zag.
Ook zag ik het gisteren op show, het reutje waartegen ik moest was echt al een hele vent, dan staat huppeltje Tyke daarnaast..
We waren even bij de fokster en Tyke zijn broertje kwam ook langs, die is duidelijk al meer uitgezwaard. Hij krijgt geloof ik Energique en/of brokken, maar zelfs dan scheelt het dus nog met barf!
Gelukkig zei de fokster zelf ook dat het gewoon door het vlees kwam, en dat hij er hartstikke goed uit zag.
Ook zag ik het gisteren op show, het reutje waartegen ik moest was echt al een hele vent, dan staat huppeltje Tyke daarnaast..
-
Marije Lei
- 4-sterren

Nou hier gaat het niet helemaal op. Leia is mega, vind ik. Ze is nu 7 maanden en niet hoog op de pootjes maar heel erg breed. Normaal gaan ze eerst in de hoogte en dan in de breedte maar hier niet. Mevrouwtje ging met drie maanden al de breedte in en ik denk niet dat ze nog veel hoger gaat worden ??? Mijn knapperd!
Lekker laten kletsen die fokker. Ik ben het met Lizzy eens, een hond mag op normale wijze ontwikkelen en hoeft niet voor een jaar al uitgegroeid te zijn.
Lekker laten kletsen die fokker. Ik ben het met Lizzy eens, een hond mag op normale wijze ontwikkelen en hoeft niet voor een jaar al uitgegroeid te zijn.
Haha moest gelijk lachten toen ik dit las.Lizzy schreef: Ja, het is ook echt iets om ontzettend trots op te zijn en blij mee te wezen, als je hond er op 9 maanden al helemaal volwassen uit ziet. Doe mij maar een hond die niet op zelfrijzendbakmeel groot is geworden!
Ik zal morgen even proberen een foto te plaatsen, ik ben hier alleen niet zo handig in haha, maar ik ga er morgen even voor zitten 
Foto plaatsen is gelukt 
Het is alleen geen recente foto, word weer tijd voor nieuwe foto's.
Bodhi heeft vandaag weer genoten van zijn lamsribbetjes
en hij krijgt zo mooi de tijd om te groeien, ik zat er vandaag nog eens aan te denken op die verenegingsdag dat er al tollers van 6 maanden liepen die er echt al breed uitzagen, echt net plofkippen vond het niet mooi maar ja ik ben de keurmeester niet
Het is alleen geen recente foto, word weer tijd voor nieuwe foto's.
Bodhi heeft vandaag weer genoten van zijn lamsribbetjes
en hij krijgt zo mooi de tijd om te groeien, ik zat er vandaag nog eens aan te denken op die verenegingsdag dat er al tollers van 6 maanden liepen die er echt al breed uitzagen, echt net plofkippen vond het niet mooi maar ja ik ben de keurmeester niet