Dit percentage gaat uit van 50% bot en 50% vlees. Kippenvleugels voldoen daar prima aan. Ik vind het trouwens best veel bot. En botten waar 60% vlees aan zit en 40% bot lijken me ook prima.Moos schreef: Nu vroeg ik me af. Is die 70-75% rauwe vleesbotten en vlees alleen bot en het vlees wat nog aan dat bot zit, of deels dat en deels alleen maar vlees?
Zeker te weten! En ook kippenvleugels. Zorg er wel voor dat hij ook het bot eet, anders krijgt hij te weinig calcium binnen. Denk trouwens ook aan andere vleesbotten zoals parelhoen, eend, konijn, ed. Je kunt ook calcium geven, maar er gaat niks boven rauw bot!En kan een kat kippenekken e.d. eten zonder dat het bot gemalen is, want ik heb namelijk geen vleesmolen. Of kan je ook calcium geven i.p.v. echt bot, en zo ja, hoeveel geeft je dan?
Een goed uitgebalanceerde voeding: daar hoef je geen supplementen aan toe te voegen. Als je dat niet ziet zitten dan zou je bijv. de multivitamines kunnen geven van de Groene Os.En het laatste wat ik me afvroeg is hoe het zit met supplementen. Moet ik ook een aantal vitamines toevoegen? IK had namelijk het idee dat niet iedereen dat deed, maar het kan ook zijn dat ik niet goed lees.....
En wat valt er nog meer onder supplementen wat noodzakelijk is om te geven?
Helpt dit?Sorry voor deze waslijst van vragen, maar ik kom er niet helemaal meer uit...