ten einde raad

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ten einde raad

dymph
1-ster
1-ster

Bericht door dymph »

FF update Sylke na lange tijd. Zo langzamerhand is ze van de spuitpoep naar de diarree gegaan. Ze heeft nu 2 maanden prednison, 10 mgr, en voor het eerst (maar laat ik niet te vroeg juichen), poept ze veel minder vaak, veel minder veel en is de poep ook niet meer zo okergeel. Soms komt er een slappe drol uit, wat op zich voor haar redelijk normaal is. Ze is ook aangekomen, en goed te pas.
Ik ben maar gewoon op mijn gevoel afgegaan. Ze heeft natuurlijk dat protein losing syndroom, door al die tijden heftige spuitpoep. Deze ziekte is geen oorzaak maar het gevolg van wrsch bij Sylke een dunne darmontsteking. Devies is: vetloos voeren.
Heb Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat gekocht, maar dat is erg duur en ze vindt er ook nog eens niet veel aan. Vetgehalte 7%.
Daar ben ik nu mee bezig. Soms krijgt ze een blik erbij, dat vindt ze het einde, weinig voedingswaarde, maar wel vocht en weinig vet.
Eerder ben ik begonnen met de Rodi rund (de enige variant met maar 9% vet). Dat lustte ze niet rauw, dus rauw vermengd met blik.
Tsja, en dan een dikke probioticapil erbij. Ik heb toch niks te verliezen.
Ik denk echt dat zo vetvrij mogelijk eten één van de sleutels tot herstel is. Daarnaast krijgt ze regelmatig wat gekookte eiwitten. En ondanks dat daar geen kraak of smaak aanzit, komt ze er al aanrennen als ik het schaaltje kapot tik. Lijkt echt alsof ze weet dat het goed voor haar is. Ook wat gekookte kipfilet, maar alles minimaal en niet teveel tegelijk.
Het is een heel langdurig proces en mss ben ik te blij nu. Sta nog steeds te hartkloppen als er gepoept moet worden, dat wel.
Als ze nu heel sloom was, ziek oogde en niet meer wilde eten, lopen, etc, ja, dan was de beslissing snel gemaakt. Maar dat viel allemaal wel mee gelukkig.
Criterium da was dat als zij vocht in haar buik zou krijgen door gebrek aan eiwit (zie Biafra-kindjes, ah), dan is het einde nabij.
Blijf duimen voor haar. Ik vecht hard mee voor haar herstel. Zo een lieve hond!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Fijn dat 't al iets beter gaat, hopelijk gaat 't zo door en raak je op de goede weg.
Ik duim alvast.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

dymph schreef: FF update Sylke na lange tijd. Zo langzamerhand is ze van de spuitpoep naar de diarree gegaan. Ze heeft nu 2 maanden prednison, 10 mgr, en voor het eerst (maar laat ik niet te vroeg juichen), poept ze veel minder vaak, veel minder veel en is de poep ook niet meer zo okergeel. Soms komt er een slappe drol uit, wat op zich voor haar redelijk normaal is. Ze is ook aangekomen, en goed te pas.
Ik ben maar gewoon op mijn gevoel afgegaan. Ze heeft natuurlijk dat protein losing syndroom, door al die tijden heftige spuitpoep. Deze ziekte is geen oorzaak maar het gevolg van wrsch bij Sylke een dunne darmontsteking. Devies is: vetloos voeren.
Heb Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat gekocht, maar dat is erg duur en ze vindt er ook nog eens niet veel aan. Vetgehalte 7%.
Daar ben ik nu mee bezig. Soms krijgt ze een blik erbij, dat vindt ze het einde, weinig voedingswaarde, maar wel vocht en weinig vet.
Eerder ben ik begonnen met de Rodi rund (de enige variant met maar 9% vet). Dat lustte ze niet rauw, dus rauw vermengd met blik.
Tsja, en dan een dikke probioticapil erbij. Ik heb toch niks te verliezen.
Ik denk echt dat zo vetvrij mogelijk eten één van de sleutels tot herstel is. Daarnaast krijgt ze regelmatig wat gekookte eiwitten. En ondanks dat daar geen kraak of smaak aanzit, komt ze er al aanrennen als ik het schaaltje kapot tik. Lijkt echt alsof ze weet dat het goed voor haar is. Ook wat gekookte kipfilet, maar alles minimaal en niet teveel tegelijk.
Het is een heel langdurig proces en mss ben ik te blij nu. Sta nog steeds te hartkloppen als er gepoept moet worden, dat wel.
Als ze nu heel sloom was, ziek oogde en niet meer wilde eten, lopen, etc, ja, dan was de beslissing snel gemaakt. Maar dat viel allemaal wel mee gelukkig.
Criterium da was dat als zij vocht in haar buik zou krijgen door gebrek aan eiwit (zie Biafra-kindjes, ah), dan is het einde nabij.
Blijf duimen voor haar. Ik vecht hard mee voor haar herstel. Zo een lieve hond!
Ik heb een sheltie gehad met een eiwit verliezende diarree. Wat je moet doen is dan de eiwitten aanvullen anders blijft je hond in een vicieuze cirkel, want bij een eiwit te kort nemen de darmen amper nog voedingsstoffen op met als gevolg weer diarree. Mijn dame kreeg dan bij diarree of dunne ontlasting gelijk eiwitten, zoals ei (alleen het eiwit!) of hutenkase. Als je dit niet doet, dan blijf je aan het sukkelen. 1 eiwit (gekookt)  per dag, of 1 flinke schep hutenkase is genoeg voor een klein hondje, als je een grote hond hebt doe je iets meer. Ik had altijd standaard in huis eieren en hutenkase. Om elke keer als de ontlasting nog niet ingedikt was dit te geven. Ik hoop dat jou hond snel van zijn diarree problemen af is. Ik weet hoe frustrerend het is, ik heb mijn sheltie uiteindelijk op Pancreas van Carnibest gezet, omdat ze toch vaker aan de diarree kwam, toen was ze al wat ouder en ik wilde haar een zo goed mogelijke tijd geven, ze is het laatste jaar dan ook diarree vrij geweest (dit wel in combinatie met een onderhoudsdosering van prednison) Carnibest pancreas verteerd voor dan hoeven de darmen niet zoveel meer te doen en krijg je vaak mooie drollen :)
Laatst gewijzigd door charmed op za 07 jul 2012, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie