heb vorige week filets geleverd aan dame wiens dieren het ook niet eten echter gedroogd weer wel, misschien een optie??job schreef: nee erg hé?
Ze eten hier haas en hert wild.
Heb de meest fantastische wilde eenden, ganzen, patrijzen en fazanten gehad...
nee dank u.
Om woest van te worden!![]()
Hoe zien jullie vleesjes eruit ?
Moderator: Lizzy
-
johanna25
Re: Hoe zien jullie vleesjes eruit ?
Nu nog de ganzen zo ver zien te krijgen dat ze ook in Limburg willen landen.pike schreef: Dit valt bij mij onder spiervlees:
wilde ganzeborstfilet
-
johanna25
De hoeveelheid gans bij mij komt voort uit het verzoek vanuit limburg om een grotere hoeveelheid aan te bieden.nova schreef: Nu nog de ganzen zo ver zien te krijgen dat ze ook in Limburg willen landen.Er zijn vast wel jagers die ze dan willen schieten
![]()
Heb vd week kontakt gezocht maar geen reactie, vlgns mij kwam dat door trouw, verhuis of andere drukke en leuke bezigheden
Echter de vriezer raakt vol dus dan toch maar op BP.
Misschien komt er toch een lijntje richting limburg dan heb ik nog ca 50 kg in een andere vriezer liggen.
tong lusten ze inderdaad ook niet zo maar wel gedroogd...johanna25 schreef: heb vorige week filets geleverd aan dame wiens dieren het ook niet eten echter gedroogd weer wel, misschien een optie??
zou een optie zijn, maar gedroogd is hier wel alleen een snack en geen vervanger van spiervleesmaaltijd.
Zou dan wel dus zo'n grote gans willen hebben, heb de mooiste wilde eenden, maar jee als je al dat werk moet doen voor dat beetje vlees, als je dat droogt hou je misschien 50 gram over.
Drogen is vaak 80 % gewichtsverlies hé.
Wilde eend blieven ze hier ook niet helaas. Patrijs is altijd een drama, de boutjes eten ze eraf en de rest blijft liggen. Fazantkarkas en fazantenbout daarentegen vinden ze weer wel lekker. Maar als ik fazantennekjes heb dan laten 2 van de 3 het staan ( ???). Ganzebot en -vlees gaat er tot nu toe gelukkig goed in.job schreef: nee erg hé?
Ze eten hier haas en hert wild.
Heb de meest fantastische wilde eenden, ganzen, patrijzen en fazanten gehad...
nee dank u.
Om woest van te worden!![]()
-
johanna25
Dan zou je een canadese gans moeten proberen, en dan wel de grote.job schreef: tong lusten ze inderdaad ook niet zo maar wel gedroogd...
zou een optie zijn, maar gedroogd is hier wel alleen een snack en geen vervanger van spiervleesmaaltijd.
Zou dan wel dus zo'n grote gans willen hebben, heb de mooiste wilde eenden, maar jee als je al dat werk moet doen voor dat beetje vlees, als je dat droogt hou je misschien 50 gram over.
Drogen is vaak 80 % gewichtsverlies hé.
Deze zijn inprincipe het hele jaar door te bestrijden, niet te bejagen, het is nl een exoot, en dus zeg maar vogelvrij.
Uit weidelijkheid, zeg maar gevoel voor de natuur, worden ze in de broedtijd natuurlijk niet bejaagd.
Invriezen is een slechte optie want ze zijn bijna zo groot als een zwaan, en nemen dus enorm veel ruimte in, hoewel zeer kort zou moeten kunnen.
De oplossing.....?????.....
Waar moet je vandaan komen.
Ik ben zaterdag in Eindhoven, kunnen we wat regelen?johanna25 schreef: De hoeveelheid gans bij mij komt voort uit het verzoek vanuit limburg om een grotere hoeveelheid aan te bieden.
Heb vd week kontakt gezocht maar geen reactie, vlgns mij kwam dat door trouw, verhuis of andere drukke en leuke bezigheden.
Echter de vriezer raakt vol dus dan toch maar op BP.
Misschien komt er toch een lijntje richting limburg dan heb ik nog ca 50 kg in een andere vriezer liggen.
we gaan off topic, anders een nieuw ttopic openen?
Appeltern, dus dat gaat hem niet worden.johanna25 schreef: Dan zou je een canadese gans moeten proberen, en dan wel de grote.
Deze zijn inprincipe het hele jaar door te bestrijden, niet te bejagen, het is nl een exoot, en dus zeg maar vogelvrij.
Uit weidelijkheid, zeg maar gevoel voor de natuur, worden ze in de broedtijd natuurlijk niet bejaagd.
Invriezen is een slechte optie want ze zijn bijna zo groot als een zwaan, en nemen dus enorm veel ruimte in, hoewel zeer kort zou moeten kunnen.
De oplossing.....?????.....
Waar moet je vandaan komen.
Hier is het pas echt erg;
ze vangen hun eigen fazant, duif en konijn (op eigen erf), maar opvreten ho maar.
Helaas geen hazen in de buurt die ze zelf kunnen vangen
en hert gaat ze niet lukken denk ik zo maar.
-
johanna25
ik ben alleen de thuisbasis van de ganzen als iemand wat wil regelen vind ik dat een geweldig idee.nova schreef: Ik ben zaterdag in Eindhoven, kunnen we wat regelen?
we gaan off topic, anders een nieuw ttopic openen?
ben ook bereid daar volledig aan mee te werken mits ik daar de tijd voor heb natuurlijk.
Kalkoen vleugel vlees zonder bot.
Bij Arjan vandaan..
1 euro de kilo

Bij Arjan vandaan..
1 euro de kilo

Links vse eendkarkas (+/- 500 gram) en 500 gram konijnenspiervlees
Rechts 250 gram paardenstoofvlees, en +/- 300 gram konijnkarkas.

Rechts 250 gram paardenstoofvlees, en +/- 300 gram konijnkarkas.

lama schoudervlees van Jolanda.
Het zou wild zijn want op de verpakking staat dat het geschoten is en hagel kan bevatten.
Ja, dat is idd heel erg mooi, wat was ik blij dat ik dat meebesteld hadulla schreef:
lama schoudervlees van Jolanda.
Het zou wild zijn want op de verpakking staat dat het geschoten is en hagel kan bevatten.
vind het een beetje vreemd dat lama met hagel geschoten word?
gr paulien en ruud.
gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op za 21 jul 2012, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De lama is een gedomesticeerd dier. Er zijn in Zuid-Amerika nog enkele wilde lama-soorten, drie geloof ik, waaronder de Guanaco, die worden bejaagd. Dus als het wild is dan is het waarschijnlijk Guanaco, die is in Nederland te koop.