Hartkleppen getest, die werken nog

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hartkleppen getest, die werken nog

karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Lizzy schreef: Nee, ze stond echt op het ene moment te eten en op het andere moment lag ze op de grond, op haar zij, te stuipen. Pfft. Ze is nog steeds volstrekt normaal verder. Nou ja, als ze nou nog een keer zo'n aanval krijgt, gaan we direct naar de DA (denk niet dat hij er nu veel mee kan).
Lady het hondje van mijn vriend heeft het ook 2 x gehad , vanuit het niets (geen prikkels niet warm of moe niet an het eten of opgewonden )kreeg ze een aanval van een paar minuutjes was met een maand of 4 tussentijd , ondertussen is de laatste aanval meer dan 8 maanden geleden . ik heb toen mijn DA gebeld en hij zei als het niet langer dan 5 minuutjes duurde en ze geen meerdere aanvallen achter elkaar kreeg er niets aan gedaan moest worden . Is wel erg schrikken  :-X

:-* :-* :-* voor de schrik !

oja lady is een jaar of 11 kruising boomer -terrierachtig
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Jeetje daar schrik je wel ff van zeg  :o

Goed gehandeld, hopenlijk komt het niet meer voor  :-*
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

weer een paar grijze haren erbij
ik kan mij voorstellen dat je je kapot geschrokken bent
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Oh gatver Lizzy! Wat enorm schrikken! Ik hoop dat jullie weer een beetje bijgekomen zijn! Het drukt je maar weer met de neus op de feiten dat je moet genieten zolang het kan!! :bigarmhug:
Thirza
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thirza »

Dat is schrikken! Ik snap dat je zit te beven terwijl je dit schrijft.  :bigarmhug: en een :-* voor Pinkel, hoewel de kans groot is dat hij zich afvraagt waarom. Dat zal hem er echter niet van weerhouden om er van te genieten.
Dat je nog maar lang mag genieten van Pinkel!
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:o gelukkig met een sisser afgelopen.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Dat is zeker schrikken!  :o
Gelukkig is alles nu weer OK.
Ze heeft ook geen afhangende mondhoek oid?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Ach bah lizzy laat die oude je zo schrikken, ik hoop dat je nog eventjes van dr kan genieten... :-* :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nee, ze heeft gelukkig ook geen afhangende mondhoeken. Ik zweer je, het is net alsof er niks gebeurd is! Gek oud wijf is het :biggrin2:

Moet wel zeggen dat ik een soort van zenuwachtig was om boodschappen te gaan doen en thuis te komen :-X. Maar gelukkig, ze leeft nog en ze lijkt volstrekt normaal.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lizzy schreef: Nee, ze heeft gelukkig ook geen afhangende mondhoeken. Ik zweer je, het is net alsof er niks gebeurd is! Gek oud wijf is het :biggrin2:

Moet wel zeggen dat ik een soort van zenuwachtig was om boodschappen te gaan doen en thuis te komen :-X. Maar gelukkig, ze leeft nog en ze lijkt volstrekt normaal.

Gelukkig ! Geef dat gekke ouwe wijf maar een dikke knuf  :-* :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Nee, ze heeft gelukkig ook geen afhangende mondhoeken. Ik zweer je, het is net alsof er niks gebeurd is! Gek oud wijf is het :biggrin2:

Kan me voorstellen dat je haar even niet alleen durft te laten, geef d'r maar een dikke  :-* en zeg dat ze niet meer zo raar moet doen.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

goh, dat is wel even flink schrikken, had een teckel in de uitlaatdienst die ook epilepsie had en ook zo, even omvallen en gek doen, paar seconden later vrolijk weer verder lopen en niets aan de hand  :-\ en dat kon zich maanden niet laten zien en dan ineens was het weer even, hij was eigenlijk niet van slag nadien, soms, als hij een langer aanval had was hij wel van slag, ik hoop dat het een eenmalig actie was. bah. Sterkte ermee ;)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ohw jee...ja Lizzy ik weet hoe 't voeld, je hart staat gelijk stil en je kan niks doen.. :o
Ik hoop ook dat 't voor Pinkel eenmalig zal zijn, maar als het 's epiletic seizure is geweest, is het misschien handig om te weten welke soorten van seizures er zijn.
Je hebt nu hier op BP gechreven wanneer 't gebeurd was,maar houd evengoed 'n blaadje bij om te noteren wat er gebeurd.
Hoelang 't duurde..de Datum, tijd, welke omstandigheden e.d
Hang in there..

Types of Seizures
The types of seizures most commonly reported are listed below. If you believe your dog is having a seizure, it is important to note all the details so that you may accurately describe it to your veterinarian.

Generalized Seizure: Tonic-clonic (may be Grand Mal or Mild): In the grand mal seizure, the tonic phase occurs as the animal falls, loses consciousness, and extends its limbs rigidly. Respiration also stops (apnea). This phase usually lasts 10-30 seconds before the clonic phase begins. Clonic movements include paddling of the limbs and/or chewing. Other signs that appear during the tonic or clonic phase are dilation of the pupils, salivation, urination, and defecation. The mild seizure involves little or no paddling or extension of limbs, and usually no loss of consciousness. Generalized seizures are usually associated with primary epilepsy.

Petit Mal Seizure (aka Absence Seizure): Depending on the authority quoted, petit mals are described as either very rare or usually unrecognized in animals. Signs are brief (seconds) duration of unconsciousness, loss of muscle tone, blank stare, and possibly upward rotation of eyes. According to one authority (Kay), the term petit mal is misused by veterinarians and should only be accorded to cases manifesting very specific clinical signs and EEG abnormalities.

Partial Seizures: Movements are restricted to one area of the body, such as muscle jerking, movement of one limb, turning the head or bending the trunk to one side, or facial twitches. A partial seizure can progress to (and be mistaken for) a generalized tonic-clonic seizure, but the difference can be established by noting whether or not a seizure starts with one specific area of the body. Partial seizures are usually associated with secondary epilepsy.

Complex Partial Seizures (aka Psychomotor or Behavioral): Seizures: are associated with bizarre or complex behaviors that are repeated during each seizure. People with complex partial seizures experience distortions of thought, perception or emotion (usually fear), sometimes with unusual visual, olfactory, auditory and gustatory sensations. If dogs experience the same things, it may explain the lip-smacking, chewing, fly biting, aggression, vocalization, hysterical running, cowering or hiding in otherwise normal animals. Vomiting, diarrhea, abdominal distress, salivation, blindness, unusual thirst or appetite, and flank biting are other signs. There is an obvious lack of awareness though usually not lack of consciousness. Abnormal behaviors may last minutes or hours and can be followed by a generalized seizure. Complex partial seizures are usually associated with secondary epilepsy.

Cluster Seizures: Multiple seizures within a short period of time with only brief periods of consciousness in between. May be confused with status epilepticus.

Status Epilepticus: Status can occur as one continuous seizure lasting 30 minutes or more, or a series of multiple seizures in a short time with no periods of normal consciousness. It can be difficult to tell status epilepticus from frequent cluster seizures; but both are considered life-threatening emergencies. Most status patients usually suffer from generalized tonic-clonic seizures. Though status epilepticus can occur with either primary or secondary epilepsy, it may also suddenly arise in dogs with no previous history of seizures (traumatic brain injury, toxins, or disease).
http://www.canine-epilepsy.com/FAQ.html#anchor6000723
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

202Spots schreef: Ohw jee...ja Lizzy ik weet hoe 't voeld, je hart staat gelijk stil en je kan niks doen.. :o
Ik hoop ook dat 't voor Pinkel eenmalig zal zijn, maar als het 's epiletic seizure is geweest, is het misschien handig om te weten welke soorten van seizures er zijn.
Je hebt nu hier op BP gechreven wanneer 't gebeurd was,maar houd evengoed 'n blaadje bij om te noteren wat er gebeurd.
Hoelang 't duurde..de Datum, tijd, welke omstandigheden e.d
Hang in there..

Types of Seizures
The types of seizures most commonly reported are listed below. If you believe your dog is having a seizure, it is important to note all the details so that you may accurately describe it to your veterinarian.

Generalized Seizure: Tonic-clonic (may be Grand Mal or Mild): In the grand mal seizure, the tonic phase occurs as the animal falls, loses consciousness, and extends its limbs rigidly. Respiration also stops (apnea). This phase usually lasts 10-30 seconds before the clonic phase begins. Clonic movements include paddling of the limbs and/or chewing. Other signs that appear during the tonic or clonic phase are dilation of the pupils, salivation, urination, and defecation. The mild seizure involves little or no paddling or extension of limbs, and usually no loss of consciousness. Generalized seizures are usually associated with primary epilepsy.

Petit Mal Seizure (aka Absence Seizure): Depending on the authority quoted, petit mals are described as either very rare or usually unrecognized in animals. Signs are brief (seconds) duration of unconsciousness, loss of muscle tone, blank stare, and possibly upward rotation of eyes. According to one authority (Kay), the term petit mal is misused by veterinarians and should only be accorded to cases manifesting very specific clinical signs and EEG abnormalities.

Partial Seizures: Movements are restricted to one area of the body, such as muscle jerking, movement of one limb, turning the head or bending the trunk to one side, or facial twitches. A partial seizure can progress to (and be mistaken for) a generalized tonic-clonic seizure, but the difference can be established by noting whether or not a seizure starts with one specific area of the body. Partial seizures are usually associated with secondary epilepsy.

Complex Partial Seizures (aka Psychomotor or Behavioral): Seizures: are associated with bizarre or complex behaviors that are repeated during each seizure. People with complex partial seizures experience distortions of thought, perception or emotion (usually fear), sometimes with unusual visual, olfactory, auditory and gustatory sensations. If dogs experience the same things, it may explain the lip-smacking, chewing, fly biting, aggression, vocalization, hysterical running, cowering or hiding in otherwise normal animals. Vomiting, diarrhea, abdominal distress, salivation, blindness, unusual thirst or appetite, and flank biting are other signs. There is an obvious lack of awareness though usually not lack of consciousness. Abnormal behaviors may last minutes or hours and can be followed by a generalized seizure. Complex partial seizures are usually associated with secondary epilepsy.

Cluster Seizures: Multiple seizures within a short period of time with only brief periods of consciousness in between. May be confused with status epilepticus.

Status Epilepticus: Status can occur as one continuous seizure lasting 30 minutes or more, or a series of multiple seizures in a short time with no periods of normal consciousness. It can be difficult to tell status epilepticus from frequent cluster seizures; but both are considered life-threatening emergencies. Most status patients usually suffer from generalized tonic-clonic seizures. Though status epilepticus can occur with either primary or secondary epilepsy, it may also suddenly arise in dogs with no previous history of seizures (traumatic brain injury, toxins, or disease).
http://www.canine-epilepsy.com/FAQ.html#anchor6000723
Ah, fijn, dank je Dory! Ik zal dit topic zo maar eens naar medisch gaan verplaatsen. Maar dat vetgedrukte, alsof beschreven staat wat Pinkel vanmorgen overkwam! Ze liet (was ik nog vergeten) ook ontlasting vallen tijdens de paar seconden dat ze zo tekeer ging. En haar bek maakte ook kauwende bewegingen. Daarom keek ik als eerste in d'r bek om te kijken of er wat in zat. Er zat veel speeksel in d'r bek maar geen eten.

Mmm..... He gatverdamme, ik hoop toch voor mijn wuufke dat dit de eerste en de laatste aanval is.... Wel raar, als dit primary epilepsie is, wat dan begint op d'r bijna 15de, toch?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Oh gadsie wat zal je geschrokken zijn, heb hier ook zo'n oudje word in dec. 15 ik weet ook niet wat mij te wachten staat, ze is momenteel aan de propalin dat werkt fantastisch. Sterkte met je meisje.

Plaats reactie